EA's svar på "Lost Connection"

Medlem
EA's svar på "Lost Connection"

Har man provat demoversionen på Battlefield 2142 så är risken stor att man råkat ut för en "Lost connection to EA master sterver". Överallt man tittar i forum så ser man folk som påpekar detta.

Man kan också se mängdvis med förslag och trix för att lösa problemet. Jag personligen tror inte att detta är något vi spelare kan påverka utan att felet ligger hos EA själva.

Här är i alla fall vad EA själva uttalat sig om problemet via supportforumet. Det är inte någon direkt lösning men det bevisar att dom faktiskt är medvetna om våra problem.

Så hang in there people!

Citat:

With the Battlefield 2142 demo not quite two days old we have seen a tremendous uptake from players. With such an incredible level of interest in the future of Battlefield everyone is downloading and loggin in to find out what's new.

We are aware that some players are experiencing disconnection problems while playing the demo and this is due simply to the number of players currently being processed for the first time, causing an additional load on systems our end.

We are running checks and making enhancements to our support systems so that these disconnects can be solved as quickly as possible, but apologies for any frustration experienced in the meantime.

Länk till inlägget.
(Inloggning krävs)
http://forum.eagames.co.uk/viewtopic.php?t=30315


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Så det är deras servrar som inte pallar trycket?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Men för fan det var ju samma sak med BF2 och "trycket" kände dom ju till redan från releasedagen. Sanningen ligger i att deras nätverkskod i BF2 sög och således suger den i 2142 oxå


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Skulle spela i dag igen. så kunde jag inte ens logga in på Ea:s Master server. kan inte ens connecta till Steam eller något. inte ens Xfire... jag vet inte vad det beror på

Inaktiv
Citat:

Skulle spela i dag igen. så kunde jag inte ens logga in på Ea:s Master server. kan inte ens connecta till Steam eller något. inte ens Xfire... jag vet inte vad det beror på

Hände mej med...

Satt och spelade lite sedan tjoff...

allt försvann

Försökte connecta igen ett par gånger nu men det går inte..
Kunde inte nå masterserver..

Medlem

Visst blir man disconnected, men det händer rätt sällan för mig. Låter som vissa får det hela tiden. Aja, hoppas dom fixar till servern tills release så man kan "gäjma" lite

Medlem

Jag hade inte fått det mer än sporadiskt tills nu. Nu kan jag bara spela ca 5 minuter innan jag blir disconnected. Det kan knappast att ha med belastningen att göra då det knappt fanns folk inne (kanske 1/5 av vad det kommer att vara ikväll).
Det är något jävligt skumt iaf.

Medlem

Dåligt av dom att inte hålla servrarna uppe.
Dock är det här endast ett demo, så förhoppningsvis blir det bättre när riktiga spelet släpps?


signatur

snestreck woicer

URK
Medlem
Skrivet av woicer:

Dåligt av dom att inte hålla servrarna uppe.
Dock är det här endast ett demo, så förhoppningsvis blir det bättre när riktiga spelet släpps?

hoppet är det sista som lämnar människan

ett ordspråk men EA har även hoppet lämnat i många personer hur lågt kan EA sjunka tills hoppet lämnar resten.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

1
Skriv svar