Crash to desktop - gör mig galen

Medlem
Crash to desktop - gör mig galen

Crash to desktop, CTD, inträffar allt oftare för mig i BF2142. Vissa kvällar blir det CTD i varannan match (spelar oftast i Titan). Jag har testat att disbla VOIP. Något annat man kan testa?


signatur

| 5950x | RTX 3080Ti |

Inaktiv

Nja.. ja har ju mina grafiker på lägsta men jag prövade att sätta dom på högsta hade inga problem men jag fick då också oavbrutet crash to deskop kanske du ska pröva att sänka grafiken ?

Medlem

Detta är ett relativt kännt fel, förhoppningsvis så kommer en fix i nästa eller efterföljande patch.

Medlem

Provat plocka bort säkerhetspatchen ur XP som t.ex. 1UP skrivit om?

Medlem

"a recent patch for the game recommends players to remove Windows XP security update KB917422, meant to solve an issue that "could allow an attacker to compromise your Windows-based system and gain control over it."

Skulle knappast kalla detta en bra lösning, något som inte jag rekommenderar han att göra.

Medlem
Citat:

Even if you simply remove KB917422, you are not opening yourself up to anonymous hackers. This could only happen in two scenarios: "one user running on the machine can force himself to a higher privilege," which means they must have access to your computer locally, or visiting "a specially designed hostile website can force its way to the users privilege, if the user voluntarily performs a sequence of operations." Do either of those sound likely?

Så med andra ord så behöver han bara oroa sig om någon i hans närhet som vill hacka sig in i hans dator har tillgång till maskinen i fråga, eller om han surfar in på en sida där han för egen maskin måste utföra diverse handlingar.

Känns säkert nog för mig att göra, samt rekommendera.

Inaktiv

Kan ju vara en massa damm i fläkten som gör din datis varm. Det konstiga var att ctd-n var bara på battlefield vietnam då, men det fixade sig absolut direkt efter jag rensade.


signatur

/J.

Medlem
Skrivet av jollehojje:

Kan ju vara en massa damm i fläkten som gör din datis varm. Det konstiga var att ctd-n var bara på battlefield vietnam då, men det fixade sig absolut direkt efter jag rensade.

Dagens ord: Datis


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Det finns en patch till KB917422 som fixar problemet utan att du öppnar upp din dator för elaka haxxors i din närhet. Leta reda på nyhetsposten där EA rekommenderar att man tar bort säkerhetspatch så finns namnet på KB-grejen du behöver i tråden. Den finns inte att ladda ner på windowsupdate av nån anledning.

Annars tror jag också på skruva ner grafiken om ljudet om du har det på high. KB-felet för mig fick mig bara utsparkad från servern, det kraschade inte spelet.

Medlem

Gen Nord, ifall du kör med dubbla kärnor så testa att inaktivera den ena kärnan för bf2142.exe, det har hjälpt många andra iaf.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jag har dubbla kärnor och har inga problem. Hade dock många CTD's innan jag drog ner hotfixen från MS:
http://www.totalbf2142.com/forums/showthread.php?t=5343&highl...

Testa den patchen så kommer det nog lösa sig.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Inaktiv

Hej, ja tengte Bygga vidare på denna tråd.
Jag har problem med att BF 2142 Crachar totalt.. skärmen Fryser sig och ljudet loopas.

jag har testat att från VOIP till Pachen, och nu är ja desperat.

jag (kunde) spela det på min gammla dator,, Med mycket lagg... men de funkade.. så ja köpta mig en ny..
nu sitter ja på en Core2duo 6600 (2,4ghz) . Corsair minnen 1gig-1066. Asus P5w moderkort. och ett gammalt Nvidia XFX 7300GT.

Spelet flyter på. tills helt random Fryser sig totalt. och ja blir tvungen att reboota datorn..

skulle uppskata hjälp, vet inte vad ja ska tavägen om ja inte får spela mitt BF !

att tillegga så värkar det Cracha när något exploderar. men inte alltid.

MVH
// Tenshi

Inaktiv

Jag är så pissed off på det här spelet. Varje gång jag åker ur ett spel, så forlorar jag alla mina hård tjänade poäng. Jag måste ha förlorat sammanlagt minst 1500 poäng dom senaste 2 veckorna. Det är så jävla svårt att

Medlem

New patch, new problems

Tror det är rätt många som har krash problemet, jag är en av dom. Hade inga större problem innan patchen kom

Medlem

Jo, jag tror alla får CTD efter en titan-runda, när titanen sprängs.
Försöka patchen för DICE Sverige, härligt. Eller inte.


signatur

snestreck woicer

Medlem

CTD 1 - DICE 0


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

CTD, det nya modeordet. Det är otroligt vilken flockmentalitet människosläktet har, parat med lite taskig fantasi blir det att alla använder samma uttryck

Men men, lider också av att spelet brakar ihop efter titanmatcher.

Medlem

Taskig fantasi? Hehe, men vad ska man annars kalla det för när det kraschar till desktop:en? Blir ju förvirrande jobbigt om alla försöker komma på något nytt och kreativt varje gång vi ska prata om en och samma sak

Medlem

Efter att den nya patchen släppts så får jag CTD VARJE GÅNG jag spelar Titan läget, det kommer alltid när slutresultatet av rundan skall visas. Det mest underliga är att det fungerar fint om man spelar conquest.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Disbla VOIP fixar detta för flera har jag hört, du kan ju testa om du/ni inte har gjort det redan.

Medlem
Skrivet av ravenxx:

Disbla VOIP fixar detta för flera har jag hört, du kan ju testa om du/ni inte har gjort det redan.

Då borde det ju bli likadant när man kör conquest.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Svirre:

CTD, det nya modeordet. Det är otroligt vilken flockmentalitet människosläktet har, parat med lite taskig fantasi blir det att alla använder samma uttryck

Vi kan ju alla hitta på egna ord men det skulle troligtvis leda till förvirring. Språket i övrigt kan ju tyckas fantasilöst men att helt plötsligt börja prata "Klingon" skulle inte tillföra mycket i denna diskussion.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Nuvarande CTD i Titan-mode uppkommer när servern kör samma karta mer än en gång, det är ett fel i servern och de ska fixa det nån gång (står på EAs supportsida). Vass buggtestning.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Nuvarande CTD i Titan-mode uppkommer när servern kör samma karta mer än en gång, det är ett fel i servern och de ska fixa det nån gång (står på EAs supportsida). Vass buggtestning.

Undra hur detta kan relateras till NVIDIA's grafikkortsdrivrutiner som Dice skyllde på tidigare? Eller har man nu gått i från detta? Har svårt att se kopplingen från fel i servern till klientens grafikdrivrutiner hehe


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv
URK
Medlem
Skrivet av SharkBaiT:

låter som en EA hot fix när man trycker på sidan

500 - Internal Server Error


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv
Skrivet av SharkBaiT:

” trycker på ESC (dvs går ut i menyn) strax före Titanen sprängs. Du kommer automatiskt in i spelet igen när nästa runda börjar.”

Tack, fungerar för mej kanske inge bra lösning men fan så mycket bättre än CTD.
Är ändå less på att se den laggiga animeringen när Titan sprängs.

Medlem
Citat:

1. Crash to desktop at the end of the round in Titan maps. You should still earn credit for what you did in the round (thank you for the correction, MichaelBrobst2) although there may be a delay.

-If the Titan is moving when the shields go down and the rounds per map is set greater than one, then the client will crash at the end of the round. Until a fix is in place, server admins can prevent the issue by setting the rounds per map to one. (Medic 9017 kindly posted this workaround; it has also been verified by DICE). Soldiers can also choose to play Conquest maps to avoid running into the Titan crash if the rounds per map has not been changed to one.

Läs resten av feedback-posten av EA:
http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?sls=2&tstart=0&threa...


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

Hotfixen ska släppas nu kl 17.00 enligt newstickern ingame


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar