Medlem
EA Link

Jaha, då var det dags igen... Igår Onsdag så bestämde sig Ea Downloader för att döpa om sig till EA Link istället. Fint tänkte jag, det ser ju lite bättre ut nu, Men, så kommer problemet.

Jag skulle starta BF2142 som vanligt o allt gick fint tills jag skulle välja karaktär (soldat), den vägrade logga in och tryckte man för att stänga av spelet så krashade det istället (stängdes av gjorde det iallfall).

Det var igår, idag kom det ytterligare en uppdatering till EA Link och då provade jag igen med BF2142, fint, nu kom man in i multiplayerlobbyn. När jag skall ansluta till en server så kommer det upp ett meddelande med "Din cd-nyckel är ogiltig". Knasigt eftersom jag har kollat mitt konto hos EA och ser att BF2142 är registrerat med rätt cd-nyckel...

Så skall man vänta med ominstallationen och se om EA Link-uppdateringarna kan fixa det (eftersom det verkar vara det som gör att det strular) eller skall man gå direkt till en ominstallation? Är det någon annan som har fått samma problem?

-Kunde skrivit frågan med två meningar men kände att jag behövde skriva av mig-


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv

jag hade samma problem i tisdags. Jag löste det genom att uppdatera punkbuster manuellt, fungerar inte för alla dock...
Fick även ett svar från Evenbalance att de är medvetna om problemet och jobbar med EA/Dice för att lösa det...
Lycka till!

Medlem

Ok, tack, jag tänkte också på det men tänkte prova ett par andra saker först. Det skulle jag inte ha gjort.

Jag började med glo igenom mapparna och hittade en fil som heter "BF2142_code.exe" där man kunde skriva in sin cd-nyckel, sagt o gjort.

Startade spelet igen och till min förvåning kom jag in på en server... i 1minut innen PB kickade mig för "Duplicate Cd-Key".

Blev sur och stängde av skiten men provade sedan igen, Satte i DVD-skivan med BF2142 men istället för den gamla "PLay BF2142" kom nu "Install" upp. Hmm, ok. Tänkte installera det igen och det första fönstret "install wizard" kommer upp o sedan nada, inget händer.

Provade att patcha, men den säger att den inte kunde hitta spelet överhuvud taget på datorn (hmm igen). Startar spelet för att se så jag inte inbillade mig att jag blev kickad av PB.

Tar "lägg till eller ta bort program" och tänker avinstallera BF2142 men inget händer alls, den fryser eller kraschar inte, utan bara slutar tänka.

Så efter att ha försökt AVINSTALLERA spelet, vilket inte går, för att SPELET INTE FINNS och efter försökt INSTALLERA spelet, vilket inte går, eftersom DET REDAN FINNS och efter ha försökt PATCHA spelet, vilket inte går, eftersom den säger att spelet INTE EXISTERAR på datorn, börjar man bli lite misstänksam om att något är lite fel...

Så uteslutningsmetoden fungerar inte om man skall utesluta vad som inte fungerar eftersom det inte finns något som fungerar med ett spel som man inte har installerat....

Äh, fan. Nu skiter jag i det här o spelar StarCraft istället, om jag nu har installerat det...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

1
Skriv svar