Gun Ships andra vapen.

Medlem
Gun Ships andra vapen.

Försöker komma underfund med hur andrepilotens missil fungerar, går det att sikta innan man fyrar av eller måste man klicka på musen som besatt efteråt för att komma rätt? Mitt sikte verkar vara fast iallafall.

Medlem

umm bara skjuta och röra musen? klicktvånget tror jag dom har tagit bort från föregående spel. (bf2)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

stämmer, skjut och led den med musen bara, det svåra är att träffa pga lagget -.-

Medlem

Märkte sen att man inte behöver klicka på musen. Men jag kan inte "försikta" på ett fordon, är det en bugg eller en feature?

Medlem
Skrivet av Svirre:

Märkte sen att man inte behöver klicka på musen. Men jag kan inte "försikta" på ett fordon, är det en bugg eller en feature?

"It's not a bug, it's a feature"

Det stämmer. Du skickar iväg den och kan styra först efter att den är avfyrad.

Medlem

Sen är det ju bara sjukt svårt att styra den! Vore fint om man kunde ställa in sensitivity just för detta ändamål för jag finner det helt rakt av omöjligt o kunna styra missilen.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Sen är det ju bara sjukt svårt att styra den! Vore fint om man kunde ställa in sensitivity just för detta ändamål för jag finner det helt rakt av omöjligt o kunna styra missilen.

Håller med, går lite försnabbt ibland

Medlem

Är väl inte direkt svårare än BF2. Känns mest som en vanesak. Nu har jag inte suttit i Gun ship så mycket, men upplevde inte det som så fasligt svårt.

Medlem

Sen beror det lite på hur duktig piloten är.

Flyger dom låg så har man väldigt liten tid på att sikta rätt , om man däremot flyger högre upp lättare att bli träffad men man har mer tid på sig som gunner.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo, som vanligt spelar piloten störst roll huruvida man träffar eller inte.

Medlem

skönast är nån som kan flyga då rackar man upp kills

försöker jag flyga då går det bara åt pipan hehe..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo jag vågar inte flyga någon av de luftburna farkosterna för jag vet att jag kommer krascha och folk kommer börja klaga.

Men det är ju roligt att flyga med i alla fall

URK
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jo jag vågar inte flyga någon av de luftburna farkosterna för jag vet att jag kommer krascha och folk kommer börja klaga.

Men det är ju roligt att flyga med i alla fall

japp tills en likasinnad sätter sig backom spakarna som en själv skulle göra kraschat med de kontrollerna som är just nu. måste först rätta till kontrollen. har aldrig gillat att flyga i bf spelen för det är så lätt när man har trännat upp sig lite och bara lätt första gångerna. men jag har inte flygit någon bf2142 än mera än testat i singel


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Kyraal:

Jo jag vågar inte flyga någon av de luftburna farkosterna för jag vet att jag kommer krascha och folk kommer börja klaga.

Men det är ju roligt att flyga med i alla fall

japp tills en likasinnad sätter sig backom spakarna som en själv skulle göra kraschat. har aldrig gillat att flyga i bf spelen för de har så lätt när man har trännat upp sig lite och bara lätt första gångerna. men jag har inte flygit någon bf2142 än mera än testat i singel. måste först rätta till kontrollen.

Vad sa du nu?

Kan flyga ok med joystick, men tycker inte att det är så spännande.

Medlem

Det är ju helt sjukt när man flyger, ska man ta sig ifrån ett ställe och måste svänga fort hamnar man upp o ner o krashar. Och inte går det att ändra så att man hamnar rätt väg heller. Eller någon som vet hur man gör? Jag menar, man skulle ju bli hyfsat mer effektiv om man kunde flyga som folk.

Medlem
Skrivet av Alarcron:

Det är ju helt sjukt när man flyger, ska man ta sig ifrån ett ställe och måste svänga fort hamnar man upp o ner o krashar. Och inte går det att ändra så att man hamnar rätt väg heller. Eller någon som vet hur man gör? Jag menar, man skulle ju bli hyfsat mer effektiv om man kunde flyga som folk.

Testa att bromsa in? Jag kanske inte är den bästa piloten därute, men jag flyger väl ganska hyffsat iaf ^^


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Den blir också svårare och styra ju längre den har åkt.

1
Skriv svar