Storyn och misstänkta exp-pack.

Medlem
Storyn och misstänkta exp-pack.

Har nu läst det mesta jag kunde få tag på om storyn i spelet och tycker den är rätt så intresant. Miljön, händelserna osv.
men jag har tänkt på en sak vart är våran kära världspolis i denna dystra värld? visst det något information om vad som hände med USA ?

Vilket för mig till en av mina spekulationer.

Eftersom det sista slaget är Sidi Power Plant och det finns inget som tyder på att kriget slutar efter det slaget, bara att det var typ ett stort avgörande slag, så misstäker jag att det kommer att komma ett exp-pack där får kära Farbror blå på andra sidan atlanten kommer att ge sig in i leken. sen om de slås för en plats i afrika eller hjälper Eu det får vi se. (hoppas på det första förslaget)

Någon annan som har något att tillägga eller spekulera ?

URK
Medlem

vad hade du väntat dej. i bf2142 finns det 2 armier lite lite. några kartor var väl 10 st. så 2 bosterpack eller 1 tillläggs skiva är att vänta att man ska kunna få ut lite ur spelet.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Känns så surt att man ska behöva få köpa boosters, exp för att få en fulländand spel glädje..
Personligen tänker jag inte gå på den fällan igen


signatur

Why?

Medlem

alla lyckade spel får oftast expansioner eller minipacks inget unikt med fb2142.

Sen anser jag 2armer räcker gott men visst kan det bli mer.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Usa borde ha blivit utsatta av istiden med, bryr mig inte riktigt om storyn btw.

Självklart kommer booster packs är ju EA vi snackar.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av klossen:

Usa borde ha blivit utsatta av istiden med, bryr mig inte riktigt om storyn btw.

Självklart kommer booster packs är ju EA vi snackar.

Skulle tro att USA har förenat sig med EU då, det är faktiskt EU som har kontrollen över Afrika.

Annars så kommer det som sagt exp, och booster packs... De är ändå kul på sitt sätt, men i alla fall booster packsen skulle vara gratis, expansionerna kan jag gå med på att de kan kosta men inte bp.

Inaktiv

det jag inte fattar är att alla flyr ju till afrika, vart fan tog folket i afrika vägen då, för alla lär ju inte få platts där nere, kommer det booster-pack där man får spela som afrikansk gerilla som försvarar sin kära öken

Medlem

"Jaha då var det dags igen då, ja vi fick ha vår kontinet fri i sådär 150 år och....Hey ge fani min sandhög!" kommer nog deras respons att vara

Medlem

Haha, men om ni läser texten till banorna, så står det att flera länder t.ex. Egypten är en EU koloni. Så de krigen har nog redan varit antar jag. Möjligen kommer den en EXP/Booster till det, men det är ju inte riktigt aktuellt, för då har ju inte istiden kommit än.

Medlem

Alla får inte plats i afrika så vi börjar kriga om platsen är ju typ storyn i korthet.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Story? vad då? finns det en annan anledning till att slåss mer än att det är kul?
<-- klart förvirrad


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Hmm, story o story, handling i alla fall, det får man genom att läsa innan man kommer in på banorna Nästan en historia lektion fast i framtiden.

Medlem

Jag får nog ta en skärmdump på det där som blixtrar förbi innan banan startar så jag hänger med i handlingen


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Jag får nog ta en skärmdump på det där som blixtrar förbi innan banan startar så jag hänger med i handlingen

Haha testa att höja grafikintälningarna till medium så kommer du att nog hinna med

Medlem

USCA (United States Canada Alliance) har fullt upp med CMex-R (The Cuban Mexican revolutionaries), duh! Eller nått.

Medlem
Skrivet av Charstone:

USCA (United States Canada Alliance) har fullt upp med CMex-R (The Cuban Mexican revolutionaries), duh! Eller nått.

Do I smell an expansion pack?

Men allvarligt talat.. har inte känt mig manad att ta reda på varför jag slåss. Tror det har något med någon.. något.. med is och inte tillräckligt med.. resurser.. för alla på planeten? Äh. Spela roll. Människan har aldrig behövt en anledning för att slåss, så varför börja nu. Eller då, i framtiden

Medlem

Att slåss för att överleva är väl en väldigt bra anledning att kriga... Men i BF2 däremot... :S

Medlem
Skrivet av Xzet:
Skrivet av Burglar:

Jag får nog ta en skärmdump på det där som blixtrar förbi innan banan startar så jag hänger med i handlingen

Haha testa att höja grafikintälningarna till medium så kommer du att nog hinna med

Max är det högsta sist jag kollade


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Booster packs expansions ja har bf2 köpte inget av dom hade skit roligt me bara orginalet

URK
Medlem
Skrivet av Combalex:

Booster packs expansions ja har bf2 köpte inget av dom hade skit roligt me bara orginalet

om man följer EAs utveckling så köper man snart enbart motorn och får sedan köpa till kartor. tänker bara på bf1942 sedan bfv sedan bf2 nu bf2142 det blir bara mindre för varje nytt spel de släpper och mera tilläggssaker man får köpa.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Saxat från hemsidan:

By early 2138, the world's six factions were heavily fortified, ready to battle over the world's remaining land and resources. Expecting an invasion by the PAC into the agriculture-rich plains of Northern Africa, the European Federation concentrated its resources along the Mediterranean, ready to assist the Union of African States. A foray by two PAC battalions into Egypt seemed to confirm their suspicions, but the attacks were merely decoys, meant to distract the world from the PAC's primary objective, to destroy the military might of the EU's premiere units still located in Europe.

Och sen

Following the defeat of the EU army in Europe, the stage was set for the PAC military to force its way into the EU-occupied African mainland. In February 2142, the EU formed The Mediterranean Wall, a line of defenses along the North African coast from Morocco to Egypt. Meanwhile, the PAC was drawing up a series of deception plans under the codenames Kupalo, Dazhbog and Perun. These exercises were designed to preoccupy and divide the EU forces in preparation for the PACs primary mission, Operation Motherland, a comprehensive, multi-pronged assault on the African continent.

Finns på maps-sidan.

1
Skriv svar