Lagg på titan..

Medlem
Lagg på titan..

Jag kan ju börja med att datorn har jag fixat, så fps är normal där den ska vara det.

Nu till ämnet, varför laggar det inte t.ex. i titanmode, när sköldarna är uppe på titanerna, men så fort som skölden är borta så är det konstant 15.4 fps som gäller. Iaf då jag befinner mej nära en titan, och hur kul är det att inte kunna vara nära en titan när hela ens squad och halv lag är på någon av titanerna?

Någon som vet vad jag ska göra åt det här, eller har alla det så?

/ Alarcron

Medlem

Det e så för alla mer eller mindre, det är serverside.

Servern orkar inte riktigt med den stora collisionmeshen på Titanen, samma anledning till att hangarfartygen var laggiga redan i bf1942 och att hangarfartygen inte gick att flytta i Bf2.

Det e vad jag har läst/hört iaf, sen om det e 100% korrekt vet jag inte, men det låter ju rätt vettigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Okej, alltså är det upp till DICE då att fixa det? Vilket aldrig lär hända

Medlem

Nä, tyvärr är vi nog körda på den punkten. Låter de Titanen stanna dock, så är allt bra.
Det märkliga för mig är att det beror på från tillfälle till tillfälle hur det är. Ibland är det helt ok, och ibland helt ospelbart. Mycket besynnerligt.

Inaktiv

Tror det har mycket att göra med att commander flyttar på titan, flyttar han inte på den så laggar det inte.

Medlem

Hoppas nästan fler serveradmins kör kick på commanders som flyttar Titanen. Blivit mer populär att göra så har jag märkt.

Inaktiv

Vafan, klart att commandern ska få flytta titanen, allt annat e ju bullshit, men däremot ska titanen inte gå att flytta när skölden är nere o folk börjar borda den. Det är en bra lösning.

Men att flytta den måste man få göra.

/Grindah

Medlem

Beror ju på vars man flyttar den också, har varit med om idioter som ställer den över första bästa silo. Eller mitt på banan, Där det dessutom går så bra att hitta något att skjuta upp sig i.

Medlem

Varför flytta den över huvud taget kan man undra? hehe. Bästa stället borde väll vara där den startar, i sin egen bas, längst från fienden


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Varför flytta den över huvud taget kan man undra? hehe. Bästa stället borde väll vara där den startar, i sin egen bas, längst från fienden

Mjo, men kanonerna på titanen kan va rätt grymma på att ge understöd också

Medlem
Skrivet av Grindah:

Vafan, klart att commandern ska få flytta titanen, allt annat e ju bullshit, men däremot ska titanen inte gå att flytta när skölden är nere o folk börjar borda den. Det är en bra lösning.

Men att flytta den måste man få göra.

Det är en bra lösning, men om vi ska vara realistiska eftersom vi pratar om EA/DICE/Battlefield så kan vi nog inte räkna med att detta kommer komma över huvud taget.

Visst ska man kunna flytta den, men tills vidare tills EA/DICE kliver fram med en patch som antingen fixar lagget eller -- om det nu inte är möjligt rent tekniskt för DICE (vilket verkar troligt) -- ordnar så som man föreslagit ovan, så är det nog upp till oss spelare och serveradmins att själva skapa en spelbar miljö.

Innan vi får en patch som löser problemen så tycker jag DICE är de som är bullshit. De släpper 2142 väl medvetna om problemet, men istället för att göra en löjligt enkelt fix (som föreslagits ovan) så skiter de i det. Kanske kom de inte på denna fix själva, men då ifrågasätter jag verkligen grabbarna (och tjejerna) i Stockholms kompetens.

Medlem

Fix för detta redan i patch 1.05 att Titans inte kan röra sig efter att skölden är nere.

Medlem

Jo, men EA-DICE är bra på tomma löften och är hart när inkompetenta när det gäller att laga sina spel. Hade detta "live team" som är tillägnat buggfixar fungerat så hade vi i redan fått en hotfix som ordnat Titanproblemet, vilket i nuläget är ett problem som gör huvudspelläget i BF2142 väldigt ointressant för många spelare.

Jag slår vad om en BF2142-nyckel att patchen (ingen beta-patch) inte kommer ut i slutet av november, utan senare, och vi får dras med Titan-lagget en längre tid. (Om jag har fel, och någon kommer ihåg detta så får jag väl helt enkelt ge nyckeln till första person som skickar ett PM till mig om saken )

Inaktiv

Är det försent att skicka pm?


signatur

/J.

Medlem

Känns bättre att den första som skickar ett PM efter FZ skriver på sin sida att 1.05-patchen är ute (vi är ju trots allt på deras forum) - och vi fortfarande är i November, svensk tid - får nyckeln. Blir så tråkigt om det skulle avgöras redan nu vem som får den om jag har fel.

Men ingen big deal det hela. Tänkte bara göra det lite mer intressant, för det är vanligtvis lätt att prata stort här på nätet, och ett vad piffar ju alltid till tillvaron

... om nu FZ.se tillåter vänligt spel och dobbel på sitt forum?

Medlem

Jo, vi får hoppas att det fixas.
Jag själv tycker att det laggar på conquest med, men endast i närheten av alla strider. Någon som känner samma sak?


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

om du inte har en snabb burk så kommer det att lagga om det är många på servern och spelar, därför spelar jag bara på högst 40 slots servrar på conquest och 24 slots på Titan.

1
Skriv svar