EA Community Update och v1.05 patch

Medlem
EA Community Update och v1.05 patch

I EA's senaste Community Update så pratas det lite om den kommande patchen. Ingen full lista på bugfixar finns än men det pratas i alla fall om att titanen skall sluta röra sig efter sköldarna är nere.

Skrivet av Dice Live Team:

* Titan will no longer be able to move once its shields are down, so that lag within the titan should be significantly reduced and revive inside the titan shouldn?t be a problem any more

* Changes in EA master server communication to greatly reduce disconnects

* Players are now able to receive the Titan Survival Pin

* All players will see the same missile silo location numbers in Titan Mode

Läs hela EA's community update här
http://forums.easports.com/mboards/thread.jspa?sls=2&threadID...


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Äntligen! vad har tagit åt DICE? Hjälpa communityn med stora buggar har inte varit deras största nöje hittills

Medlem

Bar där med Titanen att den stannar

Medlem
Skrivet av Pumpa:

Bar där med Titanen att den stannar

Och det var här på FZ som ideen lyftes fram först.

Medlem
Skrivet av Svirre:
Skrivet av Pumpa:

Bar där med Titanen att den stannar

Och det var här på FZ som ideen lyftes fram först.

Hehe.. Yep!

Medlem

Väldigt skönt att höra att Titans blir fixade så snabbt.

Medlem

Skoj om titan stannar över en friendly missile silo bara
Får man även de missilerna upp i röven

Medlem

Snabbt och snabbt, patchen är ju schemalagd till slutet av November. Tiden får utvisa huruvida det här "Live Teamet" de har bildat fungerar eller inte, men jag tycker vi är på tok för snälla om vi bara glatt accepterar det här löftet.

Det är bra att de känner sig vid problemen, men i ärlighetens namn så gjorde de det i BF2 också, men ytterst sällan gjorde något åt dem.

Är så lätt att lova saker, men att leverera är en annan femma. Jo, jag är nog lite cyniskt lagd.

Medlem

De har ju lovat patchen, så jag antar att den kommer, men om de fortsätter med andra buggar senare.... Det får tiden avgöra antar jag.

Medlem

Antar att "Live Teamet" sak vara likt det som finns till UO, och då kan man räkna med att buggar kommer att fixas.. men att dom kommer att kast ut en patch varje vecka är nog inte troligt.

Plus att UO Live Teamet brukar alltid lyckas med att lösa vissa buggar och proppa in lite nya

Medlem

Enda jag är lite fundersam är följande...

Citat:

The patches will also be entirely dedicated to correcting bugs and making fixes instead of introducing new gameplay mechanics, thus significantly reducing the risk of introducing new bugs with the patches.

Innebär detta att vi inte kommer få se några nya banor? Fast det är klart, nya banor borde ju inte klassas som "gameplay mechanics".

Jag tycker alla maps är rätt ok men så klart vill man se lite nya framöver.

edit.
För övrigt tycker jag det är lite fegt att ta denna ställningen. Kan ju förstå att detta underlättar för bugfix o liknande men det är också som att säga - "Vi kan inte göra några buggfria nya features så istället slutar vi med det."

:\


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Ganska mycket en standard sak tror jag.

Men visst skulle det vara nice med lite nya grejer i patcherna också Vi får väl hoppas att dom släpper lite grejer och inte stenhårt satsar allt på dom så kallade Boosterpacks.

Medlem

Härligt att dom lägger ner tid på att fixa titan-mode.
Jag tror dock inte det här kommer hjälpa helt, utan titan kommer nog alltid vara den 'laggliga' av dessa två, men vi får hoppas på mindre lagg än vad det är idagsläget. Näst intill ospelbart.

Nu får vi se vad DICE Sverige går för!


signatur

snestreck woicer

Medlem

Först och främst vill jag se ett så felfritt BF2142 som möjligt. Därefter kan man börja göra tillägg.

F ö kan jag inte komma på särskilt många spel som gjort tillägg så tidigt i ett spels livstid. Vi har ju förhoppningsvis inte hunnit spela oss trötta på de features som finns.

Inaktiv

Göttans att dom fixar det redan

Medlem

nice


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar