Är min dator för svag?

Medlem
Är min dator för svag?

Jag har en bärbar Dell Inspiron 8600 1,4 Mhz M Centrino och 512 mb ram. Jag vet att det är för klent för att detta spel ska rulla på perfekt, men hoppades att det skulle gå att kolla in det ändå med enklare inställningar.

Grafikkortet är ju inte lämpligt för sådana här tunga spel. Men jag körde BF 1942 och BF2 utan några större problem, så jag trodde att även detta skulle gå att testa.

Jag fick ett felmeddelande alldeles i slutet av installationen, om ett error med en fil som kallades för bik. Jag gav upp och klickade cansel efter flera försök. Spelet startar upp i början och man ser en stor robbotliknande stridsmaskin komma in bild, men sedan lägger det av och det kommer upp ett felmeddelande som ska skickas till Microsoft.

Kan någon hjälpa mig att få igång detta spel så vore jag tacksam.

Medlem

BIK är formatet på filmerna som spelas upp i början när du startar spelet, bl.a. introt, och DICE-loggan, osv. Får du ett felmeddelande innehållande "bik" så kan det ju vara de som spökar.

Prova ta bort alla .bik-filer i \Battlefield 2142 Demo\mods\bf2142\Movies katalogen (eller flytta dem någonstans om du vill se dem igen), och se om spelet startar då.

Medlem

Tack för hjälpen....det var en bik-fil som inte var bra. Nu funkar det lika bra som i tidigare Battlefield.

Medlem

JISSES körde med min 1,6 centrino laptop.. 512 i ram.. helt ospelbart... nu får ni skärpa er.. vad har ni för låga krav !!!???


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

URK
Medlem

inte lika lågt som glogelnet


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

ReLaXe, spänn av och kliv av dina höga hästar en stund. Det finns människor med andra preferenser än du. Finns väl ingen anledning att läxa upp bara för att du vill hävda dina högre krav?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag är ingen inbiten spelare när det gäller Battlefield, utan vill endast kolla in de demos som erbjuds. Jag kan lätt skaffa mig en uppfattning om hur det hela funkar även om jag inte har en kraftfull dator.
¨
När jag spelade demot från BF1 och BF2 på min Dell Inspiron 8600, så gick det att spela utan att det hackade och jag kunde köra i timmar i sträck utan problem. Nu laggar det hela tiden och jag åker ut i ett kör eller blir kickad av PunkBuster.

Jag får ofta följande varningar när jag kommer in på vissa servrar och ska börja spela: Warning*: PunkBuster reports PB Server Running old version CI.227.
Det hackar mer då och efter ett tag så blir jag kickad.

Ibland kan jag köra nära hackfritt på vissa servrar och spela i kanske 10-15 minuter, innan jag tappar kontakt med servern och får starta om igen. Finns det någon uppdagtering som avhjälper det hela, så att jag kan få en nyare stabilare version?

Vill tillägga att jag kör med trådlöst D-Link-nätverkskort genom en D-Link router. Kan det vara en av orsakerna till att det inte rullar snabbt nog?

När jag körde BF1 så kunda jag spela online med vanlig uppringd anslutning (ej bredband) och det funkade bra ändå. Tycker att det borde gå att spela genom routern och nätverkskort, men har ändå för mig att jag hört att det kan ställa till problem. Ge mig en synpunkt på detta också.

URK
Medlem

om det är trådlöst så brukar de tappa kontackten i bland en ricktig spelare kör med tråd.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Japp, det tycks vara som så att trådlösa nät har en tendens att tappa connetion ibland. Men det brukar inte hända så ofta som du beskriver det. Kanske har du dålig mottagning?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

ReLaXe, spänn av och kliv av dina höga hästar en stund. Det finns människor med andra preferenser än du. Finns väl ingen anledning att läxa upp bara för att du vill hävda dina högre krav?

spänn av ? höga hästar?...
anser du att man kan spela ett spel i 15-25 fps som max. o läxa upp????? knappast... påpekade bara att han sa att det flöt utan större problem...sen så kanske du inte såg SMILE´N på slutet.

eller har DU så låg prestanda att du inte kan se bilder..heh


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem
Skrivet av swedson:

Jag är ingen inbiten spelare när det gäller Battlefield, utan vill endast kolla in de demos som erbjuds. Jag kan lätt skaffa mig en uppfattning om hur det hela funkar även om jag inte har en kraftfull dator.
¨
När jag spelade demot från BF1 och BF2 på min Dell Inspiron 8600, så gick det att spela utan att det hackade och jag kunde köra i timmar i sträck utan problem. Nu laggar det hela tiden och jag åker ut i ett kör eller blir kickad av PunkBuster.

Jag får ofta följande varningar när jag kommer in på vissa servrar och ska börja spela: Warning*: PunkBuster reports PB Server Running old version CI.227.
Det hackar mer då och efter ett tag så blir jag kickad.

Ibland kan jag köra nära hackfritt på vissa servrar och spela i kanske 10-15 minuter, innan jag tappar kontakt med servern och får starta om igen. Finns det någon uppdagtering som avhjälper det hela, så att jag kan få en nyare stabilare version?

Vill tillägga att jag kör med trådlöst D-Link-nätverkskort genom en D-Link router. Kan det vara en av orsakerna till att det inte rullar snabbt nog?

När jag körde BF1 så kunda jag spela online med vanlig uppringd anslutning (ej bredband) och det funkade bra ändå. Tycker att det borde gå att spela genom routern och nätverkskort, men har ändå för mig att jag hört att det kan ställa till problem. Ge mig en synpunkt på detta också.

Prova TCP optimizer... hade bekymmer med min förut nämda 1,6 centrino... tptest sa 2 mbit ( har 24mbit lina) körde sen tcp optim. kom upp i 8 mbit

http://www.speedguide.net/downloads.php


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

1
Skriv svar