Bra klass att välja efter Recon?

Medlem
Bra klass att välja efter Recon?

Funderar lite över vilken klass man ska välja att utveckla efter Recon?

Jag har personligen haft mycket kul som Recon men det hela blir ju mycket smygande och krypande som sniper. Så, tänkte nu att gå vidare med en annan klass. Är assault den man borde köra om man vill få lite mer fart i spelandet och ta lite mer flaggor? Vad tycker ni?

EN sak till... försöker också få lite klarhet i vilket vapen man ska inrikta sig på att låsa upp. Istället för att fråga vilket som är bäst så skulle jag vilja veta om det istället är något man bör undvika?


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Om du ska välja assault som jag har fullt upplåst så kan du i princip skita i vapnen ^^ det första vapnet har härligast känsla. Vet inte vad vapnen heter men det som förklaras som ett starkt vapen är värt att låsa upp.
Hög rekyl men dödar som fan, dock enbart 20 skott i magget.
Det andra vapnet som då har 40 skott är bara ren skit. Har likvärd rekyl som orginalvapnet för assault.

Är det värt att låsa upp vapnen för Recon?


signatur

- PiDuT

Medlem

Assault är det bra i fart i. Du kan hela dig, reviva mates o s v. Det är en hållbar klass.

Det är ingen större skillnad på Voss och standardvapnen. Den är lite bättre på kort-mediumdistans, och når lite längre utan skadereduktion, men i det stora hela kvittar det. Jag gillar den för det lite större magasinet (40 istället för 30 kulor), och för att jag skjuter bursts. Av samma anledning ogillar jag Baur. För litet mag helt enkelt. Man är alldeles för ofta i strid med ett par killar och även om den laddar om lite snabbare så gör den inte tillräckligt mycket mer i skada för att kompensera ett halverat mag. Den är dock ganska pricksäker och går bra att plocka folk på med-lång avstånd.

Snipervapnen kan väl sammanfattas med att snipern är betydligt bättre p g a högre skada. Dåligt är att den har mindre magasin.
Karbinen är ganska sugig imo. Lång omladdningstid, inte allt för pricksäker, men liten rekyl. Vidare har når den inte så långt innan kulorna gör mindre skada. Den är ju dock att föredra när man vill in i smeten och slänga RDX omkring sig, som på en titan t ex.

Medlem

RECONs andra träd; alltså den delen med Lambert Carbine, IL-22 Active Camouflage, RDX Demopacks osv. Helt udnerbart! Så om du bara kört snipern tills nu så borde du faktiskt prova camouflage delen. Det är helt underbart att smyga sig på enf iende och kniva honom. Det är på så sätt som jag fått knife unlocken och gold collectors badge. Helt underbart!

Medlem

Ja, du var en jävlel på att kniva folk Eriand. Själv jagar jag inte så mycket knivande, men ser till att hugga folk när tillfälle ges.

Medlem

definitivt ska du unlocka active camoflage... sen ska du ta engineer.. med motion mines... o koenig (pilum) "!!!!! snipra tanks !! WOW
tyvärr ligger inte mines och koenig (pilum) i samma träd....


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

Engineer och motion mines!

Medlem

Motion mines äger verkligen. Brutala saker, men jag tycker hittills minst om att spela engi. Tycker deras vapen syger. Men jag har inte låst upp deras kanoner.

Medlem

Tack för alla bra och ingående svar!

Men jag vet fortfarande inte vad jag skall välja hehe. Verkar ju som om man får rätt kul vad man än väljer. Bra ide det där med fieldupgrades så man i alla fall kan prova på saker. Dock så måste man ju unlocka lite saker för att få testa vapnen med field upgrades.

Finns det ingen sajt som fått upp hård fakta på alla vapen? Rekyl, omladdningstid och så vidare? Då borde man få en klar bild över hur bra vapnen är.

edit.
Ah, här fanns en del info.
http://www.2142-stats.com/BF2142+Info/Weapons/eu.html


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Den "klara" bilden är tyvärr inte särskilt klar. Precis som i BF2 så är känslan i vapnen viktigare. Att bara kolla på siffrorna hjälper på skadan, men det lite viktigare momentet att träffa, är starkt beroende på din spelstil.
Jag kör på devisen att det inte är skitbråttom. Jag låser upp och chansar, och som du säger, med field upgrades så får man möjlighet att testa. Sedan om det inte var bra så är det inte allt för många poäng bort till nästa unlock.

Här tycker jag de har en lite bättre infosida.

Medlem

Skulle inte rekommendera Support, då vi Support killar också ligger och trycker, precis som sniper. Vill du ha variation så skulle jag rekommendera Assault eller Engineer!

Medlem

Assault fick det bli. Känns lite "mainstream" men bör va bra att skrapa ihop lite poäng. Större möjlighet att få lite flag capture än sniper i alla fall.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jo att göra nytta är aldrig fel.

Medlem

Pilum i engineer trädet är grymt rolig.. Sätt ut lite EMP minor och lägg dig mellan minorna och fiende basen.. Sen väntar du bara på att ett fordon ska köra över och skjuter dom i röven
Är det perfekt träff så sprängs dom på en gång i princip.

Medlem

sen kan man ju skjuta ner titan turrets med pilum... 3 skott
perfa om man ligger vid en supply crate...

pilum e nog det roligaste vapnet jag nånsin låst upp


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

Jag kör engineer och assault på min main.. Och recon på min andra soldat

Medlem

Har inte låst upp allt. Dock har jag plockat upp från andra, så jag har testat i stort sätt allt.

Recon
Bästa upplåsningarna enligt mig.
Värt att satsa på om man är lite feg och vill ha bra k/d.

Assault
Vänstersidan är bara skit. Shotgungrejset tar bara plats och är något du inte behöver. Känns bara som det är någon utfyllnad EA lagt till för att det ska bli jämnt. Därimot är andra delen av assault bra. AED-6 Defibrillator är ett måste, och du har smoke/ och får ett bra vapen i topp, i alla fall i närstrider.

Engineer
Ingenting att satsa på, tänk inte ens tanken.

Support
Har faktiskt bra unlocks. Har dock inte testat de vapen du kan låsa upp, men enligt kommentarer och filmer jag sett verkar båda två vara helt okej.
Kan faktiskt vara något du kan lägga en tanke på.
Helt okej klass, även fast jag inte kör den.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Engineer är roligt, speciellt efter unlock av AT geväret... 1 shot 1 kill om du vet var du ska skjuta har massor av kills efter det unlocket, dock kräver geväret en del träning.

Gillar också Assault med BAUR + Shotgun/rocket addons. bra vapen medium till long range, inte så bra nära då rekylen är kraftig och endast 20 skott.
BAUR för closecombat använd hagelbrakaren.

Medlem
Skrivet av woicer:

Har inte låst upp allt. Dock har jag plockat upp från andra, så jag har testat i stort sätt allt.

Recon
Bästa upplåsningarna enligt mig.
Värt att satsa på om man är lite feg och vill ha bra k/d.

Assault
Vänstersidan är bara skit. Shotgungrejset tar bara plats och är något du inte behöver. Känns bara som det är någon utfyllnad EA lagt till för att det ska bli jämnt. Därimot är andra delen av assault bra. AED-6 Defibrillator är ett måste, och du har smoke/ och får ett bra vapen i topp, i alla fall i närstrider.

Engineer
Ingenting att satsa på, tänk inte ens tanken.

Support
Har faktiskt bra unlocks. Har dock inte testat de vapen du kan låsa upp, men enligt kommentarer och filmer jag sett verkar båda två vara helt okej.
Kan faktiskt vara något du kan lägga en tanke på.
Helt okej klass, även fast jag inte kör den.

E DU GO ELLER....?? engineer dålig ??? LOL !!!


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Inaktiv

Jag funderar på att gå Engineer efter att ha maxat ut Recon+Player ability+squad leader.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Engineer har ju fina unlocks kan inte begripa att man tycker den är dålig.

satsar lite random unlocks på både support o engy just för att kunna byta klass när det behövs.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Tycker engineers inte är så dåliga som vissa menar. Deras minor är farliga och vapnet hyfsat.

Inaktiv

Själv lirar jag bf2 går rätt bra... är uppe på 24.000 och har inte Purple heart.
men en dag när jag lirade bf2142 och var recon så trodde jag inte att det var sant! jag fick purple heart! så jag spelar som Assault.

Medlem

kan man få hjärtat i 2142...okidoki...


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

Engineer vänster och assault höger är mina favoriter. Strax under kommer Recon vänster.

Btw, är det någon som har lust att avslöja softspots på walkers? *clueless*


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem
Skrivet av Fr3gU:

Btw, är det någon som har lust att avslöja softspots på walkers? *clueless*

I baken på dom, typ vid det radioactiva märket har jag hört. Dock inte hittat nån "one hit" killer spot än som finns på tanksen.

Medlem

Eftersom jag inte kör några fordon så kan jag lika gärna passa på att dela med mig.

http://www.totalbf2142.com/forums/showthread.php?t=3640

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Eftersom jag inte kör några fordon så kan jag lika gärna passa på att dela med mig.

http://www.totalbf2142.com/forums/showthread.php?t=3640

Trevligt!

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Eftersom jag inte kör några fordon så kan jag lika gärna passa på att dela med mig.

http://www.totalbf2142.com/forums/showthread.php?t=3640

Coolt. Att luftintaget på undersidan är en "weak spot" är faktiskt riktigt läckert!

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Eftersom jag inte kör några fordon så kan jag lika gärna passa på att dela med mig.

http://www.totalbf2142.com/forums/showthread.php?t=3640

Ooooh.... tackar.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

12
Skriv svar