Medlem
Claymores!!!

Tjena!

Jag undrar om det är ngt särskilt man ska göra för att inte ens lagkamrater ska sprängas av de claymores man själv lägger ut! Jag har fått en massa teamkills pga att mina lagkamrater har dött av mina claymores och jag själv dör av dem ibland oxå!

Ska man högerklicka innan man lägger den på marken eller nått??? :\

Medlem
Skrivet av Fierce_Swe:

Tjena!

Jag undrar om det är ngt särskilt man ska göra för att inte ens lagkamrater ska sprängas av de claymores man själv lägger ut! Jag har fått en massa teamkills pga att mina lagkamrater har dött av mina claymores och jag själv dör av dem ibland oxå!

Ska man högerklicka innan man lägger den på marken eller nått??? :\

Då är servern inställd på att dom ska sprängas på vem som helst på servern, Friendly fire måste vara på för att det bara ska funka på fiender!!!


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Ok. Får köra sparsamt med claymores då!!!

Inaktiv

vad är de för sprängradie på dessa hemskheter .. tycker ja går hur många meter som helst vid sidan om dom å ändå säger de PANG o så sitter man å slår näven i tangentbordet "¤#

Medlem
Skrivet av mjerf:

vad är de för sprängradie på dessa hemskheter .. tycker ja går hur många meter som helst vid sidan om dom å ändå säger de PANG o så sitter man å slår näven i tangentbordet "¤#

Gött att det inte bara är jag som blir förbannad!!!

Medlem

Claymores borde tas bort i största allmänhet. De är så malplacerade i spelet.

Medlem
Skrivet av mjerf:

vad är de för sprängradie på dessa hemskheter .. tycker ja går hur många meter som helst vid sidan om dom å ändå säger de PANG o så sitter man å slår näven i tangentbordet "¤#

dom smäller ut till 12ft, vet inte hur många meter det är, men tror att det är 5m.. :\

Skrivet av Karmalicious:

Claymores borde tas bort i största allmänhet. De är så malplacerade i spelet.

japp.. håller med, och sniper oxå, det är fan ingen normal person som spelar som sniper.. bara fegisar som inte vågar sig in i striden....

(min åsikt)


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

URK
Medlem
Skrivet av Fanster:
Skrivet av mjerf:

vad är de för sprängradie på dessa hemskheter .. tycker ja går hur många meter som helst vid sidan om dom å ändå säger de PANG o så sitter man å slår näven i tangentbordet "¤#

dom smäller ut till 12ft, vet inte hur många meter det är, men tror att det är 5m.. :\

Skrivet av Karmalicious:

Claymores borde tas bort i största allmänhet. De är så malplacerade i spelet.

japp.. håller med, och sniper oxå, det är fan ingen normal person som spelar som sniper.. bara fegisar som inte vågar sig in i striden....

(min åsikt)

amen på det. bara fegt att vara sniper.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Jag tycker snipers är bra. De får fotfolket att röra på sig.
Dock är de ju inte särskilt effektiva.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Jag tycker snipers är bra. De får fotfolket att röra på sig.
Dock är de ju inte särskilt effektiva.

Jojo.. infantry folket rör på sig mycket mer.. men det är inte så himla kul att helt plötsligt dö, av en kille som ligger 150m längre bort, och när man springer så säger det "BANG!" och då dör man.. en jävla claymore är utlagd där.. :/ det är det värsta jag vet!!!


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Låt sniper helvetet ha endast en clymore. skulle iaf vara bättre

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:

Låt sniper helvetet ha endast en clymore. skulle iaf vara bättre

En??.. det känns ju verkligen lönt :/.. nu har dom två st...men det är tanken som räknas =P.. nä.. bort med snipern.. ibland har det varit så att HALVA laget har varit sniper.. och det är ju inte kul.. får då måste man spela för två personer.. eftersom alla sniperfittor ligger på en kulle o letar offer.. som dom får ibland.. medans resten av laget är "normala" och får spela som fan för att kunna vinna omgången.. sjukt störigt....

Min åsikt: Snipern har aldrig varit till någon nytta alls.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Vem behöver claymores när det dukas upp till smörgåsbord? LMFAO 8)!


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

12ft är väl snarare 3.6 meter. Men de måste ha gjort fel nånstans för man dör ju på ca 3.6 kilometer. Man kan ju fullt ärligt gå runt ett hörn, titta på en claymore några meter bort och sen backa försiktigt och hoppas att eftersom den inte exploderat än så borde den inte explodera om man går längre ifrån den. Men ack så fel man kan ha.
Jag tycker claymores kan vara kvar i spelet, men med reducerad sprängradie.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

URK
Medlem
Skrivet av PaddanL:

12ft är väl snarare 3.6 meter. Men de måste ha gjort fel nånstans för man dör ju på ca 3.6 kilometer. Man kan ju fullt ärligt gå runt ett hörn, titta på en claymore några meter bort och sen backa försiktigt och hoppas att eftersom den inte exploderat än så borde den inte explodera om man går längre ifrån den. Men ack så fel man kan ha.
Jag tycker claymores kan vara kvar i spelet, men med reducerad sprängradie.

eller att de sprängs av en handgranat eller arty över dem.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

nä då...claymores kan vara med i spelet, det gör bf så specielt, man blir sur över att han dör hela tiden


signatur
Medlem

Jag tycker inte det är fel på varken snipers eller claymore. Om det funnits en möjlighet att sätta max antal snipers per lag på servern hade säkert många moment av irritation försvunnit. Claymore-spammingen hade minimerats. Lagen hade fått bättre hjälp genom att folk hade tvingats spela "nyttigare" klasser. Sen borde man kunna spränga bort claymores, åtminstonne med C4 och arty.

Medlem
Skrivet av Zark:

. Om det funnits en möjlighet att sätta max antal snipers per lag på servern hade säkert många moment av irritation försvunnit.

Bra sagt.

Medlem

Finns det egentligen någon anledning att ha friendly fire för minor och claymores? Det enda argumentet torde vara realism, men det skulle jag gärna offra för att slippa få TK:s hela tiden. Det är i princip lönlöst att vara engineer på servrar med FF påslaget för minor eftersom varenda idiot kör över dom och sedan tar punish.

Inaktiv
Skrivet av Fanster:
Skrivet av Fierce_Swe:

Tjena!

Jag undrar om det är ngt särskilt man ska göra för att inte ens lagkamrater ska sprängas av de claymores man själv lägger ut! Jag har fått en massa teamkills pga att mina lagkamrater har dött av mina claymores och jag själv dör av dem ibland oxå!

Ska man högerklicka innan man lägger den på marken eller nått??? :\

Då är servern inställd på att dom ska sprängas på vem som helst på servern, Friendly fire måste vara på för att det bara ska funka på fiender!!!

Brukar inte FF on innebära att man kan skada sina team mates?

Medlem

hmm.. jo tror det, men har faktiskt inte fattat det med FF on o off, står säkert nått i den boken man fick med när man köpte BF2, men är det off så tror jag man inte kan skada sina team mates


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Det är som det låter. Friendly fire on så går Claymores och anti tank mines Boom om en av samma lag går/kör över dem.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Det där är lite en tolkningsfråga, "vänskaplig eld" kan ju annars tolkas som nånting snällt som inte gör skada på sina team mates

Nåväl, FF on betyder väl samma sak i alla spel antar jag.

Inaktiv

man måste tänka sig lite för även om FF är på eftersom om fienden löser ut en claymore och teammates står ivägen så dör även dom, ställer inga claymores mer i gränden vid hotellet på karkand aaah -22 i en smäll ....kickad aaaah sry sry sry

1
Skriv svar