Utmärkelser o Ranking som försvinner/ej sparas

Medlem
Utmärkelser o Ranking som försvinner/ej sparas

Tja!

Tänkte kolla med er om även ni har problem med utmärkelser och till viss del rankingen.

Har fått ett antal utmärkelser (pins, medaljer etc) som visas "in-game" när man uppnått de specifika kriterierna, men när man sedan ska kolla sin history över vilka man tagit finns dem inte med.

Har ni samma problem tro?

Medlem

Läste på bf2.se att det fanns folk med det problemet. Vissa verkade ha det, andra inte.

Genrella tipset är väl det samma som i BF2. Häng kvar på servern en runda extra eller så.

Medlem

Samma sak för mig, dock gör det inget! Har ju kvar alla mina unlocks

Medlem

Får mina unlocks, men det är bara reggat 26 minuters spel för min del. Min chansning är att allt finns kvar men inte uppdaterats.

Medlem

Hm har detta problem verkar som man inte kan fixa det, utan måste vänta tills det fixar det.

Har 856 av 750 ska fan gå upp ju.:evil:


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Verkar som att jag inte fått en enda utmärkelse igår, fast jag har alla poäng.

Medlem

Jepp, fick en himmla massa pins och utmärkles igår, dock har inget av dom sparats, men poängen ligger kvar :crazy:

Inaktiv

har samma problem fick nog över 17 pins under gårdagens lir, står att jag har 1, likadant e de me dogtagsen...tog nog 10 st har 1 där me... sen har jag 270p av 200p men forfarande inte fått unlocken lr nästa rank

Medlem

Unlocksen har hittills funkat felfritt för mig, men även dogtags är som bortslåsta.

Inaktiv

Verkar vara vissa servrar som inte uppdaterar rankingen, testa byt server så kanske det funkar. Funkar för mig iallafall, hade 1154/520 och hade bara lirat på bredbandbolagets servrar men bytte till nån annan och då gick jag upp nästan direkt flera gånger. Fast jag vart av med en uppgradering jag hade valt =(

Medlem

Hmm, verkar som det är en hel som har problemet och för tillfälligt verkar det inte finnas ngn lösning.

Jag har suttit och funderat lite och om nu inte data registreras för utmärkelserna som man uppnår kan man om igen tar dessa pins, medaljer etc och få tillgodo de poäng som dessa medför. På sätt och vis så blir poängen missvisande. Jag har nämligen tagit vissa pins hur många gånger som helst och det verkar som jag får "karriärspoäng" varje gång. Vad tror ni om den tanken, är jag helt ute och reser?

Medlem

idag verkar ju rankingen registrera som vanligt...

men en konstig sak är att om jag skapar en soldat, spelar lite, sen tar bort den soldaten och skapar en ny med samma namn så får jag tillbaks den gamla statsen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tror det är en säkerhetsmekanism ifall du råkar ta bort den av misstag, trots varningen som kommer upp. Kanske om du väntar ett tag, så försvinner alla stats?

Medlem

Karaktären sparas inte lokalt och du plockar säkerligen bara bort den från din dator, d v s inte mer än att du plockar bort namnet från listan, och friar upp en slot.

Jag tror att poängen registreras korrekt. Brukar få några pins på en runda, och jag tror att de poängen registreras korrekt. Dock visas t ex bara en pinx3 (döda fem i rad), fast jag har ju klippt ganska många fler.

Inaktiv

Inga utav mina utmärkelser sparas... dock så sparas statsen

Medlem

alla stats, awards och liknande har sparats för mig idag iaf, inga problem alls.

hoppas det håller i sig hehe


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

alla stats, awards och liknande har sparats för mig idag iaf, inga problem alls.

hoppas det håller i sig hehe

Lucky git

Medlem

som meskalin säger måste man byta server, ea utalade sig något om det att serven inte kunnde uppdatera sig. så byt till en annan server och det kommer att funka. om ni kollar in sidan www.bf1942files.com så ser ni vad de har och säga om problemet.

Medlem

Det tickar förbi i newstickern i spelet att de funnit problemet med detta och att det kommer att åtgärdas snart. Alla stats o utmärkelser sparas, men det kommer nog dröja en dag eller 2 innan allt flyter på som det ska med statsen. Lira på och ge det tid.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

Så mina awards som jag fick tidigare idag som inte sparats, kommer jag få dom eller måste jag ta om dom?


signatur

Nämen!

Medlem

Märkte nu att jag fått en pin från igår men inget annat, så jag får väl anta att antingen är det servrarna som inte rapporterat än, eller så är de borta. Jag tror att jag fått poäng för dem. Ska försöka kolla det idag hur det fungerar.

1
Skriv svar