Dice-intervju @ aftonbladet

Medlem
Dice-intervju @ aftonbladet

Jahapp. Satt o slösurfa på aftonbladet då jag helt plötsligt får syn på en rutan där det står att man kan ställa frågor till Markus Nilsson.

Här kan du läsa hur det gick...

Skrivet av Intervju:

Chatta med Dices Marcus Nilsson om nya spelet "Battlefield 2142". Chattet börjar 13.00. Skicka in dina frågor redan nu!
Marcus Nilsson säger: Nu är jag klar att börja
Henke säger: På vilka sett har spelet förändrats sen det det förra Battlefield?
Marcus Nilsson säger: Vi har en mkt större del persistence plus att vi har utvecklat ett helt nytt game mode Titans.

rax32 säger: Tjena! Tog det lång tid och få spelen gjorda?
Marcus Nilsson säger: Att utveckla ett spel kan ta allt ifrån 1 år till 3-4. I detta fallet har vi jobbat i cirka 18 månader

fettnice säger: Tjena!!!, jag undrar om grafiken är bättre till xbox 360 eller tll pc? Och om spelet utspelar sig i framtiden?

Marcus Nilsson säger: PC och 360 är ganska lika grafiskt just nu, om du har en dator som kan köra höra systemkrav
Marcus Nilsson säger: spelet är i framtiden, år 2142

Dennis.E säger: Tjena Marcus! Kommer Battlefield 2142 komma till Playstation 3 i framtiden? Regards Dennis
Marcus Nilsson säger: Det finns inga planer på det Dennis. jag längtar till PS3an kommer:-)

lillasyster säger: tycker du, ärligt, att det nya är bättre (känsla, miljöer osv.) och har du tjej?
Marcus Nilsson säger: jag tycker att 2142 är betydligt snyggare än BF2, art direktionen är bättre rakt igenom. Första person känslan är bättre....och ja, min tjej är grym

Nero säger: Hur kommer det sig att ni gör några av världens bästa och roligaste spel men ett mindre bra menysystem? Är det era kanadensare som står för den biten eller?
Marcus Nilsson säger: Nej, vi gör det själva. Vi har till 2142 valt att göra om menyn ganska kraftigt. jag gillar framför allt att navigeringen är bättre och ett buddy system så att du lättare kan spela med dina vänner

ujuj säger: Kräver 2142 ny hårvara i pcn?
Marcus Nilsson säger: Beror på vad du har för hårdvara. Vi har samma min spec som BF2

Anna säger: Jaha, så fick man syn på dig på nätet?! Tänkte bara säga hej, från Anna Gröneberg.
- - - säger: Vad har du att säga om ryktena som gör sig gällande att Battlefield 2142 innehåller SpyWare? Och kommer nästa del i Battlefield-serien utspela sig 1842?

Marcus Nilsson säger: 2142 innehåller inget spyware alls, vi har in-game advertising och bara in game. Vem vet var nästa utspelar sig om det nu blir någon. Hmm, cowboy battlefield...coolt

David säger: Har egentligen ingen fråga utan vill bara tacka för ännu ett bra spel. Kul som f*n.
Henric säger: Hur ser Dice framtid ut? kommer ni fortsätta med BF konceptet eller hitta på något nytt?

Marcus Nilsson säger: Grymt, betyder massor för oss som gör dem!!
Marcus Nilsson säger: Vi jobbar konstant för att göra bra spel oavsett vad de handlar om

Gasten säger: Har ni några planer på att göra något rollspel i framtiden?.... kan tänka mig ett i svensk liknande miljö skulle vara intressant
Marcus Nilsson säger: Tyvärr så har vi inga såna planer just nu...

Zimpan säger: Har ni på DICE några som helst planer på ett nytt Rallisport Challenge spel? eller ska jag sluta hoppas?
Marcus Nilsson säger: Vi ÄLSKAR Rallisport challenge, så sluta inte hoppas, vem vet..

Daniel säger: Hej Marcus! Jag undrar hur en normal arbetsdag ser ut för dig på DICE? (Tack för BF2142, det är precis så bra som jag förväntat mig.)
Marcus Nilsson säger: Oj, det är olika. För mig som är Senior Producer så är det mkt möten. Jag jobbar nära designdelen på teamet. Och så spelar jag en hel del spel när jag lyckas klämma in det, bra jobb eller hur:-)

hubbe säger: Hur känner ni på DICE av den alltmer växande missnöjet från communityt? På vilket sätt tillfredställer man fansens önskemål genom att införa funktioner som inför fler buggar än vad det tillför spelmässigt (vehicle drop)?
Marcus Nilsson säger: Dice har numera ett LIVE team på cirka 10 personer som bara jobbar med projekten efter att de har släppts. det kommer att göra oss bättre och snabbare på att adressera sådant som inte fungerar tillfredställande. Vi har haft problem, men vi lär oss hela tiden

Josef säger: Vad anser du om piratkopiering?
Marcus Nilsson säger: På DIce sitter 80 man i 1,5-2 år och kämpar för att få ihop ett spel. Det kostar en hel del pengar att sysselsätta dessa människor så klart är att jag vill att vi får betalt för våra kopior
Nicklas säger: Borde inte reklam leda till sänkta priser på spelet? Som ni har gjort nu får ju konsumenten betala fullpris och ändå drabbas av reklam i spelet.
Marcus Nilsson säger: Vi har stadsmiljöer is spelet som faktiskt känns mer levande med reklam än utan. Detta är det första spelet som Dice gör med reklam i så med mer erfarenhet om hur det går kan vi kanske se påverkan på pris i framtiden

Bach säger: Hej Marcus! Har det skett några fysiska skador på teamet under utvecklingen? Har förstått att du går på kryckor just nu...
Marcus Nilsson säger: jag glömmer dem i mötesrum ibland så jag antar att jag blir bättre. Längtar tillbaka till fotbollen med DIce...

sara säger: hej marcus. jag vill bara säga att du är sjukt snygg. puss puss (K)
Moderator säger: Ni är många som vill ställa frågor. Tyvärr hinner vi bara med tre till...

Anders säger: Kommer ni att bygga vidare på BF2142? Kan du ge en hint om vad man har att vänta sig?
Marcus Nilsson säger: ojdå, tack
Marcus Nilsson säger: 2142 är ett mkt bra spel, just nu får ni följa spelet noga för att se om vi gör mer runt 2142

Lisa säger: Hej du! Vilken utbildning gick du på och hur lyckades du får jobbet på Dice. min pojkvän går tredje året på Tvspelutvecklings-programmet i skövde o jag e ju självklart nyfiken på hur arbetsmarknaden ser ut framöver. Lycka till med Battlefield 2142"
Marcus Nilsson säger: jag har läst på GBG universitet en hel massa poäng. Vi har folk här som har gått på den utbildningen så jag skulle vilja säga att den är bra för att ta sig in i dataspel branschen

mamman säger: vilket är ditt favoritspel?
Marcus Nilsson säger: ICO på PS2
Moderator säger: Tack för alla svar, Marcus! Och tack alla ni läsare som skickade in frågor!
Marcus Nilsson säger: Tack för pratstunden. Lycka till på framtidens battlefield. Först till rank 43 vinner:-)

Som ni ser för man inte ut något vettigt svar om man pushar på de frågor där DICE gjort sämre ifrån sig. Förutom den enda frågan som jag fick med där svaret är ett av de flummigaste jag sett, ställde jag också frågor som

Hur mycket styr EA eran verksamhet?
Hur tycker ni själva att era spela och patchar har levt upp till de
förväntningar som ställts på er från communityt?

Dessa kom naturligtvis inte med man jag hade väl heller inte förväntat mig det...

URK
Medlem

håller med dej. de svarar bara på frågor som går ifrån de viktigare frågorna.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Ja detta va ju princip samma frågor och samma svar inget vettigt altså dom gömmer nått från oss

Medlem

Lite jobbigt att varje gång läsa om detta "Nya spelsättet Titan mode". Kan väll inte vara en människa på denna planet som ungått att spelet innehåller just detta. Så klart så måste ju spelet "promotas" så jag förstår. Men man vill ju ha lite mer hardcore svar än reklam för spelet. Dock så är väll detta vinklat till aftonbladets läsare. Nuff said.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

1
Skriv svar