Hur gör ni med knivandet?

Medlem
Hur gör ni med knivandet?

Halojj!

Någon annan som brukar stå och kniva någon i ryggen gång efter gång utan att det händer något? Någon som hittat ett bra sätt att få en kill direkt? Dela med er av era tips!

Medlem

Stå och vänta, bakom honom tills han lägger sig ner, då är det bara att slå till en gång i ryggen så är det klart.

Njae, men jag håller med dig om att det är svårt att träffa, och i stort sätt omöjligt om personen är i rörelse.
Sikta och hugg, så lyckas du säkert träffa någon gång, men helt klart är det lättast att kniva någon som ligger ner.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Min upplevelse är att inte stå precis tätt intill offret. Ett steg bakom ungefär.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Assault kit och kuta som fan.
Fulaste knepet är att köra dolphinedive precis innan du hugger. Då måste fienden sikta neråt och du har större chans att överleva en frontal attack.

Men annars är det snipers/engineers som står för flest dogtags. Enklaste målen..

Lägg dig och vänta nånstans där fienden brukar stanna och reparera eller liknande.. Spring fram när engineern står och leker med repairgun och kniva nån gång i ryggen.

Och om du har cloaking device upplåst för recon så går det före assault även om assault kan heala sig själv..
Du kan rädda dig själv ytterst många gånger om du bara springer fram knivar en fiende, drar upp cloaking och springer vidare..

Själv har jag special makron på mitt G15 tangentbord för just att kniva..
G-knappen närmast tummen kör jag kniv på. Så jag kan enkelt dra upp den om det behövs.

Medlem

Jag kör som recon och har active camo, ända fram till jag plockar fram knivern. Välidgt enkelt, väldigt effektivt. om man nu gör på rätt sätt, man kan inte skydda sig genom active camo på öppnafält och torg, men t.ex. mellan träd och bakom husknutar.

Medlem

Jo har Active Camo o sånt Bara de att jag tyckte att de va lite väl svårt att kniva någon som ligger ner med ryggen emot en =S

Inaktiv

Active camo och kniv är det roligaste i 2142!

Det sitter numera en dogtag på min kniv, vad
har den för verkan?
Är det bara en belöning för ett visst antal kills?
Eller upgraderas kniven till ett svärd tillslut?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Active camo och kniv är det roligaste i 2142!

Det sitter numera en dogtag på min kniv, vad
har den för verkan?
Är det bara en belöning för ett visst antal kills?
Eller upgraderas kniven till ett svärd tillslut?

Detta är för att du har över 50 dogtags, dvs 50 knivningar och gjort 10 stycken i en runda.
Om du klarat dessa mål får du en medalj vid namn

Collectors Badge Silver

* ioR: 10 Kills with Knife
* 50 Kills with Knife

Det är antagligen den som gör så att du får kniven som belöning.


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Okej, är det någon som vet om det sker ytterligare en förändring vid Collectors Badge Gold?

Tanken slog mig just om det sker uppgraderingar för andra saker också? T.ex om man fixar Silver recon badgen så kanske man får ett extra magasin eller liknande. ^_^


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Omöjligt att kniva nån som springer tar alltid dom när dom campar i titanen eller snipar

Medlem

kniven är som en pistol som skjuter med hastigheten 25m/s, vilket ger den en minimal fördröjstid så slå alltid lite åt sidorna om dom "strejfar"


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag trodde jag skullle bli galen i gårkväll när jag lirade, då låg det en fi-support-kille och sköt ner mot en av våra flaggor. Får man ett sådant tillfälle så är det ju inget att tveka på, utan jag slet fram teh knife, och började skära, jag skar och jag skar men det hände inte ett skit 8| efter femte försöket så vände han sig om och pangade ihäl mig :/ Då var det nära att någon fick stryk IRL kan jag säga


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Plockar alltid dogtags när folk campar runt silos i titan mode..
Pronar för att se vart dom ligger.. Sen kutar man runt och knivar dom i ryggen

Inaktiv

De borde byta ut Special Forces unlocken till ett svärd istället, alla Special Forces/recons använder ju cloaking+kniv.

"sipmo wanna be frank jaeger."


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tycker den där cloakingen fungerar bäst när folk bara står helt stilla. Så fort de rör sig i mitt synfält så börjar mina ögon klaga vilt och det är nästan lättare att få syn på dem tack vare detta, än om de är un-cloaked.

Annars rekommenderar jag att man går in och kör mot bots och tränar på sina egna lagkamrater lite om man vill få reda på ett optimalt avstånd för kniven. Kommit på att den fungerar bäst för mig på en armslängds avstånd (wow, chokerande )

Medlem

Jag sänkte muskänsligheten för just knivandets skull.. Innan så stod den på 1 som standarden är.. Men efter sänkningen så följer jag lättare efter mitt istället för att flänga runt armarna och snurra runt några varv.

1
Skriv svar