Spelet kraschar efter 10 min

Medlem
Spelet kraschar efter 10 min

När jag spelar BF2142 så funkar allt jättebra och jag har ståkuk, men sen efter typ 10 min så hänger sig allt och jag får felmeddelande. Jag har laddat hem den filen som finns på EA's hemsida men den verkar inte vara till någon nytta ju

HJÅLÅ MIG½!! FÖR SPELET JÄR JTÄTEKU

/mvh JErryt


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Jag vill inte tjata men jag har samma problem asså :(.


signatur

/J.

Medlem

men ovanligt att det är buggigt, bf2 är ju buggarnas hq...

Medlem

har ni det rekomenderade grafikkortet och så???.. vad har ni i er burk??...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Jag har Geforce 6800GT 256mb, p4 2.8Ghz, 1gig ram. Sen har jag ominstallerat den senaste drivrutinen, senaste dx9 uppdateringen. Har inget i bakgrunden som stör. Hinner inte bli tillräckligt varm efter 3 minuter av spelande eftersom krashen kommer. Ehh, ingen aning faktiskt. vad det hela kan vara?


signatur

/J.

Medlem

nä.. inte jag heller.. det är verkligen skumt.. men prova att ominstallera BF2142 och kolla sen.. vilken grafik kör du på?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

I de flesta fallen beror spelkrascher på ens egen dators konfiguration. Låter om möjligt lite enkelt men detta är sanningen och om man inte förstår det och fortsätter hävda att det är spelets fel (undantag för onlinespel där servrar kan vara orsaken) så är det bara att ta del av www.tweakguides.com

Inaktiv

Jag har provat att ominstallera utan resultat. Jag kör på medelgrafik. 1024 x 786 tror jag det är. Sen är det som sagt det enda spelet som krashar hos mig.


signatur

/J.

Inaktiv

Det kan ha varit att jag tog EAX i Audio setup så jag avaktiverade den och för första gången testade jag spelet i flera omgångar, men jag får väl se om det håller sig så här bra..


signatur

/J.

Inaktiv

Hade problem med att spelet kraschade inom 2 min efter jag kommit in. Slog av VOIP-funktionen, nu funkar det klockrent.

Medlem

När man frågar om sådant här kan det vara bra att skriva ner felmeddelandet i frågan. Som ett litet tips till nästa gång


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

På detta kom aldrig nåt felmeddelande, men skit sam det funkar nu i alla fall.


signatur

/J.

Inaktiv

vad är VOIP funktionen dör ngt??

Medlem

VOIP = Voice Over IP
IP = Internet Protocol

VOIP är att man kan prata med dom man kör med, om dom har det på.

Medlem

Bf2 var extremt klockkänsligt!!
Så många av dom krascher som upplevs beror på för klockade datorer punkt slut.

ni som klockat pröva köra orginal ska ni få se;)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Jag hadde ett liknade problem
ja hadde ett 7300 Gs kort,,, har nu bytt till ett 8800GTX och Ryckt ut 2 HDD... och nu Crachar de inte längre alls
*lycklig*

1
Skriv svar