Ruskigt mycke fuskare ute nu :(

Medlem
Ruskigt mycke fuskare ute nu :(

Har lirat på en heldel olika servrar idag och vet inte HUR många man har sett som har avänder sig av buggen som gör att dom får 500+ poäng och c:a 1000+ i slutet av rundan..

Och ingen verkar vilja sparka ut dom heller! :evil:

Kan man anmäla dom till EA på nått sätt? :$

URK
Medlem

vad finns en sådan bug. hur går den till lite mera detaljer. obs inte för jag ska pröva. mera av rent tekniska orsaker.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Jag fick 1100 poäng ärligt efter en runda igår. Dock så var det två feta awards som trillade in.

Vad gör de för att få så mycket poäng?

/Grindah

Medlem

hur är det annars på ultima online, lirar många fortfarande ? va många år sen man lira UO men det va ruskigt kul, har hört att det bli förbättrad grafik på UO också om det stämmer.
om du vet nån server där det är många svenskar på. då kanske man börjar igen. ingen billig gratis server det ska neturligtvis vara betalserver.

Medlem

Knirk, lite fel forum Men skicka mig ett PM så ska jag ge dig info om UO

Iaf!

Som jag fattar det har det med Transport utmärkelsen att göra, och att folk redan har fått typ 70k poäng efter mindre än 6h i totalt spelad tid!

Inaktiv

Jo, en hel del cheaters ute nu har vi märkt på våran server, bannat hur många som helst bara idag

Medlem

Är det helt ärligt bara jag som aldrig har råkat ut för någon värre cheater än en som var odödlig?

Medlem

Måste börja spela mer inte märkt av denna typ av cheaters.

Men jag är iofs inte så fokuserad på stats , suger så förbannat hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är jäkligt störande, mest på grund av att man glad i hågen hoppar in i en helikopter bara för att märka att man blir körd till fiendernas titan, när skölden är uppe. Då är det bara att hoppa ur och traska tillbaka.

Medlem

Någon som hört något om att en lösning är på väg inom rimlig framtid? Eller ska man för tillfället hålla sig till conquest?

Medlem

Det finns inget sätt förutom statspadding, exploits, eller fusk som gör att du kan få 100 tals poäng per runda på en korrekt rankad server. Det du rekommenderas att göra är att ta screenshot på poänglista samt göra en rapport på www.bfroe.com EA/Dice kommer då att undersöka deras konton och ser dom då att detta har gjorts kommer deras konton att raderas och/eller bannas permanent från EA/Dice.

Folk som statspadders, exploiters med mera har inget att göra i spelet.

Medlem

vad är det för nåt med helikopter och fiendens titan?

Medlem

Har bara märkt det en gång under en titanrunda. Två nissar på en TV2 server som man såg poängen rulla som bara den, från 1-2 till 339. Naturligtvis blev dem kickade...men vem vet, kommer säkert tillbaka...

Dock behöver man inte vara ingame för att förstå att folk håller på med fusk. Gå in på poängtavlan och kolla nissarna som ligger högst upp, dem har mellan C:a 3000 - 14000 poäng på "bästa omgång" och då har dem spelat 20-30 timmar. Medans de finns dem som spelat 200-300 h och har 100-200 som max (bästa omgång).

Jäkligt tråkigt att det ska förekomma fusk på detta sätt.

Medlem

Skittrist detta tycker jag.

Så klart hade jag personligen ingen tanke på att försöka mig på att konkurera med boysen i toppen. Men detta blir ju bara löjligt när personen som vanligtvis skulle ligga i topp nu landar långt ner på listan.

Tittar man på awards för dessa fuskare så ser man ju med en gång att antalet "Troop Transporter Pin" är helt sjukt högt. Att förvänta sig att DICE ska gå igenom alla spelare med höga poäng och undersöka efter fusk är nog inte så troligt. Dock så kunde man ju lätt filtrera fram de spelare med 1000 eller fler av dessa pins för att ha något att gå på.

Hoppas i alla fall DICE gör något åt detta, ok de bör fixa denna exploit men att ta en titt på statsen och banna lite folk skulle sitta rätt tycker jag.

edit.

För övrigt tycker jag stats är en kul grejj som tillför mycket till spelet. En morot som gör att man strävar lite extra och spelar med ett mål. Det eviga malandet i tidigare spel är för mig uråldrigt.

Dessa personer som fuskar sig rakt till toppen tycker jag har missat hela poängen med stats och förstör inte bara för alla andra utan också för sig själva. De missar glädjen med att sträva sig till nästa rank och få nya belöningar. De kommer snabbt tröttna och förhoppningsvis också lämmna detta spel.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

"Everyone who is currently padding or has padded since the game has been released will have their stats reset.

If you tried any of the padding exploits "out of curiosity" expect to see your stats reset when the patch is released.

The patch is due for release very soon. We don't have a final release date for it yet, but we'll update as soon as we know more."

Saxat från EA's forum postat av en av site adminsen.

http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=31874


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

BAM!


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Medlem

låt oss gissa medelåldern på en fuskare!
min gissing är 14.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Leaderboard blir renare och renare för var dag... Så statspadders blir wipade äntligen.

Medlem

fan va skönt.. Hoppas bara man inte råkat gjort nåt som klassas som statspadding utan att veta om det =/

Har ingen aning vad folk gör för att få såna enorma poäng summor

Medlem

Ja, men nu i december är det ju fuskarjaktsäsong, då ska jag utrusta mig med de senaste teknologierna. Får se vem som får "tyngsta" fuskarn i år.

Medlem

Så det förklarar varför man ibland blivit ivägflugen till fiendens Titan precis i början av en runda.. Trodde de bara inte visste hur spelet fungerade

Edit: Visar sig då att de tyvärr visste hur spelet fungerade på tok för väl..

Medlem

Jag säger som NookiE-afk, man får ju hoppas att man inte gjort något som räknas som statspadding, iofs har jag ju aldrig fått mer än 100 poäng under en runda.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar