Dåliga serveradmins

Medlem
Dåliga serveradmins

Har inte råkat ut för något själv, men när jag spelade häromdagen så dök det upp en kille som berättade att han precis blivit kängad från en server eftersom admin ville ha guldstjärnan i slutet på ronden. Han ville inte smutskasta hela servern bara p.g.a. en rutten admin, så vet inte vilken server han pratade om.

Det lät riktigt illa, det han berättade, och det gjorde mig lite nyfiken på om det finns andra liknande skräckhistorier om admins på servrar. BF2142-servrar i första hand såklart, men om ni sitter på något smaskigt skvaller om något annat spel så vore även det intressant.

Medlem

Det finns alltid rövhål, men det brukar man inte stöta på om man håller sig till de större servrarna.

Medlem

Har faktiskt aldrig sett en admin "in action". Kanske lite skrämmande i sig.

Medlem

Råkade göra teamkill på en admin med handgranat vi anföll samma flagga från olika håll. Enda teamkillen den kartan bannad i 24 timmar..... Riktigt kul.

Medlem

Har faktiskt, tro det eller ej, inte råkat ut för något som uppfört sig dåligt. Kanske för att det är i starten och alla koncentrerar sig på att få upp poängen, eller så är det bara ett allmänt trevligt spel.
Har heller inte råkat ut för någon busig admin. Har nästan inte sätt någon i spelet, men det kan ju hända att dom har andra namn man inte känner igen från t.ex BF2 servrar.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Har hänt mig många gånger på BBBs serverar i BF2, var så att en kille hoppade på mig så det blev Tk. och var jag så hyper att jag "tryckte" fel, så det blev punich, o han jag staffade var en polare till admin så klart, så admin skrev " Goodbye, Fanster =)" typ. då blev jag lack... har inte spelat på BBBs BF2 servrar sen dess.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Ao de där admins är larviga ibland, en förlåtande tk så kan man vara bannad i alla fall.


signatur

/J.

Medlem

Stötte på en lustig Kiddie som lekte admin på nån BBB idag, (tror inte han var admin dock) men han hade ADMIN in sitt nick.. han hotade med ban bara för att jag dödade honom..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kanske inte har så mycket med Server admins att göra men.. OOoh gud vad jag hatar BBB servrarna..

Jag brukar försöka va väldigt vänlig och inte fräsa på folk när jag tycker dom gör fel, men nu har jag blivit bannad från åt minstånde 1 eller 2 servrar som BBB handhåller..

Visst får man nån teamkill eg när man sitter och pangar från Titanen.. Och det är MITT fel. No questions asked..

Men what the hell! Slänger jag ut en APM mina när jag försöker försvara titanens kärnreaktor från att folk ska komma in där, och nån lirare RÅKAR va 1mm förnära min mina när den smäller så självklart ska dom bara sätta en PUNISH i pallet på mig.

GHA...

Hade aldrig så här mycket problem i BF2 är det verkligen så mycket nytt folk som har börjat spela BF2142? Som inte riktigt vet hur man ska göra med punish?

Blä, spott, tvi, blä..

Medlem

BBB ger jag inte mycket för. Spelade där ett tag eftersom jag var sugen på statistiken som man får genom spelarenan.se, men stämningen på servrarna var inte särskilt trevlig. Nu spelar jag mest på vad som verkar vara DICE:s officiella server när den är uppe. Eftersom jag bor ett stenkast från Stockholm så är det den bästa pingen jag någonsin haft i BF2142. BBB verkar har sina i Arvidsjaur eller något. Får bättre ping till Multiplay.co.uk.

Medlem

Kan bara hålla med om att BBB är riktigt usla servrar. Stämningen är nästan alltid dålig, men pingen har jag inga problem med då jag ligger på <10ms. Det är nästan aldrig bra lag och folk verkar nöjda med det så BBB aktar jag mig för som pesten. Boomtown har ganska mixad och trevlig publik, så där spelar jag en del, men jag har inte hittat någon favorit än.

Medlem

Råkat ut för grejjer på BBB servrarna, dödat dem när jag varit i motståndarelaget och blevit kickad. Blivit Teamkillad när jag satt i titanen, jag hade tydligen tagit hans plats. Så jag skiter i BBB eftersom admins suger.


signatur

- PiDuT

Medlem

tjafsa inte med folk om du får en punish för mycket på dig är ett tips.

Jag brukar byta server om jag upplever att man får massa pnish helt i onödan.

Sen fattar jag inte varför bbb servrar är så laggiga helskumt
Håller med att lagen kan vara extremt ojämna sen verkar jag vara cursed för jag lyckas alltid hamna i lag som spelar sämst


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Många trycker punish allt för ofta, och vanligen är det deras eget fel, springer ut framför fordon, rushar in när granater haglar med mera.

Men det är inte bra teamplayers som gör detta utan ensamvargar med svåra attitydsproblem samt behov av en kram från Björne och hans snigel... eller så är dom generellt sura för att deras fina teckning inte visades i TV i senaste Bolibompa.

Medlem

Tips är att man ser till att yes och no knappen inte ligger bredvid varann ifall man råkar trycka på punish hela tiden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag har en teori:
adminproblemen i bf2 och bf2142 beror på att adminåldrarna har sjunkigt itackt med att spelen är så lätta att 8åringar kan spela dom. alltså har vi 8åriga admins som sitter och kastar ut folk för att dom vill ha någon farkost eller vill få sin guldstjärna.
de e som sagt bara en teori.
annat va de på bf1942-tiden


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Spela inte på servrar där speladminsen inte kan uppföra sig. Svårare än så är det väl inte? Annars, ta kontakt med communityt och anmäl adminen, det brukar också lösa sig.

^
l
l
l


signatur

snestreck woicer

1
Skriv svar