Titans grymt lagg

Medlem
Titans grymt lagg

undar hur många det e som får lagg när dom går ombord enemy titans?

jag och några polare får jämt lagg därinne men ingen annan stans på kortorna bar just när vi bordar en titans

byggnaderna på conquest banorna är hur lungt som helst med..

så det känns inte som grafick/prestandar problem...

URK
Medlem

det är väl lättare om du gör om detta till en omrösyning då ser man lättare. hur många det är som har problem med titanerna.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Man får laggen med en blanding av att Titanen rör sig. Som nån nämde förut så fanns det här med på BF1942 tiden också, då man åkte runt med båtarna osv.

Medlem

Jag tycker att oavsett om det laggar eller inte, så händer det titt som tätt att lik flyter iväg, och jag har t o m trillat igenom golvet (levande och död).
De behöver se över det där. Titans behövs för att racka upp snuskigt mycket poäng.

Medlem

Eftersom problemet bara existerar när Titanen rör sig, och enda gången folk springer omkring på skeppet är när sköldarna gett sig, finns det en enkel lösning på detta. Låt sköldarna vara sammanlänkade med motorerna, så att när sköldarna är nere går det inte att manövrera skeppet.

Medlem
Skrivet av Svirre:

Eftersom problemet bara existerar när Titanen rör sig, och enda gången folk springer omkring på skeppet är när sköldarna gett sig, finns det en enkel lösning på detta. Låt sköldarna vara sammanlänkade med motorerna, så att när sköldarna är nere går det inte att manövrera skeppet.

En underbar lösning tycker jag! Eller helt enkelt låta server-admins ha en inställning som gör att man inte kan flytta titanen.

Eller...

Möjligheten att skjuta sönder motorerna. Jag prova det utan några direkta resultat. :/


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

URK
Medlem
Skrivet av Svirre:

Eftersom problemet bara existerar när Titanen rör sig, och enda gången folk springer omkring på skeppet är när sköldarna gett sig, finns det en enkel lösning på detta. Låt sköldarna vara sammanlänkade med motorerna, så att när sköldarna är nere går det inte att manövrera skeppet.

bra ide. låter oxå mera förnyfftigt. eftersom skölden innehåller ett kraft fält så när det är borta så är kraften borta oxå ur skeppet smart tänkt.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Tycker det är lite tråkigt att det ska vara så när man bordar skeppet. Jag har nästan ingen chans att knäppa någon där inne fall jag inte får si så där 1 minut försprång och skjuter han i ryggen eller något

Detta måste fixas omgående!

Medlem

Jag misstänker att lagget kommer av att Titanen rör på sig, ni andra som säger att det laggar, när ni upplever det nästa gång kolla ifall Titanen rör på sig, för det är enda gången det laggar för mig. Det känns precis som i BF1942 när man gick på hangarfartygen när någon flyttade på dom.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Stämmer Burglar. Tänkte på det idag efter denna tråd, och det är så att när skiten rör på sig så laggar det också. Låt skiten stå stilla!

Medlem

Det är ju tekniskt möjligt att ordna så det inte laggar på det viset när Titanen rör sig, fast jag kan tänka mig att DICE inte orkade lägga ner tillräckligt mycket tid och resurser för att uppdatera sin gamla spelmotor tillräckligt.

Min huvudroll är som medic, och jag måste säga att det är frustrerande att försöka återuppliva soldater som glider längs golvet, speciellt då hitboxen i fråga som man måste träffa är så lynnig..

Har visserligen varit häftigt om Titanen lutade, på grund av skador i stabilisatorer, så folk gled omkring på så vis.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Min huvudroll är som medic, och jag måste säga att det är frustrerande att försöka återuppliva soldater som glider längs golvet, speciellt då hitboxen i fråga som man måste träffa är så lynnig..

*Ser framför sig hur Kyraal springer o jagar glidande kroppar*

Jag personligen tappade hakan när jag såg dessa buggar för första gången i detta spel. Jag kunde inte undgå att tänka på bf1942 när man stog på en båt. Ok det är samma motor men hallå.... det är 2006.

"2002 called, and wanted it's graphics engine back."

Jag undviker nu detta spelläge rakt av tills något fixas.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Jag har också helt slutat spela titan-mode. Laggar så pass mycket att det är ospelbart. Jag sitter på fet dator med 7800GTX och 100/10Mbit lina från BBB. Borde ju inte vara fel på hårdvaran...

Trist som fan är det dock då jag köpte spelet på grund av att jag gillade titan-mode i demot.

Medlem

ja, conquest är ju inte mycket att hänga i julgranen, då kan man lika gärna spela bf2. jag köpte oxå 2142 p.g.a Titan


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Vi kan ju bara hoppas Dice/EA Fixar detta i en kommande patch. Dock så känns ju inte detta som någon liten fix utan krävs mer omfattande omprogrammering. Men om ett Titan-mode ska finnas så ska det ju vara spelbart tycker man.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

URK
Medlem

gurkoz du lever på hoppet men det är bara kolla på hur de har gjort med bf2 så troligen så får du leva med det. fast man kan ju alltid hoppas.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

1
Skriv svar