Ok, jag var svag

Medlem
Ok, jag var svag

Ok, jag hade ett svagt ögonblick och köpte spelet. Hur reggar jag mig nu för det där med veterans och allt sånt?

Edit: Jag hittade själv. Google ftw.

http://battlefield.ea.com/battlefield/bf2142/veteran.aspx

För alla som vill veta

Inaktiv

ha så kul med spelet.

(OBS va ej ironisk ^^)

Medlem

Jag har spelat lite under kvällen och unlocksen gör ju faktiskt spelet bra mycket roligare. Jag kände inte till att de fanns när jag spelade demot.
Vidare är ju demobanan ganska tråkig i jämförelse med många av de andra banorna. Det är bara en massa fordon som åker runt i demot, något jag ogärna ser. Jag vill ha en mix av infanterister och fordon. Det för mig är vad som gör BF bra.
Många sköna kartor även om det i realiteten lika gärna kunde varit BF2.
Vapnen har växt på mig och jag uppskattar de olika vapnen. Efter att jag fick tag på granater var jag överlycklig.
Skulle varit roligt att veta lite mer om upgradesen, men det är väl trial and error som gäller. Man får ju iaf ganska många i början så förhoppningsvis går det bra. Jag är inte särskilt intresserad av engi, så den försvinner. Frågan är hur det ser ut i övrigt.
Ska försöka leta reda på lite mer info. Länka om ni har.

Edit: Får väl berömma dem för det betydligt roligare award systemet. Märks att detta är nästa spel i serien. Mer genomtänkt, och mer bonus.

Medlem

Satt uppe till 1 när jag skulle upp till jobbet kl7
Det är så grymt mycket bättre än BF2 tycker jag.

Medlem

För mig är det mycket nyhetens behag. Det är tillräckligt nytt för att kännas riktigt kul, även om man som BF2 veteran lätt hoppar in i spelet och bara kör. Jag har inte ens spelat alla kartor, och kan långt ifrån de jag spelat, så kaoset är ett faktum.
Det återstår och se om det håller lika länge eller om man går tillbaka till BF2.

Medlem

Vad gör de för skilnad ifall man skriver upp sig som veteran?

Inaktiv

Om man skriver sig som veteran får man låst upp 1 sak från start, när man startar spelet.

Medlem

Okej, hur vet man att man fyllt i allt rätt då? =S Laddade hem demot o kunde inte ta mina kontouppgifter som jag hade i BF2, så skapade ett nytt.. som såg ungefär likadant ut. sen såg jag dethär o då skrev jag in de som jag hade till bf2, går de att logga in me det på demot sen? för när jag gör de så är de ju likadant som mitt förra så allt e som vanligt.. vet att jag itne ka ha nå unlocks i demot men endå..

Medlem

Det funkar inte i demot afaik.

Medlem

Afaik? =D

Nej jag vet att det inte dunkar i demot, blev bara lite orolig då jag inte vill gå miste om dendär "gratis"-unlocken

Men hur funkar systemet då? Har sett att de e olika nivåer på olika unlocks. Ifall man får en unlock, men inte låser upp något o kör vidare till en till, kan man låsa upp nivå 2 då? eller miste du ha nivå 1 unlocken på den klassen för att få tvåan?

Någon som kan förklara?

Medlem

afaik = as far as I know.

http://bf2142fever.com/content/Unlocks

Kolla där så ser du hur träden för de olika klasserna är uppbyggda. Det går från längst ner och upp. Alla saker kostar ett poäng och du måste skaffa saken under för att få ta saken över, vapnen är alltså det sista du kommer åt i varje träd. In-game kan du dock uppgraderas, en s k field upgrade, och temporärt (tills rundan är slut) få välja en upgrade.
Poängen försvinner inte utan du kan spara poäng och sätta ut massor på en gång sedan.
Global är alltså saker som har oavsett vilken klass du väljer att spela.

Inaktiv

Field uppgrades varar tills du lämnar servern.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Ok, jag hade ett svagt ögonblick och köpte spelet. Hur reggar jag mig nu för det där med veterans och allt sånt?

Den där röda tvåan vid mitt namn gör mig faktiskt lite nervös. Inte för att det är fult som stryk att springa omkring med en röd tvåa (de kunde ju satt något mer.. häftigare, och in-game..), men den är ju.. röd. Jag vill inte ha -något- rött vid mitt namn som mina lagkamrater kan förväxla med ett fiendenamn

Inaktiv

då måste man vara halft blind =P

Medlem

Kan tänka mig att det finns ett och annat blindstyre

Största problemet just nu är att BF2142's serverbrowser får min Linksys-router att låsa sig. Jag måste springa ut i hallen och resetta den om jag uppdaterar listan för många gånger.. -_-

Medlem

Tack Karmalicious

Så, t.ex. ifall jag vill ha supportunlocken, det lite starkare maskingeväret, då måste jag föst låsa upp dom upplåsningarna under just den? EMP-granaten, hjälmen och sedan sentry gun? eller kan man blanda dom?

Äh, förlåt för alla frågor, jag ser väl hur det är när jag väl kommer in i spelet

Tack ändå

Medlem

Du måste låsa upp EMP, Hjälm, Sentry först.

Medlem

Ok, tack!! =D

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]då måste man vara halft blind =P

Ibland så blir det ju värsta vilda västern och man får en salva i magen av en på samma lag.

Värst var ju när jag satt och styrde kanonen på titanen. Någon lägger in en stabil salva i huvudet på mig säger "sorry" och sätter sig vid kontrollerna själv.

Medlem
Skrivet av Fardion:

Värst var ju när jag satt och styrde kanonen på titanen. Någon lägger in en stabil salva i huvudet på mig säger "sorry" och sätter sig vid kontrollerna själv.

Haha fan va irriterande

Medlem
Skrivet av Fardion:

Värst var ju när jag satt och styrde kanonen på titanen. Någon lägger in en stabil salva i huvudet på mig säger "sorry" och sätter sig vid kontrollerna själv.

Finns alltid idioter. Bara att straffa och hoppas att idioten blir kickad.

Medlem

Tycker dock folk är lite väl straffglada. Är det bara jag som förlåter när någon råkar TK:a? 99% av gångerna är det ju en olycka, men folk straffar som galningar åt alla håll och riktningar utan att bry sig om varför.

Skjuter någon dig i huvudet när du står och kontrollerar en kanon i din egen Titan, och sen tar över spakarna, så är det ju uppenbart att det var med mening, så då kan man straffa. Men är det ett helvetiskt kaos och kulor viner överallt, så kan man ju vänta ett par sekunder och ge personen i fråga en chans att be om ursäkt

Medlem

Jag förlåter alltid om det inte är direkt uppenbart att det var avsiktligt eller så klantigt att jag bara inte kan förlåta det (bli skjuten när man sitter vid en konsoll på titanen t ex).

Det är tar ibland lång tid innan man får upp den röda/blå triangeln så då är det ju lätt att man tar och skjuter, eller varför inte alla idioter som bara springer ut framför fordon? Det finns massor av gånger då man inte ska straffa. Det är inte alltid man ser att man TK:ar heller, så jag brukar inte förvänta mig en ursäkt.

Medlem

Nej, och ibland märker man ju att man TK:ar men har ingen möjlighet att säga förlåt, t.ex. om man desperat sick-sackar bland en bunt containrar för att överleva, medan en av fiendens Gunships med überpilot försöker förvandla en till en hög rykande kött

Medlem

spelar demot förtillfället men samma sak där ush vad man blir förbannad fattar inte varför man skall ha det systemet för, att punisha för det är ju ingen som förlåter en endå, jag förlåter alltid för jag vet hur irriterande det är när någon punishar för något som inte var med mening.

jag tycker de borde ändra att när man sitter i fordon och den sprängs, så brukar förraren bli straffad och får minus 10 poäng då är det ju den matchen nästan körd.

1
Skriv svar