Har startat en ny server.

Inaktiv
Har startat en ny server.

Tjena alla,

Tänkte annonsera lite här att jag och en kompis har hyrt en 48players titan mode server från i3d som ligger uppe under namnet "[BLYFRI] 24/7 Titan-mode".
Vi försöker få folk så mycket som möjligt att spela i squads och köra fairplay.

Lira gärna på den och säg vad ni tycker om den.
Vi har oxo en Teamspeak server som är till för bf2142 servern på botnc.myftp.org:8499

Medlem

Najs, kommer titta förbi.

Inaktiv

Ok ja kommer o joinar senare pwna lite ass

Medlem

Tittar gärna förbi, blir kul att spela mot andra som håller till på Fz sidorna!!!!!

Medlem
Inaktiv

kul, spelade på den igår faktiskt.

Inaktiv

Tjena ja va inne och lirade igår fick 2 ranks up nån som e inne på teamspeaken?

Medlem
Skrivet av Combalex:

Tjena ja va inne och lirade igår fick 2 ranks up nån som e inne på teamspeaken?

Jodå vi är inne på teamspeaken av och till, dock av någon annledning finner vi oss på en annan kanal ofta

Dock ska vi nog se till att vara där oftare, man vill ju inte vara dålig support personal direkt

Inaktiv

Jupp, inne till och från, måste bättre oss på den delen
Dock jobbar jag natt mån-tors så lirar mest fre-sön, så om ni ser nån som lirar oschysst, tveka inte att hojta till på TS så "tar vi hand" om honom

Inaktiv

Nu har vi uppdaterat servern lite och test-kör både titan och conquest på samma server. Vi kör varannan map.
Testa gärna och säg vad ni tycker, bara sök på "blyfri" på advanced server tab

Inaktiv

Hejsan jag undrar om någon kan tala om för mig hur man gör en ny server? Skulle vilja "äga" en egen om den nu går. Eller hur man nu gör.

Taksam för svar

Inaktiv

Tja, man tar väl bara och köper en server och stoppar i spelet i den. Sedan hyr man väl den fetaste linan man kan komma över. Sen är det ju bara uppfylla Ea:s "lågt" ställda krav för att få ha den rankad. Skall vara både svårt, jobbigt och dyrt har jag hört. Men annars kan du ju hyra en förstås. Men då "äger" du ju inte själva servern. Men (ursäkta uttrycket) Vafan skall du äga en server för? Låter nästan lite pervers;)

Medlem

Kan säkert kika in någon gång. Låter kul


signatur

snestreck woicer

Inaktiv
Skrivet av Akepouchen:

Hejsan jag undrar om någon kan tala om för mig hur man gör en ny server? Skulle vilja "äga" en egen om den nu går. Eller hur man nu gör.

Taksam för svar

Vi hyr våran server på i3d.nl, bra ping och billigt, "gämförelsevis"

Medlem

i3d servrarna är bra, jag lirar alltid på dom

Inaktiv

Jo de är nice som fan, enda problemet vi har just nu är att servern försvinner från EA's master serverlist om ingen är inne :'(

Medlem

i3D -> http://www.i3d.nl/?ref=8601
Om du vill starta en egen Rankad Server som vår Blyfri Server

Medlem

ni borde bara köra titanmode på [Blyfri] jag skulle lira där hela tiden då ^^

Medlem

Vi gjorde det från början men det blev en del som frågade om conquest bannor och det röstades sedan bland Blyfri admins att det skulle testas med att köra båda lägen, och det verkade som folk gillade det så vi stämplade det som klart och har kört det i det läget sedan dess.

vi hade tanke på att köra 2 servrar en conquest only och en titan only, dock var det inte på sådan nivå så att finansielt kunde driva 2 servrar så vi fick skippa den idén.

dock tar vi ju alltid imot föreslag på vår hemsidas forum, men det har inte varit mycket aktivitet där

Medlem

ja det kostar väl en slant att ha en hyra en server... vad kostar I3D servrarna?

haha du får skälla lite på folket som brukar hänga på ert forum och se till att dom tittar in där då och då

Medlem

Blyfri stängs ner den 29:e januari 2007 då vi har sagt upp servern med i3d, annledning har nämnts i annan tråd. se http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=10200 <-- för mer information, nämner även frågan om vad servern kostade.

Medlem

lite synd tycker jag.... men det är som det är

1
Skriv svar