Medlem
BBB-servrarna

Tjena, har idag spelat lite på BBB-servrarna conquest, och blev kickad och bannad från servern men jag vet inte varför, jag hade en teamkill(ap-mine tillsammans med fiende), men spelade i övrigt väldigt bra och schysst. Tror jag låg topp tre i mitt lag har inte riktigt koll. Upptäkte att jag även var bannad från en av de andra BBB servrarna. Jag har inte svurit, stats paddlat eller något annat. 1 tk borde de klara av? Någon mer som haft problem? Vem är ansvarig för servrarna? Jag vill veta varför jag blev kickad å bannad? Visst jag kan ha blivit utröstad men varför?
Har ni några andra servrar att rekommendera?

:down::evil:

Inaktiv

Jag har oxå märkt av att jag inte kommit in där och det står att jag blivit bannad därifrån nån gång utan att ha gjort nått. Dock så har jag ett par timmar senare eller dagen efter kommit in utan problem. Så testa igen.

Medlem

Jag rekommenderar att alla som är någurlunda vettigt funtade helt enkelt inte spelar på BBB servrarna då det till största del är idioter där.

Inaktiv
Medlem

Är en bugg med punkbuster som strular för vissa på vissa servrar enligt dice newsticker i spelet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Okej, men ta och informera oss om åsikter ni har eller om vi har missat något som ni sett, man kan inte se allt tyvärr! Vi är bara människor.

Och de "idioterna" som förstör nöjet för andra ska
vi se till att banna!

Vi hjälper gärna till,men som sakt kan vi inte se allt!:P

Inaktiv

BBB servrarna är de absolut sämsta jag spelat på. Inget som helst teamwork...

Medlem
Skrivet av l)ille:

Det är absolut inget fel på våra servrarna!
Och de "idioterna" som förstör nöjet för andra ska vi se till att banna!

Intressant men eftersom jag inte gjorde något som bröt mot era regler varför blev jag bannad?
Jag är inte en "idiot". Jag gillar BBB servrarna just därför att ibland vill jag inte köra i team, ibland vill jag bara ligga å snajpa i ett mysigt hörn av banan utan att följa order eller ge några.
Men visst finns de problem på BBB med spawnrapeing i uncap å annat intressant.

Medlem
Skrivet av l)ille:

Det är absolut inget fel på våra servrarna!

Om du nu är en officiell representant för BBB-servrarna hoppas jag att du förstår att det som kommer ur din mun är sådant som vi väntar oss höra från en officiell representant

Själv upplever jag att det är ovanligt många rövhål på BBB-servrarna, och därför har jag slutat spelat på dem. Men, det kanske har ändrats under de två veckor som jag inte spelat där.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Jag rekommenderar att alla som är någurlunda vettigt funtade helt enkelt inte spelar på BBB servrarna då det till största del är idioter där.

Men rapportera till oss admins när det är några problem då! Vi hjälper mer en gärna till med att lösa det!

Skrivet av Kyraal:
Skrivet av l)ille:

Det är absolut inget fel på våra servrarna!

Om du nu är en officiell representant för BBB-servrarna hoppas jag att du förstår att det som kommer ur din mun är sådant som vi väntar oss höra från en officiell representant

Själv upplever jag att det är ovanligt många rövhål på BBB-servrarna, och därför har jag slutat spelat på dem. Men, det kanske har ändrats under de två veckor som jag inte spelat där.

Samma sak, rapportera gärna när det är problem, ni kan alltid hitta admins i våran IRC kanal #spelarenan @ QuakeNet, skulle det vara så att ingen svarar så gå in på forumet och skriv en tråd så fixar vi det i efterhand (bra om ni har screens bara).
Forumet hittar ni på: http://www.spelarenan.se

Skrivet av Syrfid:

Tjena, har idag spelat lite på BBB-servrarna conquest, och blev kickad och bannad från servern men jag vet inte varför, jag hade en teamkill(ap-mine tillsammans med fiende), men spelade i övrigt väldigt bra och schysst. Tror jag låg topp tre i mitt lag har inte riktigt koll. Upptäkte att jag även var bannad från en av de andra BBB servrarna. Jag har inte svurit, stats paddlat eller något annat. 1 tk borde de klara av? Någon mer som haft problem? Vem är ansvarig för servrarna? Jag vill veta varför jag blev kickad å bannad? Visst jag kan ha blivit utröstad men varför?
Har ni några andra servrar att rekommendera?

:down::evil:

Kan börja med att säga att omröstningar ska vara avstängda, så där är inget problem.
Men vi har ju lite speciella servrar, där medlemmar har företräde (just nu verkar det vara lite problem med den funktionen, men den bör komma tillbaka...). Så därför kan du ha blivit kickad (besök gärna spelarenan.se och registrera dig). Om du redan är medlem så kan det vara ESC klienten som buggar, du bör i så fall (om det händer ofta) testa med att ominstalera den.

Skriv gärna ditt användarnamn, så kan jag kolla om du har någon ban på dig (det krävs att du är medlem för att jag ska kunna göra det)

Skrivet av Lemonride:

Jag har oxå märkt av att jag inte kommit in där och det står att jag blivit bannad därifrån nån gång utan att ha gjort nått. Dock så har jag ett par timmar senare eller dagen efter kommit in utan problem. Så testa igen.

Det låter lite konstigt, är du medlem på spelarenan.se? Har du senaste versionen av ESC instalerad?

Skriv gärna ditt användarnamn, så kan jag kolla om du har någon ban på dig (det krävs att du är medlem för att jag ska kunna göra det)

Så det blev en del nu, men jag hoppas att jag inte har missat nått nu

/Skottet
Admin på spelarenan.se/Bredbandsbolagets BF2 och BF2142 servrar

Medlem

Medlem på servern? ESC installerad?... Låter som lite för mycket krångel för mig. Räcker att man redan måste ha ett EA Konto.

Kanske borde jag ta reda på lite mer vad fördelarna med att vara medlem på spelarenan.se är. Dock så verkar det ju i alla fall inte som någon fördelaktig server att spela på om man nu då inte är just medlem.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

spelarenan kan läggas ner imho. Tillför inget förutom irritation över att bli kickad från servern för att man inte vill registrera sig och köra ett program för att få spela spelet.

Jag spelar till och från på BBB-servrarna eftersom att jag har enormt bra ping där och vill att det ska fungera. Tyvärr är det väldigt sällan det är kul. Det beror på att oavsett hur usla lagen är så ändras de aldrig, folk samarbetar inte för fem öre och ignorerar totalt allt vad spelet faktiskt går ut på.
Nu är det inte så att alla är idioter, jag spelar ju också där ibland, så man behöver inte grina ihop, men jag ser ingen (förutom den lite bättre pingen) anledning att välja BBB framför andra servrar. Tvärtom, är det snarare så att jag undviker dem om det finns andra att välja.

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Medlem på servern? ESC installerad?... Låter som lite för mycket krångel för mig. Räcker att man redan måste ha ett EA Konto.

Kanske borde jag ta reda på lite mer vad fördelarna med att vara medlem på spelarenan.se är. Dock så verkar det ju i alla fall inte som någon fördelaktig server att spela på om man nu då inte är just medlem.

Vi har egen statistik på spelarna, som fungerar bättre än EAs, den är mera skill basserad, man kan gå upp och ner
Medlemmar har företräde till servrarna (icke medlemmar kickas automatiskt för att släppa in medlemmar)
Man kan spela ladders
Eget antifusksystem som gör att vi kommer på många fuskare!
Egen röstkanal för klanen, alltså, har du och din klan ingen ventserver lr liknande så får man automatiskt när man skapar ett lag på spelarenan en egen röstkanal!

Tror jag nämnde allt nu (har inte riktigt koll på CS delen dock och ladder finns inte på BF2142, men vi får hoppas att det kommer )

kolla mer på: http://www.spelarenan.se

Medlem

Tack skottet för ett vettigt svar, jag tittar förbi spelarenan vid tillfälle

Medlem
Skrivet av skottet:

Vi har egen statistik på spelarna, som fungerar bättre än EAs, den är mera skill basserad.

Bygger Er statistik alltså enbart på tiden man spelat på er server? alltså den har inget med EAs stats att göra?

Verkar helt klart intressant i alla fall. Eftersom det är gratis så har man ju inget att förlora på att pröva.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Tack skottet för ett vettigt svar, jag tittar förbi spelarenan vid tillfälle

Varsågod!
Alltid kul när man kan hjälpa folk!

Skrivet av gurkoz:
Skrivet av skottet:

Vi har egen statistik på spelarna, som fungerar bättre än EAs, den är mera skill basserad.

Bygger Er statistik alltså enbart på tiden man spelat på er server? alltså den har inget med EAs stats att göra?

Verkar helt klart intressant i alla fall. Eftersom det är gratis så har man ju inget att förlora på att pröva.

Ja, våran statistik bygger bara på det som du tjänar när du spelar på några av bredbandsbolaget/spelarenan.ses servrar!
Men självklart är servrarna även rankade med EAs statistik. Men personligen så tycker jag att våran är bättre, för där måste man kämpa mer för att ligga på en bra nivå!

Kom bara ihåg att för att få den här statistiken måste man vara registrerad medlem!

Inaktiv
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av l)ille:

Det är absolut inget fel på våra servrarna!
Och de "idioterna" som förstör nöjet för andra ska vi se till att banna!

Intressant men eftersom jag inte gjorde något som bröt mot era regler varför blev jag bannad?
Jag är inte en "idiot". Jag gillar BBB servrarna just därför att ibland vill jag inte köra i team, ibland vill jag bara ligga å snajpa i ett mysigt hörn av banan utan att följa order eller ge några.
Men visst finns de problem på BBB med spawnrapeing i uncap å annat intressant.

Självklart skall du få ligga och snajpra i något hörn om du vill, det är helt tillåtet. Vet du varför du blev banad?

P.S Med "idioter" menade jag ju dessa typer som förstör för andra som spelar..förlåt mig om jag var otydlig men jag pekar verkligen inte ut något!

Och som Skottet sa:kom gärna in på spelarenan och registrera er.

Ta och ha det bra nu!:D

Medlem

Är väl inga större fel på servrarna. Conquest fungerar bra, och titan-mode är väl som på alla andra servrar, laggiga.

Och till er som säger att ni blir bannade. Ni blir omöjligt bannade för så enkla anledningar. Och om det skulle hända, varför går ni då hit och klagar? Det finns en support på sidan. Använd den så kommer ni få hjälp.


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Varit admin på spelarenan.ses servrar tidigare men slutat pga klanspel som tar mycket tid osv.

Tycker Skottet svarar mycket bra och teknikerna på spelarenan är mycket bra och gör mycket mer än ni kanske tror:)

De problem som rapporteras kollar de över och löser så fort som möjligt. Mitt förslag är att ni rapporterar till en admin som bryr sig (LÄS SKOTTET) så är jag säker på att han tar kontakt med teknikerna så ert problem blir löst.

<3 Skottet :):heart:

Medlem
Skrivet av Inglorion:

Varit admin på spelarenan.ses servrar tidigare men slutat pga klanspel som tar mycket tid osv.

Tycker Skottet svarar mycket bra och teknikerna på spelarenan är mycket bra och gör mycket mer än ni kanske tror:)

De problem som rapporteras kollar de över och löser så fort som möjligt. Mitt förslag är att ni rapporterar till en admin som bryr sig (LÄS SKOTTET) så är jag säker på att han tar kontakt med teknikerna så ert problem blir löst.

<3 Skottet :):heart:

haha

<3 Ingo :):heart:

Medlem
Skrivet av l)ille:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av l)ille:

Det är absolut inget fel på våra servrarna!
Och de "idioterna" som förstör nöjet för andra ska vi se till att banna!

Intressant men eftersom jag inte gjorde något som bröt mot era regler varför blev jag bannad?
Jag är inte en "idiot". Jag gillar BBB servrarna just därför att ibland vill jag inte köra i team, ibland vill jag bara ligga å snajpa i ett mysigt hörn av banan utan att följa order eller ge några.
Men visst finns de problem på BBB med spawnrapeing i uncap å annat intressant.

Självklart skall du få ligga och snajpra i något hörn om du vill, det är helt tillåtet. Vet du varför du blev banad?

P.S Med "idioter" menade jag ju dessa typer som förstör för andra som spelar..förlåt mig om jag var otydlig men jag pekar verkligen inte ut något!

Och som Skottet sa:kom gärna in på spelarenan och registrera er.

Ta och ha det bra nu!:D

Jag blev tydligen inte bannad det var nån bugg i servern, sepalde igår på era servrar å det gick bra. Tack för svaret å ha en trevlig helg.
Å ja har registrerat mig! Det ska bli skoj med eran statestik.:)

Medlem
Skrivet av Inglorion:

Mitt förslag är att ni rapporterar till en admin som bryr sig (LÄS SKOTTET) så är jag säker på att han tar kontakt med teknikerna så ert problem blir löst.

<3 Skottet :):heart:

Skottet: Det laggar när jag är på titans. FIXA!

Inaktiv
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av l)ille:
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av l)ille:

Det är absolut inget fel på våra servrarna!
Och de "idioterna" som förstör nöjet för andra ska vi se till att banna!

Intressant men eftersom jag inte gjorde något som bröt mot era regler varför blev jag bannad?
Jag är inte en "idiot". Jag gillar BBB servrarna just därför att ibland vill jag inte köra i team, ibland vill jag bara ligga å snajpa i ett mysigt hörn av banan utan att följa order eller ge några.
Men visst finns de problem på BBB med spawnrapeing i uncap å annat intressant.

Självklart skall du få ligga och snajpra i något hörn om du vill, det är helt tillåtet. Vet du varför du blev banad?

P.S Med "idioter" menade jag ju dessa typer som förstör för andra som spelar..förlåt mig om jag var otydlig men jag pekar verkligen inte ut något!

Och som Skottet sa:kom gärna in på spelarenan och registrera er.

Ta och ha det bra nu!:D

Jag blev tydligen inte bannad det var nån bugg i servern, sepalde igår på era servrar å det gick bra. Tack för svaret å ha en trevlig helg.
Å ja har registrerat mig! Det ska bli skoj med eran statestik.:)

Va bra!:):)
Ha en trevlig helg du med!:D

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Inglorion:

Mitt förslag är att ni rapporterar till en admin som bryr sig (LÄS SKOTTET) så är jag säker på att han tar kontakt med teknikerna så ert problem blir löst.

<3 Skottet :):heart:

Skottet: Det laggar när jag är på titans. FIXA!

/me ringer DICE
-DICE svarar-
(DICE) Vi jobbar med en patch....

IRC style

EDIT:
För er som inte känner till det, så är detta ett problem som inte beror på serven utan på något som DICE har gjort.

Medlem

+b Skottet


signatur

snestreck woicer

1
Skriv svar