Squad leaders, ta ert ansvar.

Medlem
Squad leaders, ta ert ansvar.

Har varit med i många squads med passiva squad leaders, som inte ger några order alls. Detta får flera konsekvenser för spelet som det ser ut nu.

  • Gameplay, det är inte lika roligt när alla springer som yra höns.

  • Poängen halveras i praktiken för en squadmedlem, och alla success points för squad leader förverkas.

  • Field upgrades, en väl fungerande squad får hur mycket uppgraderingar som helst.

Så var alerta på omgivningen, bevaka aldrig en flagga ut att ge order. Attackera aldrig en flagga utan att ge order. Det är bara attack och defend som ger bonus.

Medlem

Det är uppfattat!

Inaktiv

Roger!


signatur

God coded the world in six days

Medlem

Råger det!

Dock håller jag självklart med

Inaktiv

Ja, när jag körde titanläget igår, fick jag tre poäng per kill...Ett för killsen, ett för att SL:en satt försvar där (gruppmedlemsbonus) och en "Titan defend score".


signatur

God coded the world in six days

Medlem

Mjo. om du försvarar titan sätt alltid försvars waypoint på titan. Annars får du endast poäng för titan defense och kill.

Är du commander ska du dessutom ge ut orders till squadleaders. För om de följer ordern och hela deras squad följer den så får du poäng för var kill de gör har jag för mig.

Så Squad Leader och Commanders fega inte ut! Ge orders och sparka folk i arslet om de inte följs.

Medlem

En fråga till eventuella squad leaders: valde ni rollen som squad leader från början, eller är det något som ni gled in i naturligt efter en längre tids spelande? Tänker mest på de som varit med sedan BF2-tiden och kör en repris på sina roller.

Själv är jag sugen på rollen, men känner mig inte riktigt redo. Så tillsvidare försöker jag hitta squads som fungerar bra, med bra squad leaders, så jag kan lära mig något.

Medlem

Jag väljer det aldrig för jag försöker fortfarande lära mig banorna till stor del. Ibland märker jag dock att jag är squad leader och då försöker jag göra så gott jag kan.

Medlem

Jag kör som squad leader hela tiden, då man är så illa tvungen, jag menar, vad ska man annars göra om det finns.. Låt oss säga, en 5 squads, efter 20 minuter har INGEN, nej INGEN, squad ett vettigt mål, om ens ett mål. Jag ser då till o skapar en egen o bjuder in folk, sätter mål och hoppas på det bästa. Att de då följer ordrarna.

Medlem

Jag kör i en bra squad men jag vill klaga på commanders. Som squadleader får jag väldigt sällan order uppifrån, vilket gör att man får svårt att ta "rätt" beslut. Man kör defense på en flagga som inte är direkt hotad eller går på samma flagga som en annan squad. Skärpning!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Finns commanders som e rätt veliga också. ger en ny order var anann minut. Spelade nyss på en server då det var så. till slut tog jag tag i det själv och ignorera commandern. Squaden funkade betydligt bättre då. Gillar verkligen att vara SL


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

i bf2 är jag alltid squadleader, mest för att det inte finns några squads och dom squads som finns kör alltid ledaren runt i ett flygplan och members springer runt som yra höns som fått huvudet avskärt.

BF2142 vill jag köpa, ska nog göra det för det verkar så galet kul
Commanders gör oftast ingenting förutom att, ja flyga runt i ett flygplan/helikopter och försöka få mest frags


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Man får ju även en hel del bonuspoäng av att vara squadleader så om det finns platser över brukar jag alltid skapa en grupp för att få några snabba poäng


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Upptäcker att många squadleaders endast bjuder in en massa folk så de kan använda sina unlocks, sen struntar de i squaden. Dålig stil!

Medlem

Ja, sådana squads stannar man ju inte kvar i länge. Har jag inte en order direkt när jag joinar eller ifall jag inte får en när jag begär en så skiter jag i den och hoppar till nästa


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

en dum fråga kan man som squadledare ge order på kartan direkt eller är det bara för commander?

Känns lite otumpligt att sikta på nått för att ge order typ.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jo det kan man.. tryck capslock och högerklicka på kartan osv.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

ahh det förneklar saken enormt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar