Hur får man upplösningen 1280x1024???

Medlem
Hur får man upplösningen 1280x1024???

Kan bara köra i 1024x768 och undrar om någon vet hur man får 1280x768? Det gick iallafall att fixa till till BF 2 innan dom la in stödet i en patch.

Sen undrar jag också om någon vet vad man skriver i consolen för att kunna se framesen?

Spelet är underbart men fattar inte varför läget 1280x768 inte finns:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Det borde gå att ändras i spelets .ini-fil om jag inte är helt ute och cyklar..

Medlem

ändra genvägen till "sökvägen till spelet" +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050

där 1680 och 1050 är önskad upplösning i x och y led
sen kan det hända att du måste ändra i video.con i din profils mapp (den ligger i C:\Documents and Settings\vaddunuheter\My Documents\Battlefield 2142\Profiles\åsså numret på profilen).
skriv då bara "rem" längst upp i den så ignoreras det som står i den.

för att se fps:en så skriver du "renderer.drawfps 1" (går o autokomplettera med tab).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Om man nu som jag har en widescreenskärm, funkar det bra att köra med ovannämnda kommandon eller blir blir bilden sådär sunkigt utdragen som i BF2?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

testa?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

ändra genvägen till "sökvägen till spelet" +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050

där 1680 och 1050 är önskad upplösning i x och y led
sen kan det hända att du måste ändra i video.con i din profils mapp (den ligger i C:\Documents and Settings\vaddunuheter\My Documents\Battlefield 2142\Profiles\åsså numret på profilen).
skriv då bara "rem" längst upp i den så ignoreras det som står i den.

för att se fps:en så skriver du "renderer.drawfps 1" (går o autokomplettera med tab).

Tack för ditt svar det löset allt 8)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Precis vad jag var ute efter. Undrar varför det inte går att välja en så vanlig upplösning som standard?

Medlem

hmmm jag kanske också borde ställa om mina inställningar för visst gällde det här för Widescreen skärmar?

Medlem

hmmm jag får det inte att fungera.... jag byter ut "+menu 1 +fullscreen 1" mot "+fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050" och det som händer är att först kommer den där lilla rutan upp med en walker och lite annat skit, sen blir rutan svart som att spelet ska starta men sedan så går den tillbaka till skrivbordet utan att spelet startats.... provade att skriva dit "rem" i video.con filen men det tycktes inte göra någon skillnad... vad kan jag ha gjort för fel?

Edit: Oj jag kom på vad felet var.... hade en 1920x1200y skärm. dock undrar jag bara vad "+meny 1" står för i sökvägen?

Inaktiv

Funkar bra tack, använder även så den loggar in.

+menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024 +eaAccountName [Accountname] +eaAccountPassword [Password] +soldierName [soldiername]

Inaktiv
Skrivet av sirdavva:

dock undrar jag bara vad "+meny 1" står för i sökvägen?

Jag vet inte heller. Tror inte ens det står i manualen som är väldigt mager.

Medlem

Fråga, hur funkar det med aa och så när man tvingar upplösningen?

Medlem

Det borde fungera bra, vet inte dock. Testa?

Inaktiv

http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-alias

Det påverkar inte anti-aliasing. Dock får ditt grafikkort mer att göra eftersom antalet pixlar den gör anti-aliasing på ökar.

ooooh yeah.

En kvalificerad gissning från min sida är att "menu 1" betyder att du ska ha en meny. Sätt den till noll så får du se =).
Vad "menyn" består av vet jag dock inte. Men som jag ser det betyder '1' att den ska vara med.

/Grindah

1
Skriv svar