Medlem
Heli piloter..

Jag flyger rätt mycket heli nuförtiden, har ledsnat lite på att bara harva runt som infanteri. Roligast är givetvis att vara pilot, men ibland kör jag som gunner.

Dock fattar jag inte varför majoriteten av piloter är så korkade? De flesta (som jag åkt med) flyger rakt in över banan och letar efter fordon att skjuta ner, eller så flyger de runt en flagga och vill att man ska peppra ned alla stackars infanterister. En annan klassiker är att piloten hovrar över en flagga för att ta över den.

Som jag ser det ska helis användas i två syften:
1. Som understöd när någon squad försöker ta över en flagga
2. Skjuta ner andra helis

Så sluta flyg in över fi-kontrollerat territorium, ni blir bara nerskjutna så småning om. Hjälp era söta små infanterister och sluta cappa flaggor själva.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

På wake används de dessutom för att campa hangarfartyget på... Omöjligt att komma iväg med varken plan eller helikopter om en fiende helikopter hänger i luften och campar på sånt avstånd att man inte ser den dessutom..

Medlem

Och det är då man måste ha tålamod att hänga med en blackhawk högt högt högt upp i det blå men lyckas man ta kina flyg med den taktiken ja då är bana vunnen.


signatur

Alfa Bertil

Medlem
Skrivet av verifier:

Som jag ser det ska helis användas i två syften:
1. Som understöd när någon squad försöker ta över en flagga
2. Skjuta ner andra helis

Hmm.. idag är dom flesta som flyger heli eller flyg statshoror, dom får 50-60 kills per runda, Tk gärna för att få sin heli/flyg.

1. Att vara understöd till inf. är troligen det västa en heli pilot vet. han som flyger vill vara vid "fronten" eller i fiende land. där det finns flest kills.

2. skjuta ner andra helis, det MÅSTE dom göra annars, får dom inte luften får sig själva, och har man fått ner fiende helin en gång, får dom ner den fler gånger med baserape...

Allt ovanstånde är både ren FAKTA och vad jag själv tycker.

Men jag håller med dig verifier att helin igentligen skulle göra så, för att spelet ska bli lite mer "realistisk"


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Satt igår och sprängde en del helicampers med C4.. Kommer inte ihåg va fan banan heter.. Men det är med dammen som man kan flyga under.
Rigga C4 i tunneln och vid helikoptern som va ovanför

Medlem
Skrivet av verifier:

Jag flyger rätt mycket heli nuförtiden, har ledsnat lite på att bara harva runt som infanteri. Roligast är givetvis att vara pilot, men ibland kör jag som gunner.

Dock fattar jag inte varför majoriteten av piloter är så korkade? De flesta (som jag åkt med) flyger rakt in över banan och letar efter fordon att skjuta ner, eller så flyger de runt en flagga och vill att man ska peppra ned alla stackars infanterister. En annan klassiker är att piloten hovrar över en flagga för att ta över den.

Som jag ser det ska helis användas i två syften:
1. Som understöd när någon squad försöker ta över en flagga
2. Skjuta ner andra helis

Så sluta flyg in över fi-kontrollerat territorium, ni blir bara nerskjutna så småning om. Hjälp era söta små infanterister och sluta cappa flaggor själva.

Antar att du spelar vbf2 dvs ingen mod i vbf2 känns det som alla suger på alla fordon för alla kör typ rambo stuket och bara brassar på..

Ladda ner prmm -> [http://www.realitymod.com]
Folk som lirar det lirar som man ska..
och är du bra pilot där så blir du uppskattad kan jag lova.


signatur

Im a First Person Killer

Medlem
Skrivet av Black7:

Antar att du spelar vbf2 dvs ingen mod i vbf2 känns det som alla suger på alla fordon för alla kör typ rambo stuket och bara brassar på..

Ladda ner prmm -> [http://www.realitymod.com]
Folk som lirar det lirar som man ska..
och är du bra pilot där så blir du uppskattad kan jag lova.

shyssta bilder, ska ta o ladda hem det =).. men en fråga, finns det rankade servers `??


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Flyger själv heli en hel del, men tycker inte att det är fel att ta flaggor med heli om så situationen ser så ut att man kan göra det, hoppar gunnern ut så går det fort. Att ha en bra pilot & gunner vid fronten är klockrent då dessa städar upp fiendehelin samt passagerarhelin så marktrupperna kan göra sitt.

Håller med dig att det inte är alla som har förstått hur man ska bära sig åt för att lyckas i helin, men är det en bra pilot & gunner så låt dom göra sitt. Dom kan hjälpa en hel del även om dom inte är med squads och täcker upp då dom säkerligen skulle få en tv-missil i ögat


signatur
Medlem
Skrivet av Fanster:
Skrivet av Black7:

Antar att du spelar vbf2 dvs ingen mod i vbf2 känns det som alla suger på alla fordon för alla kör typ rambo stuket och bara brassar på..

Ladda ner prmm -> [http://www.realitymod.com]
Folk som lirar det lirar som man ska..
och är du bra pilot där så blir du uppskattad kan jag lova.

shyssta bilder, ska ta o ladda hem det =).. men en fråga, finns det rankade servers `??

vem bryr sig om ranking det finns inget unlock system hur som helst..

Man blir rankad genom rykte är du en bra spelare lär folk komma ihåg dig


signatur

Im a First Person Killer

Medlem

hehe.. i vbf2 blir man visst bara ihågkommen om man är en skit stövel, TK mkt ;P hehehe.. nä


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

hehe.. i vbf2 blir man visst bara ihågkommen om man är en skit stövel, TK mkt ;P hehehe.. nä

en varning dock prmm (reality mod ) är långt ifrån vbf2 dvs mycket svårare

är du en spelare som föredrar rambo stillen *run and gun* så är prmm inget för dig


signatur

Im a First Person Killer

Inaktiv

Klart man enbart kör som både pilot och gunner på public. Om jag tvingas ha nån slumpmässig spelare med i helin ger jag honom en chans att visa vad han går för, men om han är en sån där som använder mgn på tanks dödar jag honom.

Inaktiv

När man kör som pilot och har fått en mupp som skytt så kan man göra en fuling för att bli av med honom.
Kör utanför kartan med nosen bara, så dör han inom 10 sec. ^^

Medlem
Skrivet av Andykin:

När man kör som pilot och har fått en mupp som skytt så kan man göra en fuling för att bli av med honom.
Kör utanför kartan med nosen bara, så dör han inom 10 sec. ^^

jag hoppas att du skojjar


signatur

Spelat sedan q2 :)

Inaktiv
Skrivet av verifier:

jag hoppas att du skojjar

Nein!

Medlem
Skrivet av Andykin:

När man kör som pilot och har fått en mupp som skytt så kan man göra en fuling för att bli av med honom.
Kör utanför kartan med nosen bara, så dör han inom 10 sec. ^^

haha, har man gjort nåra gånger faktiskt..
.. sen nåra sekunder senare spawnar en polare i choppen istället

Visst är det rejält fattigt att göra så mot dem men fan.. palla ha en korkad och blind gunner som bara skriker tyska i örat på en :evil:


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv
Skrivet av Black7:
Skrivet av Fanster:

hehe.. i vbf2 blir man visst bara ihågkommen om man är en skit stövel, TK mkt ;P hehehe.. nä

en varning dock prmm (reality mod ) är långt ifrån vbf2 dvs mycket svårare

är du en spelare som föredrar rambo stillen *run and gun* så är prmm inget för dig

Betyder 'svårare' att man träffar där man siktar? isf laddar jag ner denna igår!

Medlem
Skrivet av Modemis:
Skrivet av Black7:
Skrivet av Fanster:

hehe.. i vbf2 blir man visst bara ihågkommen om man är en skit stövel, TK mkt ;P hehehe.. nä

en varning dock prmm (reality mod ) är långt ifrån vbf2 dvs mycket svårare

är du en spelare som föredrar rambo stillen *run and gun* så är prmm inget för dig

Betyder 'svårare' att man träffar där man siktar? isf laddar jag ner denna igår!

Ja... Plus så mycket annat..

Länge sen man såg dig Modemis..eller ja länge sen du såg mig iallafall..

Mvh sHyan


signatur

Im a First Person Killer

Medlem

Jag ser på heli som understöd. Obevakade baser kan man iofs plocka men heli är som sagt understöd i mina ögon. Den flyger snabbt och kan flyga till platser där den behövs utan någon större väntan.

Inaktiv
Skrivet av Andykin:

När man kör som pilot och har fått en mupp som skytt så kan man göra en fuling för att bli av med honom.
Kör utanför kartan med nosen bara, så dör han inom 10 sec. ^^

LOL !! Dessutom slipper man väl minuspoäng för TK!?

/J


signatur

There are 10 kinds of people: those who understand binary and those who don't...

Medlem
Skrivet av J0han:

LOL !! Dessutom slipper man väl minuspoäng för TK!?

/J

Du vill väl inte sälla dig till skaran av hatade BF2 spelare?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Black7:
Skrivet av Fanster:

hehe.. i vbf2 blir man visst bara ihågkommen om man är en skit stövel, TK mkt ;P hehehe.. nä

en varning dock prmm (reality mod ) är långt ifrån vbf2 dvs mycket svårare

är du en spelare som föredrar rambo stillen *run and gun* så är prmm inget för dig

pft prmm är inte alls specielt mycket svårare. bara man anpassat sig så går det utmärkt att köra på i rambo stil, behöver tex inte längre använda iron sigh för att sikta så det är bara springa och bursta så är det grönt


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Attackhelikoptrars roll i verkligheten: Ge närbeläget understöd till markenheter och attackera och förstöra fientlig pansar både vid och bakom fronten. Även förstöra fientlig struktur och attackera fiendens försörjningslinjer.

Det är inget för piloterna i BF2, där flyger man runt på kartan (oftast utan gunner) och letar mål åt sig själv.

Klass- skillnaden mellan BF2 och Project Reality är ENORM. Tack och lov för det...

Inaktiv

äre inte lite svårt att få nosen exakt utanför banan? :S


signatur

Krossa rasismen! eller ah... vandalisera lite... typ..
// vänliga hälsningar Antifacistisk aktion.

Inaktiv

Nä gjort det några gånger och har även blivit utsatt för det:P


signatur

Everything is black...... but more black is comming!AMD ATHLON 64 X2 5200+ AM2 4gb minne 8800gts

Medlem

har en polare som kan göra det. det är så sjukt lågt att göra det, inte kul att bli utsatt för det.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

det är sorgligt och vara med om en pilot som kör rambo stilen när man sitter som gunner eller en gunner som skjuter MG på tanks.

jag själv brukade mest köra gunner, och 9/10 gågner så flyger piloten runt och skjuter på allt som finns med sina raketer utan att man själv hinner få iväg någon missil.

1
Skriv svar