Inaktiv
Favorit vapen?

Vilket vapen föredrar ni att ha mer er i striderna?

skriv gärna varför ni tycker just det vapnet passar er.

Medlem

Har för mej att en sån här tråd redan finns, men i alla fall, Zeller-H Advanced Sniper Rifle med scope stabilizer, det bästa vapnet i spelet utan tvekan, annars så är det antingen Shuko eller Bianchi.

Medlem

I klasserna

Assault: Krylov (Kanske Voss när jag låst upp den)
Recon: Zeller
Engi: Koenig
Support: Shuko

Medlem

Ganz på support inte låst uppe mycke mer spelar inte så mycke och jag är en riktig baddare på att ställa mig framför en spelare o skrika hit me


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Zeller-H Advanced Sniper Rifle

Alltid gillat att spela sniper

Medlem

Har ju iofs bara hunnit låsa upp ett vapen, engins Koenig.. Den roxxar iaf.. Snipa tanks med 1-2 skott lite beroende på var man träffar

edit: Koenig? näfan den heter ju Pilum


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Inget av de handburna vapnen känns mer favorit än den andra.

Mitt favoritvapen är de stationära antifordornskanonerna som är utplacerade. Med dem mejar jag ner mängder av stridsvagnar, jeepar, svävarfarkoster, och även drivor med infanteri som de är helt löjligt effektiva mot. Känns som de kommer bli nerfade till slut, så jag njuter av dem så länge jag kan

En annan fördel är att när man sätter sig i den så verkar man bli totalt osynlig för 99% av spelarna. Trots att jag snurrar kanonen runt runt runt och de tittar rakt på mig, så inser de oftast inte att det sitter en fiende inuti. Sen när man väl börjar 1-shot-1-kill:a alla runt omkring en, så är de så förvirrade att de inte förstår vad som knäpper dem..

De handburna vapnen är jag dock rätt dålig med.

Medlem

håller med antingen är det en rejäl bug elelr så är folk hjärndöda.

typ man mejar ner på samma ställe ex antal pansar som kommer ifrån samma ställe tillslut efter säg 10-15 då blir det hett om ögonen.

Men håller med lär bli nerf på den är ju löjligt Uber


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo, den blir nog nerfad, fast samtidigt så upplever jag sällan att folk vet hur man använder den effektivt. Sen så är det ju faktiskt lätt att motarbeta den bara man kommer ihåg att den existerar. Kör jag en tank när jag spelar och närmar mig en bas, så är AV-kanonen den första jag kollar från en någorlunda säker vinkel. Sitter det någon där räcker det ju med en salva så är han borta.

Största hotet är snipers, och soldater som lyckas ta sig fram. Fast även då är det inga större problem så länge man snurrar den runt runt, fram och tillbaka. Speciellt då de försöker kniva en. Tar de fram något helautomatiskt och pepprar brukar de ofta träffa någon gång.

Medlem

Lite ot önskar att co gunnern i en tank lär sig att vakta pansar bakända lite mer.

Vet inte hur många ggr jag med tank åker på piska av demipacks tack vare att cogunnern skjuter på samma mål som mgi istället för att fokusera åt dom hållen jag inte siktar åt.

Plus ser dom nån säg till för guds skull..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Baur H-AR är rätt trevlig, men har fått upp ögoen för Supportvapnet. Funderar på att låsa upp pumphaglet, måste ju vara ok iallafall, om man kan låsa upp det. Kommer ihåg att pumphaglet inte hade mycket att ge i Battlefield 2, iallafall om de inte var helautomatiska.

Medlem

Baur H-AR samt KOENIG H-AVR

Baur för den ger bra skada på kort/medium range samt superb för enkelskotts eld på längre avstånd.

KOENIG H-AVR För det tar 11 år för vanliga AT raket att träffa målet. och den låter GRYMT

Inaktiv
Medlem

Varför kallar folk den för Koenig?
Den heter ju faktiskt Pilum ingame.. Har dock sett en del sajter som listar den som Koenig.. Men det e ju feeel


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Varför kallar folk den för Koenig?
Den heter ju faktiskt Pilum ingame.. Har dock sett en del sajter som listar den som Koenig.. Men det e ju feeel

Den hette Koenig i Betan och bytte sedan namn till Pilum. En del har inte uppdaterat namnet bara.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Zymac:

Varför kallar folk den för Koenig?
Den heter ju faktiskt Pilum ingame.. Har dock sett en del sajter som listar den som Koenig.. Men det e ju feeel

Den hette Koenig i Betan och bytte sedan namn till Pilum. En del har inte uppdaterat namnet bara.

ahh, då e jag med.. tack för förklaringen


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ja, nån k-patra får det väl vara, jag stormar mycket, så det spelar ingen roll, bara det inte är ett prickskyttegevär. Annars blir det allra mest knivningar. Varför vara rädd för virtuella skott? Man återuppstår ju ändå, så...

1
Skriv svar