Vilket bf spel är/blir bäst

Medlem
Vilket bf spel är/blir bäst

Vad tror ni, kan dice/ea skapa ett mästerverk som 1942 och bf2 eller blir 2142 en flopp

(som vietnam)
host,host.Jag avsäger mig eventuellt all kritik om det medelandet........

Inaktiv

4. Battlefield 2142

Trotts allt whine så anser jag att BF2142 kommer bli det jag kommer spela mest av alla spelen.

Inaktiv

2142 om laggen försvinner i titanerna.. Nu säger jag ändå 1942.


signatur

/J.

URK
Medlem

om de lägger ner resuser att göra klart moden så kan bf2142 bli ett bra spel. de har kommit halvvägs än så länge och flera bugar och bättringar senare så kan bf2142 bli jättebra. ett värt köp.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Jag valde 1942, det går inte att mäta andra versioner med det mästerverket.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv
Medlem

Men ferk jag röstade fel - 1942 skulle det ju ha varit...
Ta bort en röst på 2142!

Medlem

battlefield 2 men battlefield 2142 är kul okså och det finns ju här på hemsidan att ladda ner!

Medlem

1942 är bara ett mästerverk för att det var först ut med en nyskapande spelide...Det står inte upp emot BF2 eller 2142 vad gäller ljud, grafik eller teknik. (inte heller var gäller spelkänsla och teamplay enligt mig men det är ju en smaksak).

2142 demot är helt underbart och om spelet befrias från buggar, lagg och övriga små problem så anser jag det vara, helt klart, det bästa spelet i bf serien.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag tycker att känslan i BF2 är oslagbar, och därför vinner det spelet. BF2142 är ju i princip likadant, men det känns plastigt och fake för mig, varför jag har svårt att engagera mig riktigt. Jag känner liksom inte kulsprutesmattret runt fötterna när jag kastar mig bakom stenen så att säga.

Medlem

Bf1942, helt klart det bästa spelet i serien. Inga riktigt skumma buggar, inget rankingsystem, inga fula commanders, snipern var i stort sett ganska värdelös, plan som man faktiskt kunde skjuta ner ordentligt, bättre och roligare banor, jag.. jag kan hålla på i evighet typ


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ah bf1942 va ju skräp jämfört med bf2. Visst det va kul men 3d-motorn var inget vidare. Där gjorde dice ett superjobb i bf2. I bf2142 så har saker förbättrats ännu mer så personligen tycker jag spelen bara blir bättre och bättre.

Ni som tycker bf1942 var bäst, spelar ni fortfarande det mer än nyare dice titlar?


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Har haft galet kul med BF1942, har inte fastnat för de senare spelen så jag röstade BF1942.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Ah bf1942 va ju skräp jämfört med bf2. Visst det va kul men 3d-motorn var inget vidare. Där gjorde dice ett superjobb i bf2. I bf2142 så har saker förbättrats ännu mer så personligen tycker jag spelen bara blir bättre och bättre.

Ni som tycker bf1942 var bäst, spelar ni fortfarande det mer än nyare dice titlar?

Tja, min speltid i bf1942 var på ett par tusen timmar skulle jag tro. I BF2 så hade man ett par hundra.

Sedan förstår jag inte hur man kan säga att ett spel är sämre än dess eftergångare pga att 3d-motorn inte var särskilt bra? De i Bf2 och BF2142 är ju inte direkt top of the line heller.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tja, min speltid i bf1942 var på ett par tusen timmar skulle jag tro. I BF2 så hade man ett par hundra.

Precis vad jag tänkte. Så klart spelade alla bf1942 jättemycket när det kom. Det var en ny upplevelse och allt var spännande och nytt. Konstigt vore om alla skulle tycka bf2 var lika spännande o nyskapande.

Skrivet av Dumlen:

Sedan förstår jag inte hur man kan säga att ett spel är sämre än dess eftergångare pga att 3d-motorn inte var särskilt bra? De i Bf2 och BF2142 är ju inte direkt top of the line heller.

Ja man får ju tolka frågan som vilket bf är Roligast / Bäst gjort. Jag tar det i detta fallet som det senare. Spelen i denna serien tyckte jag blir bättre o bättre och också då roligare o roligare. De som dock spelar bf2142 som första spel i denna serien kommer säkerligen ha lika kul som vi hade i bf1942


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Där gjorde dice ett superjobb i bf2.

lol?
Att göra ett superjobb innefattas alltså av att släppa ett spel med superknackig nätverkskod, supermånga exploits, och supertrasiga patchar som var ett elände för många att installera? Minnesläckor någon?

Nä du, det var ordentligt gjort i 1942. Visst kom det patchar till 1942 oxå men det var ju inte några jättefel dom fixade.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av gurkoz:

Där gjorde dice ett superjobb i bf2.

lol?
Att göra ett superjobb innefattas alltså av att släppa ett spel med superknackig nätverkskod, supermånga exploits, och supertrasiga patchar som var ett elände för många att installera? Minnesläckor någon?

Nä du, det var ordentligt gjort i 1942. Visst kom det patchar till 1942 oxå men det var ju inte några jättefel dom fixade.

Jag menade då bara just 3d motorn som ett exempel. I bf1942 så kändes ju allt helskummt när det istället i bf2 känns solid och mer vattentätt.

För övrigt tycker jag _personligen_ att dice gör ett bra jobb. Ett under de fortfarande gör spel efter all kritik folk ger dom.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

BF2 är bättre enligt mig. Men jag har spelat 1942 betydligt mer och det var ju mycket bättre när det kom ut än vad BF2 va när det kom ut tycker jag. men det är en smaksak.

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av Dumlen:

Tja, min speltid i bf1942 var på ett par tusen timmar skulle jag tro. I BF2 så hade man ett par hundra.

Precis vad jag tänkte. Så klart spelade alla bf1942 jättemycket när det kom. Det var en ny upplevelse och allt var spännande och nytt. Konstigt vore om alla skulle tycka bf2 var lika spännande o nyskapande.

Skrivet av Dumlen:

Sedan förstår jag inte hur man kan säga att ett spel är sämre än dess eftergångare pga att 3d-motorn inte var särskilt bra? De i Bf2 och BF2142 är ju inte direkt top of the line heller.

Ja man får ju tolka frågan som vilket bf är Roligast / Bäst gjort. Jag tar det i detta fallet som det senare. Spelen i denna serien tyckte jag blir bättre o bättre och också då roligare o roligare. De som dock spelar bf2142 som första spel i denna serien kommer säkerligen ha lika kul som vi hade i bf1942

Det är upp till var och en att bestämma sig(det är väl så att om du tycker att ett spel är bra,så tycker du kanske att det är roligt också)

Medlem
Skrivet av jollehojje:

2142 om laggen försvinner i titanerna.. Nu säger jag ändå 1942.

Håller helt klart med!

Inaktiv

Tycker om alla men har inte spelat Bf- Vietnam. Men att gå från en bra multiplayer browser till en som suger-verkar vara normalt. Man styr "kunderna" Dit man vill (Du ska sluta spel efter ett tag för nu kommer ett nytt Bf som du ska köpa)"-undviker copyright skräp eller nått lagg som finns där. Bf2142 är polerad och man riskerar att skära bort det som gör Bf serien rolig.Vilket som EA äger Dice nu och nästa Bf ->Korean War 2042 with nuces

1
Skriv svar