Dags för lite rant och whine!

Medlem
Dags för lite rant och whine!

Visst, ska med ge att BF2142 är ett skönt spel. Och jag kommer nog tillbringa många timmar med det. Men det finns grejer som DICE/EA måste fixa i spelet.

Ibland känns det som om man får en punish genom att bara titta på en person! Jag flög precis omkring med Transport flyget och peppra ner en massa fiender. Och visst råka man träffa nån person från sitt eget lag. Fair enough, den punishen kan jag ta.

Men efter att haft a skön runda med att flyga runt och ge support från luften så blev jag tvungen och köra runt skeppet. Vilket inte är direkt några större problem (Utom för vissa som ska hoppa ut ur förasätet hela tiden! så man krashar och dör), och medans jag höll på och cirkulera runt en bas så får jag en massa punish!

Visst kanske råka köra över nån stakare som på nått sätt befanns sig 100meter upp i luften. Men efter att ha fått 3 punishs i rad så vart jag själv klart kickad.

Nån som har haft liknande problem? Tror nog jag har fått mer punish utdelade till mig i BF2142 än vad jag har fått under hela min karriär i BF2.

Nästa problem är att jag får en massa kill på saker när jag står på andra sidan banan! Visst är det nice och få nån kill då och då, men då vill jag gärna pangat ner personen, och inte bara så "You kill <insert name>" utan att änns veta vad jag har gjort.

Och laggen.... Huvaa.. För modligen så att servern inte orkar med kanske inte vet jag. Men går ju knappt att försvara Titanen med all denna "grafik lag". Dock har den förbättras jämt imot hur det var i Betan.

Nu när jag ändå är igång och skriver av mig lite! Vad folk har blivit toksnabba på att kör punish! Sköna i BF2 var att folk körde lite mer med en relaxed och layed back stil. Visst hände det att man råka panga ner nån (eller vart ner pangade) men det vart ingen punish på det.

Men nu och speciellt på BBB servrarna, så är det Instant Punish!! Antar att dom flesta har satt på nått Auto Punish people mod eller nått.

Ah fi fan..

Och om det är några jag vill spy galla på är dom där jevlarna som ska kniva dig i ryggen när du sitter och försöker försvara Titaten (dvs i dom där små stolarna på Spawn sidan). Dom gör en Teamkill bara för att dom vill ha platsen och sen SKRIKER dom FÖRLÅT?

What the hell? Det var ju jag som satt där! Gha!

Och hur mycket kan man göra åt det? Inget! ja eller ta en teamkill själv och kniva honom också.

Tvi, spott, blä! osv.. Nu går jag och äter mat! Måste lungna ner nerverna lite

Medlem

Folk ska ge fan att ta punish i de flesta fall.

Ang. Titans: Det är bara ibland/sällan som jag upplever lagg på titans. I de flesta fall går det utmärkt. Så det är ingen regel. Kanske dåliga servrar?

Kills på andra sidan banan? Najs. Aldrig hänt mig förutom när jag placerat ut minor, och då har jag ju utgått från att de är dem.

Medlem

Ja, det där med att folk är så snabba med punish tar en hel del glädje från spelet. Har nog blivit teamkillad ett 20-tal gånger och endast punishat en gång. Då sprang killen upp till mig när jag höll på att ta en silo, stirrade på mig i några sekunder, och gav mig ett headshot med sitt avancerade snipergevär. Klart en punish på det.

Men annars är det oftast mitt fel. Råkar springa ut framför en stridsvagn ibland, eller är lite väl snabb att kliva ur transportskeppet.

På tal om transportskeppet. Börjar bli riktigt trött på piloter som bailar när de har passagerare i skeppet. Varit med om det så många gånger nu att piloten hoppar ut först för att få capture point, och hans 3 passagerare störtar mot sin död. Har försökt påpeka snällt några gånger att de kanske inte borde göra så, för folk blir arga. Fast, då får man höra att man är "en jävla f-a till n00b som inte vet vad jag pratar om".

Inaktiv

Alltså när piloten hoppar ut före,det är inte för att han vill ha den dära silo,det är för att passagerarna är idioter som kommer hoppa ut för tidigt och bli överkörd så piloten för 20-poäng för att alla kommer punisha....
Om man hoppar ut själv först så får man inte -poäng även om dom andra dör.

Edit,Kommer ihåg tom när ja stog still i transporten när en snubbe sprang in i propellen tror ja,han dog iaf,så punisha han.

Medlem

par saker

Piloter som hoppar utan att säga till o gärna nära marken så man inte hinner reagera lagom irriterande.

Sen verkar det bli att man kan bli tkad av misstag av pods från titan eller tvärtom.

disconnect fortfarande ett problem oavsett server , dock lite random när det sker.

annars skönt lir som man kan lira mellan wow sessionerna


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

punsih förstör verkligen glädjen i spelet specielt när man verkligen inte gjorde det med flit som när man kör trasporthelicoptern.
En server som var bra i bf2 var bredbandsbolaget, de hade tagit bort det helt med punish systemet vilket blev så mycket roligare. så bort med punish helt onödig system då du ändå så får -2 poäng eller vad det är.

Medlem

gillar inte häller att man kan tex skjuta en snubbe i huvve axklar knä och tår med ett helt magasine och sen vänder han sig om och avlåssar 2-3 skottt och man sten dör på momangen

vissa skilla spelare tänker man.. men att tömma ett mag i någon borde ju dö eller ?

Medlem

Om du tömmer ett mag och träffar så dör han oavsett var du träffar. Missar du dock...

Medlem
Skrivet av byvall:

Alltså när piloten hoppar ut före,det är inte för att han vill ha den dära silo,det är för att passagerarna är idioter som kommer hoppa ut för tidigt och bli överkörd så piloten för 20-poäng för att alla kommer punisha....
Om man hoppar ut själv först så får man inte -poäng även om dom andra dör.

Jag tror snarare på min teori, att han har bråttom att komma till silon först. Han behöver ju inte landa för att folk ska komma ur, utan kan sväva ovanför den på en säker höjd och på så vis inte råka köra över sin egna soldater när han fortfarande glider på marken efter landningen. Fast då finns ju risken att någon hoppar ut före honom i en pod, och når den först.

Han är enbart självisk, för han kraschar inte bara ett fordon som är till stor nytta, utan även dödar sina lagkamrater. Var skönt igår natt, för vi lyckades få två stycken sådana spelare utröstade från servern. De har absolut ingen som helst plats i spelet.

Edit

Skrivet av akitaka:

gillar inte häller att man kan tex skjuta en snubbe i huvve axklar knä och tår med ett helt magasine och sen vänder han sig om och avlåssar 2-3 skottt och man sten dör på momangen

Det där stör jag mig på också, men det händer nog lika mycket för andra som möter mig, som när jag möter andra. Men visst, det är lite jobbigt när man smyger upp på någon bakifrån och tömmer 30 skott eller så i motståndaren, som sedan vänder sig om och dödar en med en treskottssalva. Fast, så har det ju alltid varit i alla onlineshooters

Medlem

smyger man upp bakom någon ska de ha kniven.

Flygfordon ska inte kraschas och måste man hoppa ur som pilot skriker man till innan så folk vet att man bailar.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

smyger man upp bakom någon ska de ha kniven.

Haha, jag blir för nervös när jag drar min kniv och smyger upp på någon bakifrån, så när jag väl hugger till så missar jag första hugget, och de efterföljande två eller tre

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Karmalicious:

smyger man upp bakom någon ska de ha kniven.

Haha, jag blir för nervös när jag drar min kniv och smyger upp på någon bakifrån, så när jag väl hugger till så missar jag första hugget, och de efterföljande två eller tre

Hehe klassiker! Likdant för mig, brukar ta två eller tre hug innan jag får kål på dom

Inaktiv

Jo,men man är ju inte så sugen och flyga idioter ellerhur?
Bara man gör ett litet misstag i flyget som inte ens är meningen,är man värd en punish då?,då dom inte ens kan flyga skiten.
Sen hoppar dom alltid eller till 90% så dom dör.och vad händer då?då tycker dom att det är mitt fel.dom sprang in i propellen tror ja,det var mitt fel fick ja veta sen när ja såg "you have been punished!
Dom flästa förstår inte ett ord engelska,eller så ignorerar dom en totalt när man försöker kominusera med dom.
Det är mer i dioter i 2142 en i cs tom.!
Men det är fortfarande ett roligt spel om man får åka sina fordon själv eller springa med walkern där man inte har nå dumma lagkamrater!

Medlem

Tvärtom finns inge roliga än att köra fordon med spelare som vet vad dom gör.

Och hittils har det fungerat till 99%

Ett bra team i walker klarar bra mycket stryk och kräver stor insats från infanteri för att bli utslagen..

Värsta är när man kommer i ett mega bakhåll med 4-5at nissar som pepprar en full med hål.

Dom jag ogillar värst är folk som grabbar ett fordon när spelet börjar utan att vänta på iaf en eller 2 att hoppa in.

Sen har vi dom som använder fordon för att komma först till andra fordon , grr morr ,spott o fräs


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Alltså Notumforce..Nu snackade ja inte om dom dära 10% som faktiskt kan sina saker,ja menade dom 90% som inte kan,och dom 90% vill man inte gärna spela med.

URK
Medlem

notumforce

de finns dem som är värre. det är dom som spawn i en tom base och vill att man ska åka tillbacka och plocka upp dem när man håller på att ta en flaga. om de var lite smartare så skulle de spawn på de flagor som är redan tagna eller på de gruppchefer som är vid flagor redan.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Fan, jag lirade BF2 ett tag tills 1.3 kom, sen dog mitt intresse för det. Men är liiite sugen på BF 2142. Om ni skulle försöka övertala mig att börja lira BF2142, vad skulle ni säga då? Är lite sugen men vill inte ha en BF2 klon med massa buggar.


signatur

Videomupp

URK
Medlem

tror mera som du att det blir repriser i ett nytt format. starten har varit värre än bf2. det hända man ser är just jag har problem med det. varför finns inte det. min stats är borta osv.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Men vadå? det är faktiskt sant man sätter ett helt mag i ryggen på dom ( ok där har dom body armorn ) men dom borde tamme fan dö i alla fall. Och jag menar Kan en kniv penetrera en bulletproof west med 1 stick ska fan 40 kulor ta dö på en snubbe. :/

URK
Medlem
Skrivet av LoTeZ:

Men vadå? det är faktiskt sant man sätter ett helt mag i ryggen på dom ( ok där har dom body armorn ) men dom borde tamme fan dö i alla fall. Och jag menar Kan en kniv penetrera en bulletproof west med 1 stick ska fan 40 kulor ta dö på en snubbe. :/

händer ett antal gånger i fps spel. tyvärr. har råkat ut för det flera gånger


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Man får leva med det, det förstår jag men endå tycker jag det är lite tråkigt :/

Medlem

Tyvärr så är det så att om man suger så dödar man inte så många. Det är inget att ta personligt eller att det är fel på spelet.
Man märker dock att det finns gott om folk som inte ens skjuter halva sitt mag och ändå dödar folk. De fuskar inte som regel.

Om man tycker att 90% är idioter och förstör för en ska man nog inte syssla med multiplayer-spel.

URK
Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Tyvärr så är det så att om man suger så dödar man inte så många. Det är inget att ta personligt eller att det är fel på spelet.
Man märker dock att det finns gott om folk som inte ens skjuter halva sitt mag och ändå dödar folk. De fuskar inte som regel.

Om man tycker att 90% är idioter och förstör för en ska man nog inte syssla med multiplayer-spel.

så du menar att jag är kass som missar ett helt mag några gånger på grund av spelet. i tex bf2 så har jag spelat klan på hög nivå. har liggat 25 på bbbs servar ligger väl 35 nu eller nåt sånt. så 30 skott bör iallafall några träffa och döda fienden. obs är ingen feg spelare som åker flyg eller heli. och base rape förekomer inte ifrån mej.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Var väl iof inte helt oväntat att det skulle bli tårar av det inlägget, men känn dig inte så träffad, om du nu är så fantastiskt duktig. Eftersom att du fullständigt lär krossa mig, så behöver du ju knappast lägga någon större vikt vid vad jag skriver.
Du bör nog istället fråga dig om du tycker att de representerar BBBs top 25 de gånger du tömmer ett mag och inte lyckas döda en kille.
Så kort, ja, du suger när du står bakom någon, tömmer ett mag och inte lyckas döda honom. Är din version att varje enskilt skott skulle göra ca 3 i skada? Eller är det spridningen som gör att du inte träffar tillräckligt många? Förstår inte riktigt. Hur du än vrider och vänder på det så kan man ju faktiskt på ganska långa avstånd ganska enkelt skjuta folk i ryggen.
I andra fall kanske du är värre än Rambo, men vid de tillfällena där du missar ett helt mag är du det definitivt inte.
Att det skulle vara spelets fel har öht inte nämnts förrän ditt senaste inlägg. Är det någon som har menat att om spelet laggar ut helt och därför får dig att missa alla skott, så skulle du vara en sämre spelare?

Sluta gråt. Du är ju en vuxen man. Vem bryr sig om hur du spelar? Hur skulle det påverka om 30 skott bakifrån skulle döda eller inte? Låter som du blev väldigt ledsen för att någon inte tyckte att du var BF2142 guden i alla lägen.
Nu kan vi glömma det här och gå vidare i att gnälla på spelet.

URK
Medlem

det jag menar är att det blir sånt i fps spel att man skjutter på en fiende som inte tar skada av det eller att man skjutter på en fiende som igentligen inte är där man skjutter på grund av lagg eller ping osv. man behöver inte vara dålig när sånt upp kommer på grund av andra faktorer som spelar in.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Nu är det ju iofs så att jag ser när jag träffar dom. Så jag vet inte vad anledningen till ditt inlägg är. JAg tycker det är rätt givet att om man är 1 meter i från sin motståndare osm har ryggen vänd mot sig och man trycker hela magasinet i han så ska han dö. Men jag antar att vi bara är värdelösa då.

eller inte

Medlem
Skrivet av byvall:

Alltså Notumforce..Nu snackade ja inte om dom dära 10% som faktiskt kan sina saker,ja menade dom 90% som inte kan,och dom 90% vill man inte gärna spela med.

Observar att jag inte har problem med 90% av spelarna snarare dom 10% som suger

Alltså håller jag inte med dig..

bf2 och säkert i detta spel just för att det är populärt så kommer man komma in på servrar som ägs av uber noobs så att säga.
Men den servern går man aldrig in på igen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av LoTeZ:

Nu är det ju iofs så att jag ser när jag träffar dom. Så jag vet inte vad anledningen till ditt inlägg är. JAg tycker det är rätt givet att om man är 1 meter i från sin motståndare osm har ryggen vänd mot sig och man trycker hela magasinet i han så ska han dö. Men jag antar att vi bara är värdelösa då.

eller inte

Ok, du ser alltså att du träffar alla kulor. Då får vi utgå ifrån att dina skott aldrig gör mer än ca 3 i skada. Detta trots att t ex Scar 11 har en minimiskada av 20 och en genomsnittlig skada av 29. Denna skada minskas dock på avstånd, men inte 1 m.

Du är säkert en jätteduktig spelare. Antagligen träffar du faktiskt alla kulor och han dör ändå inte... Jag har väl bara tur för mina kulor brukar göra mycket mer skada.

Inaktiv

Ok, du ser alltså att du träffar alla kulor. Då får vi utgå ifrån att dina skott aldrig gör mer än ca 3 i skada. Detta trots att t ex Scar 11 har en minimiskada av 20 och en genomsnittlig skada av 29. Denna skada minskas dock på avstånd, men inte 1 m.

Du är säkert en jätteduktig spelare. Antagligen träffar du faktiskt alla kulor och han dör ändå inte... Jag har väl bara tur för mina kulor brukar göra mycket mer skada.[/quote]

Jag skulle iofs inte sitt och ljuga om vad jag har upplevt. det händer för ofta. Antagligen pga av lagg eller fps dropp. tror nog ärligt talat Majoriteten är större med problemet en att vara lika pro som dig. Jag säger inte att jag är bra. Men jag vet när spelet går till överdrift och det märks mycket väl när man träffar dom. Annart ljud samt att det blinkar till på siktet för träff. Får väl inskaffa mig ett par glasögon eller liknande.. Jag har väl fel som vanligt.

Medlem
Skrivet av LoTeZ:

Jag skulle iofs inte sitt och ljuga om vad jag har upplevt. det händer för ofta. Antagligen pga av lagg eller fps dropp. tror nog ärligt talat Majoriteten är större med problemet en att vara lika pro som dig. Jag säger inte att jag är bra. Men jag vet när spelet går till överdrift och det märks mycket väl när man träffar dom. Annart ljud samt att det blinkar till på siktet för träff. Får väl inskaffa mig ett par glasögon eller liknande.. Jag har väl fel som vanligt.

Jag tror inte att du ljuger. Jag tror dock att du har fel. Kulorna gör inte 3 i skada och är det lag, FPS-drops o s v, är det väl inget som är direkt fel i spelet (kulorna gör inte mindre skada. Din klient registrerar dock träff för något som servern (som bestämmer) inte håller med om), eller din förmåga att skjuta folk? Det kapitlet har ju jag och URK redan klarat av.
"tror nog ärligt talat Majoriteten är större med problemet en att vara lika pro som dig." Det där förstod jag inte alls. Att majoriteten har problem med att folk inte dör trots 30 träffar?
Åter igen, det handlar inte om att jag är "pro". Sluta vara Anna.

12
Skriv svar