Medlem
Demo Problem

Här kan väl folk skriva sina problem då, men jag är först ut ;).

Får helt enkelt upp en "Svara inte" ruta när jag startar spelet, dvs strax efter man får upp blackscreen.

AppName: bf2142.exe AppVer: 0.0.0.0 ModName: renddx9.dll
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 00017310

Sitter på en Dell Laptop (Har installerat DX9).

Medlem

Sitter med samma problem jag med.. Men vad jag förstår så måste man avinstallara demot först.. uppdatera DX9.. sen installera om demot..

Själv så har jag inte hunnit testa ännu.. Tänkte göra ett försök ikväll..


signatur

Why?

Inaktiv

Har ett annat problem:
Det här programmet kunde inte startas eftersom d3dx9_29.dll inte kunde hittas.

Inaktiv
Skrivet av lulu:

Har ett annat problem:
Det här programmet kunde inte startas eftersom d3dx9_29.dll inte kunde hittas.

Uppdatera till senaste DirectX versionen, antingen hos Microsoft själva eller så laddar du ner från Download.com eller nån annan sida.

Någon som vet hur man väl kommer in i commander mode när man har blivit commander? Lyckades komma in i det en gång, men har sedan inte lyckats komma in igen. Kan inte göra ett jota på kartan, bara zooma lite.

Nvm, man trycker på CAPS för att komma in i commander mode


signatur

Dad! You killed zombie Flanders!
He was an zombie?

Medlem

har inte kommit in o fått spela mer än ngra sekunder hittils

Medlem

jag hade problem med att jag inte kunde spela demot några längre stunder. jag fick spela i några minuter, sen så stängdes hela spelet ner till Windows när jag fick ett medelande som sa

"Battlefield 2142 har stött på ett problem och måste avslutas"

ibland hänger sig hela datorn vid det här läget också. Någon som har nån idé om vad jag kan göra?
jag har hört att det ska gå att stänga av VOIP men det konstiga är att två (av alla de gånger) jag spelat har det fungerat jättebra ända tills jag stängt av spelet.

Inaktiv

Idag har jag fått problem med PunkBuster. Punkbuster kickar mig hela tiden när jag kommer in på en server. Jag har laddat ner och lagt alla filer som man ska ifrån punkbusters sida. Någon som vet?

URK
Medlem

mitt gkort blev knäppt efter ha spelat bf2142. har spelat bf2 hur mycket som helst andra krävande spel testade bf2142 sedan har gkortet fått en massa med streckkods liknade svarta saker över hela skärmen. obs är inte att det får för lite ström eller värmen för jag tror inte att 52grader vid hårdbelastning ger värme problem. obs det finns inget dam i datorn heller.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av masterFk:

Idag har jag fått problem med PunkBuster. Punkbuster kickar mig hela tiden när jag kommer in på en server. Jag har laddat ner och lagt alla filer som man ska ifrån punkbusters sida. Någon som vet?

Du måste även köra filen "pb.exe" eller vad den heter.

Skrivet av URK:

mitt gkort blev knäppt efter ha spelat bf2142. har spelat bf2 ...

Är det svarta ränder när du stängt av spelet eller är det bara när du spelar och sitter i ett fordon?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Även jag får problem med d3dx9_29.dll. Spelet hittar inte filen och vägrar sen starta.
Jag har directx 9.0c. Finns väl ingen nyare version än det?

Medlem
Skrivet av zurga:

Även jag får problem med d3dx9_29.dll. Spelet hittar inte filen och vägrar sen starta.
Jag har directx 9.0c. Finns väl ingen nyare version än det?

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?d3dx9_29

Ladda ner från länken ovan, packa upp och lägg dll-filen i din spel katalog.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Jag hade också samma problem med d3dx9_29.dll.
Jag hade också directx9.0c installerat.

Men min lösning var att först avinstallera demoet, därefter gå in på microsofts hemsida och ladda ner den senaste directx och installerade den. (Vet inte om det var 9.0c) Därefter installerade jag demoet igen och det hela funkade fint. Så det tyder på att där är en nyare version av directx.

Medlem

annars söker du bara efter d3dx9_29.dll filen i windows mappen och kopierar den till bf2142 mappen(funkade med d3d9.dll till GTA:SA)

URK
Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av masterFk:

Idag har jag fått problem med PunkBuster. Punkbuster kickar mig hela tiden när jag kommer in på en server. Jag har laddat ner och lagt alla filer som man ska ifrån punkbusters sida. Någon som vet?

Du måste även köra filen "pb.exe" eller vad den heter.

Skrivet av URK:

mitt gkort blev knäppt efter ha spelat bf2142. har spelat bf2 ...

Är det svarta ränder när du stängt av spelet eller är det bara när du spelar och sitter i ett fordon?

hela tiden. efter ha testat demot


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Ok, jag trodde i min enfald att du tagit fel på det där att när man står nära en EMP explosion så blir det knepiga ränder på skärmen (kan ju tillägga att jag blev skitnervös första gången LOL).
Jag antar att du har uppdaterat dina drivisar till dom senaste?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

URK
Medlem
Skrivet av Burglar:

Ok, jag trodde i min enfald att du tagit fel på det där att när man står nära en EMP explosion så blir det knepiga ränder på skärmen (kan ju tillägga att jag blev skitnervös första gången LOL).
Jag antar att du har uppdaterat dina drivisar till dom senaste?

japp det är gkortet som gick sönder har även testat i andra burkar. kollat andra nätdelar samt kollat pastan så den är ok osv. var den en tillfällighet att kortet gick sönder just vid första testen av bf2142 eller är det bf som spökar. det finns inga ström eller värmeproblem kortet har funkat hur bra som helst tills jag körde bf2142 i några minuter.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Det verkar ju konstigt att mjukvaran skulle förstöra hårdvaran, annat än just p.g.a överhettning, men så var det ju inte i ditt fall så det veti fan


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

URK
Medlem

http://i11.tinypic.com/4dpk1w8.jpg

här är en bild när jag fick igång kortet efter bf2142


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Det ser ju ut som att minnet på kortet är fuckat.
µtorrent? för att dela med sig av familjebilderna?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

URK
Medlem
Skrivet av Burglar:

Det ser ju ut som att minnet på kortet är fuckat.
µtorrent? för att dela med sig av familjebilderna?

nä inte direkt. jag skappade en mapp på en dator med lite smått och gott + drivisar och pogram för att fel söka kortet osv på en funkerade dator. sedan ladda jag över det via torrnet.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

1
Skriv svar