Bytt från CRT -> TFT, kastas ut från spelet vid start...

Medlem
Bytt från CRT -> TFT, kastas ut från spelet vid start...

Hej!

Jag skulle testa BF2 nu efter mitt skärm byte från en CRT till en Samsung 940BF TFT skärm..

Men när jag startar spelet så åker jag ut till skrivbordet igen..
Hur löser jag detta?

Medlem

Låter ju skumt...tesa att lägga in senaste patchen eller kolla upp så du itne har för hög hz inställd i configen tex 100hz ...

Crt skärmar kör högre hz om man vil tex 85-120 hz platt max 75 hz eller så...


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Ok, hur går man in i configen? E det nånstans i \mods\bf\setting\???

Inaktiv

LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL LOSER:P

Medlem

Att det alltid ska finnas muppar som stormejon.

Men aja.

Mina dokument\Battlefield 2\Profiles\xxxxxxx

finns en fil som heter video.con eller nått sånt, där kan du ändra om lite.

VideoSettings.setResolution 1024x768@60Hz låter kanske intressant

Medlem
Skrivet av stormejon.:

LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL LOSER:P

Lika mogen som en getpenis...
video.com filen som sagts! hoppas det fungerar för dig.


signatur

Alfa Bertil

Inaktiv

Hur översätter man egentligen CRT-skärmens frekvens till LCD-skärmens responstid? Har funderat på det där ibland, man brukar ju bara kunna ange ett visst antal hertz i spel.

Vila i frid

stormejon.:
Var god undvik från att skriva inlägg i stil med det du just skrev.

Se regel
3.1. Skriv kort - helst inte alls

Tack.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av HenZe:

Hur översätter man egentligen CRT-skärmens frekvens till LCD-skärmens responstid? Har funderat på det där ibland, man brukar ju bara kunna ange ett visst antal hertz i spel.

Responsen har inget med hz att göra...
dok brukar man köra crt i tex 100hz och har man vertikal synk på kommer gkortet att tvingas att visa 100 fina bilder i sek... Har man en dator av grymma mått kommer bilden verka flyta som smör...
Tft skärmar är inte uppe i samma hz Jag har tex 75 hz och har då 75 fps med Vsynk på! Om man kört tex 100 hz crt skärm och sen byter ut skärmen till en tft som klarar max 75 hz kommer det bara klicka till och inget mer händer, då måste man gå in mauellt och ändra värdet.... Gär man en ny instalation så sköter ju spelet den biten själv (safe mod)


signatur

Alfa Bertil

Inaktiv

Men hz avser ju hur många gånger en skärm blinkar per sekund eller? Efter vad jag förstått gör LCD-skärmar bara ändringar i bilden där det "ska göras" - därav responstid för dessa ändringar. Hela bilden uppdateras alltså inte på samma sätt som en CRT flimmrar/blinkar. Hur kan man då tala om hz med LCD-skärmar?

Medlem

I min värld så är svarstid den tid mellan varje blink.
Och mig veterligen så går inte tft för konsument högre än 75 hz idag då det är svårt att få dom att tända och släcka snabbt nog.

Min gamla skärm kunde jag köra 1024x768 i 75 hz (16ms) men om jag ställde upplösningen på 1280x1024 så klara den bara 60 hz

Den nya jag har idag klarar 75 hz på 1280x1024 och en svarstid på 2ms

Men jag tror som sagt att en tft uppdaterar som en crt


signatur

Alfa Bertil

Inaktiv

Okej, du har nog rätt.

Räknade lite på siffrorna med formeln f = 1/T och det första verkar stämma i alla fall.

1
Skriv svar