Hackig grafik.....

Inaktiv
Hackig grafik.....

Tjena

Jag har ett problem när jag lirar bf2. Det hackar i grafiken när jag dra musen i sidled. Jag har inga
jätte inställningar på spelet så jag tycker det verkar skumt. Det är typ som vertical sync inte funkar eller nåt. Kör i 1280x1024@85hz
Kan det ha med att jag kör med det integrerade ljudkortet på Mobot?


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Medlem

hade liknande problem. Dock inte bara i BF2, utan också i WoW och andra spel. Hitta den att det var ett kyl problem i datorn, att det låg lite förmycket dam på kylflänsen till processorn

Tog bort det och nu funkar det fint igen

Medlem

du kan ju testa detta:

- tvingande vsync = ON
- 1024/768 @60Hz
- alla grafikinställningarna på lägsta tänkbara UTOM "View distance" = max och "Geometry = max"

maggot.se


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Inaktiv

Jag skulle försöka dra ner till 75 eller 60 HZ.
85Hz låter litre högt


signatur

BF2 Stats I Medlem i PHD
Dator¤ Asus A8N-SLI Premuim ¤ AMD 3500+ ¤ 2GB RAM ¤ XFX 7800GT ¤ 250GB SATA2 ¤ Samsung 930BF ¤

Inaktiv

Asso, menar ni att det inte är bra med så hör hz som möjligt?


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Medlem

om jag svarar som så här: 85Hz hos mig gav lite grafisk lagg hos mig, men när jag gick ner till 60Hz så försvann nästan lagget helt - du kan ju bara testa och se om det blir bättre ..

Om det blir bra med 60Hz så ökar du bara frekvensen stegvis så mkt du kan.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Inaktiv

Okej.

Detta skall provas tackar för svaren


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Inaktiv
Skrivet av maggot.se:

du kan ju testa detta:

- tvingande vsync = ON
- 1024/768 @60Hz
- alla grafikinställningarna på lägsta tänkbara UTOM "View distance" = max och "Geometry = max"

maggot.se

Menar du att min dator inte klarar mer än så?


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Medlem

om ditt lagg försvann med mina förslag så menar jag det ..

skämt åsido - har inte en aaning om vad din burk klarar faktiskt, finns kanske nån annan som kan kommentera?

hur gick det förresten?

ps. har du USB-kopplad mus eller ps2? ds.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Inaktiv

Nja det blev väl inte så mycket bättre tycker jag.

Jag kör med en Logitech mx500 optisk USB. Har väl några år pa nacken.


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Medlem

testa med att uppdatera drivrutiner för mus + chipset ... ta förresten alla drivrutiner (ljud och grafik också) ..


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem
Skrivet av maggot.se:

om jag svarar som så här: 85Hz hos mig gav lite grafisk lagg hos mig, men när jag gick ner till 60Hz så försvann nästan lagget helt - du kan ju bara testa och se om det blir bättre ..

Om det blir bra med 60Hz så ökar du bara frekvensen stegvis så mkt du kan.

Har kört på 100Hz innan utan att ha några direkta problem. (Använder 100Hz i desktop-inställningen) Drog ner till 60 i BF2. Klockrent!
Allt flyter nu mycket bättre

1
Skriv svar