Dice skiter fullständigt i kritiken mot BF2

Medlem
Dice skiter fullständigt i kritiken mot BF2
Medlem

Inte helt oväntat, men de har ingen större anledning att ändra på inställningen heller då det ändå finns en stor skara folk som ändå tänker köpa nya spel av fd Dice. De har säkerligen folk som räknar på andel förlorad försäljning och andel pengar sparade på att ha färre gubbar anställda.

Medlem

Det handlar om pengar, så länge ni betalar för det (vilket ni gör) så får ni skylla er själva.

Kanske om folk slutade betala pengar för undermåeliga spel/support, så skulle bolagen lägga ner resurser på kvalitet och uppdateringar.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Eftersom SWEbarb(?) och tydligen killen i länken menar att det faktiskt är de "riktiga" fansen som man hör klaga och inte alls någon liten grupp människor, så undrar man ju faktiskt vilka som spelar spelet varje dag. Det finns ju massvis med spel. Jag tror ingen känner sig tvungen att spela ett spel de tycker är dåligt. Kanske är det så BF ändå har gett spelarna de de vill ha, om än att det skulle kunna finnas förbättringar att genomföra. Om spelet är så jävla uselt skulle ju vem som helst kunna göra ett liknande, och bättre, spel. Vi får väl se om QW är det spelet.
Folk köper än idag BF2, och de flesta av dem borde vid det här laget känna till problem.
Självklart tycker jag att det finns saker att fixa, men det tycker jag i alla spel. Frågan är om jag har roligt när jag spelar spelet, och så länge jag har det spelar jag det även om det finns problem med det, vilket det gör i de allra flesta mer avancerade spel.
Sedan ställs det ju inte lite krav. Man ska få gratis patchar som fixar, lägger till och ändrar i spelet. Och de får i princip inte ta betalt för sina expansioner. De borde dessutom ha en armade av kodare som genast tar itu med alla problem som uppstår/finns.

Medlem

"EA is crap' and 'DICE are lazy', but they're all probably playing the game every day already anyway"

Jag är en av dom som säger så, och jag kan säga direkt att, nej jag har helt lagt ner BF2 spelandet plockar fram det till de nya patcharna endast för att bli besviken. och visst är det så att det mesta i spelet faktiskt är rätt bra men jag säger det rakt ut.

EA är skit och Dice är lata, jag har lagt ner spelandet pga alla problemen och kommer inte köpa en EA/Dice produkt igen.

URK
Medlem

bf2 har något stort i sig som EA vägrar ta fram. Om de "bara" gör klart spelet som de ska vara och rättar till alla fel så kommer det bli kult spel men som allt annat så lägger EA ner pengar tills spelet verkar sälj guld. efter det så släpper de spelet om det är klart eller inte. sedan inriktar sig EA på mjölkning tills spelet är körd i botten sen är det nästa.

så här kan det hålla på tills något händer som har inte hänt än. så länge det finns folk som tycker detta är ok så länge håller det på. tänk om de mesta ska gå tillbacka till sina en köp ställen och kräva pengarna tillbacka på grund av fabriksfel på spelen av EA.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Men va f*n det finns fortfarande buggar som hängt med sedan spelt släpptes! T.ex. den usla server-browsern som dom t.o.m. lyckats göra sämre.

Medlem

Det är bara skrikhalsarna som märks, vi andra har fullt upp med att lira


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag har också fullt upp med att lira men jag tycker likväl att det är trist att alla buggar inte fixats.

1
Skriv svar