Battlefield 2142 dag 1 - Hur var eran?

Inaktiv
Battlefield 2142 dag 1 - Hur var eran?

Min battlefield2142 upplevelse började skitbra. Installerade, patchade, spelade några timmar sen händer det - Quit To Desktop!

Skulle inte den där patchen fixa det eller den fixade IN det?

Sen havererar i princip alla titan servrar efter 4 rundor (ungefär).

Men annars, gott rens, lite lite av fordonsbanorna tycker jag dock (men jag spelar ju ingenjör).

Vad tycker ni?

Medlem

Jag tycker det var kanon. Hade förvisso samma problem med en CtD men installerade hotfixen från Microsoft sen gick det som en dröm. Hann dock inte testa Titan-mode i fulla spelet.

På tal av fordonsbanor så håller jag med lite grann.

Men förutom det och att mina stats nollades efter att jag loggat av och loggat in igen efter 3,5h så är det kanonkul.

Riktigt glatt överraskad.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

Jotack... inga crasher för mig...funkade klockis...
skarapade ihop 3-4 st unlocks... älskar att ta active camo.. o sen smyga upp o kniva motståndare... MUAHAHAH


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

Allt fungerade som det skulle för mig.
Jag som inte är jätteförtjust i fordonsbanor var ganska nöjd med de jag spelade. Där fanns utrymme för infanterister också.
Det går ju att kniva folk i det här spelet.
Ang. statsen så tror jag inte de försvinner. Jag hade liknande när jag började spela BF2. Jag fick min rank om och om igen, mina medaljer and allt möjligt. Jag hoppas det iaf, annars har jag bara fått cred för 26 minuters spelande, och det är fan stakt att plocka 4 unlocks på den tiden.

URK
Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Allt fungerade som det skulle för mig.
Jag som inte är jätteförtjust i fordonsbanor var ganska nöjd med de jag spelade. Där fanns utrymme för infanterister också.
Det går ju att kniva folk i det här spelet.
Ang. statsen så tror jag inte de försvinner. Jag hade liknande när jag började spela BF2. Jag fick min rank om och om igen, mina medaljer and allt möjligt. Jag hoppas det iaf, annars har jag bara fått cred för 26 minuters spelande, och det är fan stakt att plocka 4 unlocks på den tiden.

det är hur lätt som helst att få poäng i bf2142 efter en runda så har man stigit 2-3 grader och lika mycket i unlock efter yttligare en runda så är det 1-2 unlock till.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Jag får inte ett par hundra poäng per runda (även om jag får någon enstaka award), men gratulera till dig som får det.

URK
Medlem

första rundan man testade 150 poäng + fick man extra poäng om man gjorde något bra. andra rundan 140 poäng. då gick man upp till Corporal Silver.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

URK
Medlem

jag dödade 13 - 14 personer med enbart support så får man väl 30poäng till eller nåt sånt extra.ut över det man får när man dödar dem. ut över att man får bonus päng om man dödar folk och tar flagor i det område som gruppchefen säger att man ska döda samt så får man extra bonus ut över det när man dödar folk i fiende skeppet samt sitt eget skepp eller titan elller vad de kallas då russar poängen.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Lite sisådär.

Råkade ut för en nametag-bug. Det var inte så att den byttes ut, men den försvann från vissa specifika spelare till och från, så det uppstod lite problem när kassa servrar kör med auto-balance och man plötsligt spawnar på den andra sidan, och en vänlig spelare som saknar nametag springer förbi..

Råkade därför teamkilla två spelare tack vare detta, och blev själv teamkillad en gång med en "WTF!! you didn't have a blue nametag!" som meddelande. Så lite svårt att veta om någon teamkillar en med flit, eller bara reagerar på en saknad nametag.

Medlem
Skrivet av URK:

jag dödade 13 - 14 personer med enbart support så får man väl 30poäng till eller nåt sånt extra.ut över det man får när man dödar dem. ut över att man får bonus päng om man dödar folk och tar flagor i det område som gruppchefen säger att man ska döda samt så får man extra bonus ut över det när man dödar folk i fiende skeppet samt sitt eget skepp eller titan elller vad de kallas då russar poängen.

Du får 1 poäng för en kill i retail-versionen... om du gör det inom ditt orderområde så får du som sagt bonuspoäng.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Inaktiv
Skrivet av [PHD:

Grindah"] Quit To Desktop!

Förvånad?

Medlem

Vad är det för "fix" ni snackar om? För jag fick precis min första CTD med BF2142 och spelhelvetet vill bara inte starta igen. Jag ahr installerat första patchen till BF också.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Oj, det var lite förvirrande måste jag säga, men som med sex blev det bättre med tiden. Nu är det jättebra (spelet alltså)!

Medlem

Slutade med en fullständig avinstallation och en ominstallation så var dte fixat. Dock är det ju förbannat irriterande att man ska behöva göra så.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Fr3gU:

Hade förvisso samma problem med en CtD men installerade hotfixen från Microsoft sen gick det som en dröm.

Vad är det för hotfix? En länk skulle uppskattas...


signatur

| 5950x | RTX 3080Ti |

1
Skriv svar