anmärkningsbart med release versionen

Inaktiv
anmärkningsbart med release versionen

enligt mig själv, och även en del anndra på olika forum håller med att den versionen av spelet som man köpte är mycket bättre än både Betan och Demot tillsammans, vissa säger även att det är bättre än BF2.

jag håller med och tycker helt klart att BF 2142 är vad BF2 skulle ha varit.

jag märkte på Demot hur det lagga som fan jämfört mot Betan, och det va lite konstigt, men i fullversionen är det så mycket bättre.

och min favorit bana än så länge är Fall of Berlin och Camp Gebralta, helt klart överlägsna

Medlem

Du verkar ha spelat en del. Själv har jag bara spelat demot. Beskriv gärna skillnaderna mot demot.
Jag upplever t ex att i demot är det svårt att motivera något annat än engi. Du måste mer eller mindre in i fordon för att överleva, och då kan du reparera fordon, och dessutom ta ut fordon (som alla andra sitter i).

Inaktiv

skillnaden är ganska stor, i och med att man kan låsa upp unlocks som hjälper en massa så ökar även chansen att överleva.

jag springer runt dom en mid range sniper och plockar dom flesta som vågar titta fram ^^

men den största skillnaden är att det flyter mycket bättre i BF2142, kan vara efter patchen, men vad dom än gjorde så hjälpe det en massa

kan nämnas att AA som är lite runt om på banan är skitkul att använda, träffa med en EMP missil och han kunde inte styra så han flög rakt in i en klipp vägg, mycket roligare än att använda kanonerna =P

ska bli kul att testa AA unlocket senare

Medlem

Ja, AA kanonerna är ju inte mycket att hänga i julgranen om nu inte skeppet är 2m bort, det känns som man skjuter vattenballonger eller nått


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

AA funkar ganska bra tycker jag. De är riktigt effektiva på kort avstånd och på medellångt kan man sabotera flygningen med EMP. Det ska ju inte vara så att bara för att någon sitter i en AA på andra sidan kartan så kan man inte flyga. Man har ju inte uberlägsna planen i 2142.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]men den största skillnaden är att det flyter mycket bättre i BF2142, kan vara efter patchen, men vad dom än gjorde så hjälpe det en massa

fattar inte detta... har en 3.8ghz 7800 gt...o spelet hackar,darrar,,, allmänt svårt att spela... visserligen har jag allt på högsta....men ändå.....


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem
Skrivet av ReLaXe=swe=:
Skrivet av [ThreeZool:

"]men den största skillnaden är att det flyter mycket bättre i BF2142, kan vara efter patchen, men vad dom än gjorde så hjälpe det en massa

fattar inte detta... har en 3.8ghz 7800 gt...o spelet hackar,darrar,,, allmänt svårt att spela... visserligen har jag allt på högsta....men ändå.....

Den dator som kan köra BF2 eller BF2142 på högsta inställningarna utan fps-drops är inte uppfunnen än.

Medlem
Skrivet av ReLaXe=swe=:

fattar inte detta... har en 3.8ghz 7800 gt...o spelet hackar,darrar,,, allmänt svårt att spela... visserligen har jag allt på högsta....men ändå.....

Haha, kom ner på jorden lite va, så bra dator har du inte.


signatur
URK
Medlem
Skrivet av ReLaXe=swe=:
Skrivet av [ThreeZool:

"]men den största skillnaden är att det flyter mycket bättre i BF2142, kan vara efter patchen, men vad dom än gjorde så hjälpe det en massa

fattar inte detta... har en 3.8ghz 7800 gt...o spelet hackar,darrar,,, allmänt svårt att spela... visserligen har jag allt på högsta....men ändå.....

testa att se hur mycket fps du har.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av ReLaXe=swe=:

fattar inte detta... har en 3.8ghz 7800 gt...o spelet hackar,darrar,,, allmänt svårt att spela... visserligen har jag allt på högsta....men ändå.....

Haha, kom ner på jorden lite va, så bra dator har du inte.

LOL nä det vet ja.. men ändå... hade ju vart gott med nytt g-kort.. trodde iof att bf 2142 skulle den klara.. u
ndrar vafför man inte kan ha 1208x1024 i upplösnig på detta spel


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

Dom tog bort det alternativet för att det skulle vara någon skillnad ifrån BF2 jag anser ju att dom skulle lagt till stöd för widescreen iaf :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar