PRMM 0.4 Första analys!

Inaktiv
PRMM 0.4 Första analys!

Jag tycker det är helt OK. Teamplayet har ju dessvärre försvunnit en hel del. Dessutom kraschar servern (.:iGi:.) hela jävla tiden...
Fler synpunkter?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

teamplayet försvinner på dagtid eftersom att det är då dom flesta VBF2 kommer in men på kvällen så är det oftast teamplayers inne och röjer.

satsa på att lira på kvällarna.

Medlem

jag gillade prmm när jag provade igår. Kul med lång spawntid på helikoptrar och plan, man blir betydligt mer försiktig. Åker inte runt o röjer som i vanilla.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Inaktiv

Tänkte jag skulle testa modden. Verkade fräck. Men man åker ut till desktop så fort man klickar på nåt...skumt. Nån som vet hur man fixar?

Inaktiv

Jag har åkt på en CTD en gång, men inte efter det. Har du widescreen?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Nope ingen wide här inte....fan jag vill testa.

Inaktiv

Äh du missar inget ändå. Hittills är det en besvikelse. Banorna är bara cp. Men det är kanske ett övergående anti-stadie jag befinner mig i...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Banorna är bara cp.

Har du tryck på anti cp-knappen?

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av PaddanL:

Banorna är bara cp.

Har du tryck på anti cp-knappen?

Har för mig att den är disabled om man kör whinebot. 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Ja det tror jag också Hehe. Men vafan måste ju klaga om man inte gillar


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Tycker det är riktigt bra! Blir en del teamkills men va fan war is hell.

Medlem

Tror att många tycker att prmm suger innan de har gett modden en chans i och med att prmm är betydligt svårare än vanilla. Det går inte att åka runt o röjja på samma sätt.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Ja det tror jag också Hehe. Men vafan måste ju klaga om man inte gillar

Sant sant


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Tycker det är riktigt bra! Blir en del teamkills men va fan war is hell.

Japp, det blir en jäkla massa teamkills eftersom det inte fungerar som i BF2 där man skjuter direkt om det inte dyker upp en blå text över spelaren. Har tyvärr skjutit många teammates redan eftersom reflexerna sitter i från BF2.

Det man måste ha järnkoll på i PRMM är minimapen, så att man hela tiden vet exakt var ens teammates är.

Tack å lov finns det en tolerans för tk:s bland spelarna eftersom det är så lätt hänt.

Medlem

Jag tyckte spelet var skitroligt, exakt så som jag ville att vanilla BF2 skulle vara, med mer TP osv.

OT:
Någon som kan tipsa om bra servrar, eller tom. kanske svenska servrar, för jag hittar bara tyska med 80+ ping.

Inaktiv

.:iGi:. servern funkar bra. Pingar som på svensk server ungefär. Thorsbrigad funkar också rätt skapligt om jag minns rätt

EDIT: Gillar det lite mer nu. Men bara stadsbanor.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Har spelat PRMM en hel del nu och det är helt fantastiskt bra. Slår Point of existence som ändå är riktigt bra det med.

Kan rekommendera alla att testa PRMM!

Inaktiv

Funkar PRMM med senaste BF2-patchen?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av Johan:

Tack å lov finns det en tolerans för tk:s bland spelarna eftersom det är så lätt hänt.

Är det verkligen det? I vanilla är det som om gubbarna inte har någon annan knapp förutom 'Page-Down'.. :evil:


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Funkar PRMM med senaste BF2-patchen?

Japp dock är det inte så många servrar som updaterat dock finns det en del..

iGi och Gloryhounds har inte uppdaterat tror dom väntar in patch 0.41 som kommer snart.

Spelar inte på iGi själv eftersom dom har disablat alla tyngre fordon.

---

OM ni har CTD's (ofta på samma map) spela i fönster (ej fullscreen) så får ni ett error medelande som ni kan spara å sen raportera på prmms forum så vi (prmm team) får fixa skiten..


signatur

Im a First Person Killer

Medlem

Från Realitymod.com:

"Project Reality v0.4 and BF2 1.41
Project Reality appears to be 100% compatible with BF2 1.41. Feel free to upgrade your clients and servers to BF2 1.41.

In fact we encourage folks to upgrade to BF2 1.41 as testing for the upcoming Project Reality v0.41 patch will be done on BF2 1.41."

Inaktiv

pattperfa.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av Hellpower:

Tycker det är riktigt bra! Blir en del teamkills men va fan war is hell.

Japp, det blir en jäkla massa teamkills eftersom det inte fungerar som i BF2 där man skjuter direkt om det inte dyker upp en blå text över spelaren. Har tyvärr skjutit många teammates redan eftersom reflexerna sitter i från BF2.

Det man måste ha järnkoll på i PRMM är minimapen, så att man hela tiden vet exakt var ens teammates är.

Tack å lov finns det en tolerans för tk:s bland spelarna eftersom det är så lätt hänt.

Inga tk's för mig(om ingen springer framför eller springer på en nade), och k/d 1.0-1.8 oftast

EDIT: jag har inte så mycket tolerans för tk(om inte jag springer på en nade eller framför någon), idag så blev jag tkad i "våran" "bas"(cappable) när jag stog brevid ett "torn"(2-5m högt)

Medlem

Största problemet med PRMM enligt mig är den oftast lite väl överdrivna spawntiden. Visst gillar de _mer_ realistiska vapnena osv. Men då man dör snabbt och enkelt är 30 sekunder eller mer lite för lång tid. Jag menar visst realism i all ära men det är fortfarande ett spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

det som är bra med den långa spawntiden är att man slipper bli dödad var 5 sekund 4 ggr i rad på samma ställe som det är i vbf2.

Sen så kan man faktiskt hinna ta en CP innan fienden respawnar på just den basen 5 sek efter att dom har dött.

Sen så avskräcker just spawntiden alla 12 åriga vbf2 spelare som bara lirar för att göra det jävligt för alla andra.

Så jag ser inga problem med spawntiden. Jag tycker bara att det är bra

Medlem

Testade PRMM för första gången igår och jag är positivt överaskad. Det var ju riktigt kul! Gillar speciellt att striderna koncentreras till en bas i taget då man måste ta dem i ordning. Att man måste requesta vissa vapen är också schysst (det gör att man slipper 30 snipers i lagen).

Spawntiden är väl bara ett problem om man dör ofta?

Hur som helst ska man definitivt läsa userguiden INNAN man börjar spela så man vet vad man ger sig in i.

Medlem

PRMM, project reality? vad står mm för? mini mod? haha?

Medlem

Project Reality Mini Mod ja.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Fast heter väl PRM nu bara?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar