Jag vet inte varför...

Inaktiv
Jag vet inte varför...

...Men av någon anledning fastnade jag direkt för 2142. Jag älskade bf1, och bf2 kan jag inte heller klaga på, men om retail av 2142 håller samma mått som demot så står det högst på min lista iaf.

Grafiken är helt okej, ljudet är underbart och stämmningen är klockren!

Förrutom diverse server problem så ger jag 2142 demot högsta betyg...Ser varmt fram emot retail!

Medlem

Jag kan väl inte annat än att hålla med. Dock har jag några tillägg:
Det är verkligen påtagligt att det är "byggt" på samma motor, hade jag inte vetat bättre så hade jag satsat pengar på att det varit en mod. En sak är ju säker, dom har inte ändrat/utökat en enda rad från bf2:s original nätverkskod. Jag tänker på "There is a problem with your connection", "You´ve lost your connection to the server", "Connection lost to EA server"...
Annars tycker jag att det är mer fete-action i 2142 än BF2, sedan att man kör en Mech gör ju inte saken sämre


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Håller mä!

Fast är det någon mera än jag som tycker det dyker upp en massa "grafik lag" när man är i en Taitan? Man rör sig inte lika smidigt som när man är utomhus.

Medlem

"lagget" fanns redan i BF1942, på hangarfartygen och det berodde på att någon flyttade på det. Så jag förmodar att det är samma problem som uppenbarar sig i BF2142.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jag vill erkänna också, BF2142 är ju förbaskat roligt ändå. Tycker om framtidsatmosfären, får en liten känsla av Quake 4 som jag tycker om.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Tycker spelet e skillt ballt och kan knappt vänta tills hela kommer ut iförsig ja fastnar på alla framtids spel men jag menar titan mode är så himla roligt!

Medlem

Gillar ljudet mest. Otroligt bra.

Inaktiv

Det är inte många gånger man får uppleva att man hinner komma ner på marken efter att ha sprängt en titan, det är ju så fräckt när jag en gång såg hela skådespelet på marken efter hoppet. Jag tycker de ska ta bort den lilla filmen som kapar av all stämning och det ända man ser är att alla bara dör när de står på kanten och trillar ut som dockor. Så låt det gå en liten stund efter titanen sprängts!!


signatur

/J.

Medlem
Skrivet av treetrallen:

Gillar ljudet mest. Otroligt bra.

yes, jävligt bra ljud. önskar jag hade bättre ljudkort så jag kunde njuta av det på allvar!

Nästan som om jag får flashbacks till när MoHaa släpptes med sitt, då, överlägset bästa ljud!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag fastnade också.. men jag blev väldigt osäker nu hur all reklam kommer påverka det, nu när jag just fick reda på att spelet skulle använda såndär reklam som uppdaterar hela tiden eller va de nu e.. Nej jag vet inte mycket om det, men hur blir det med dom som gör egna servrar? Dom ger pengar till EA när dom visar reklam.. o dom har inget val.

Massa sådant.. Titta i den andra tråden här i bf 2142 forumet

BattleField 2142, spyware included

URK
Medlem

tänker mera på lagget det blir och vilken fet lina det krävs att spela bf2142 när man spelar och helt plösligt så ska Xmb reklam in på din dator. vilken är det som skickar reklamen den dyra bfservern som blir ännu dyrare för man måste öka linnans bandbred eller er det en EA server som hänger sig hela tiden??


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:

tänker mera på lagget det blir och vilken fet lina det krävs att spela bf2142 när man spelar och helt plösligt så ska Xmb reklam in på din dator. vilken är det som skickar reklamen den dyra bfservern som blir ännu dyrare för man måste öka linnans bandbred eller er det en EA server som hänger sig hela tiden??

Jo tänkte i de banorna jag med..

Medlem

tror inte den information som skickas är nå vidare stor, knappast så stor att det påverkar spelet.

sålänge man inte sitter med modem, eller 0.25mbit adsl så borde det inte va några problem


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar