Medlem
Svart i Titans?

Är det någon annan som drabbats av att det blir kolsvart när man går in i titanen. Jag kan alltså stå på däck och allt är ok, men går jag in i själva Titanen så blir allt svart förutom medspelare som synt, och då bara de på mitt lag.

Någon som sett/läst något om detta? Vet något?

Medlem

någon har släckt ljuset...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Är du allvarlig?

Medlem

hehhe.. klart jag inte är.. så du ser dina medspelare springa runder i helt svart skärm?? eller???


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Ja, precis så är det. Alla texturer på väggar, tak, golv är svart. Det enda jag ser är Forcefields och personer på mitt lag. Jag ser alltså inte motståndarna.

Kanske var något skumt bara då, men det hände två rundor i rad, men jag ska in och kolla hur det är nu.

Medlem

Finns ett identiskt problem i PlanetSide, när alla texturer förutom spelarna blir kolsvarta inuti vissa baser. Tre år senare, och de har inte lyckats lösa det

Inaktiv

kan det vara att grafik kortet är för varmt?

råka ut för det i BFV

Medlem

Nej, jag har löst problemet. Jag stängde av dynamiskt ljus och så var det klart. Antagligen är det drivisar, gamla kort (Har ett x800) som de inte gett stöd eller något

Min temp ligger f ö på ca 55 när jag spelar BF2142 så det är nog aldrig mitt problem.

Medlem

Jag skulle tippa på att shaderkodarna har glömt inkludera shadern för dynamiskt ljus Varför blir man inte förvånad?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Jag skulle tippa på att shaderkodarna har glömt inkludera shadern för dynamiskt ljus Varför blir man inte förvånad?

Borde inte fler drabbas av det problemet då? Jag har inga problem med min grafik.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Burglar:

Jag skulle tippa på att shaderkodarna har glömt inkludera shadern för dynamiskt ljus Varför blir man inte förvånad?

Borde inte fler drabbas av det problemet då? Jag har inga problem med min grafik.

Kanske bara gäller vissa kort i ATi serien? Det är ju uppenbarligen något fuffens iaf.

Jag har ett x800

Inaktiv

BF serien har alltid haft problem med ATI, Nvidia stöds mycket bättre.

Medlem

Vilket är underligt eftersom att Atis kort presterar så bra, iaf i BF2. Generellt är väl dock Nvidias drivisar lite stabilare, men Ati har så mycket mer mumma.

Medlem

Har samma problem. kolsvart inne i titans. Och jag kör ett geForce 7800GTX. Men jag ska testa och ändra dynamic light då.


signatur

Allvarligt talat!

1
Skriv svar