Köpa BF2142 - priser [Ändrat 2006-09-13 17.00]

Medlem
Köpa BF2142 - priser [Ändrat 2006-09-13 17.00]

Jag tänkte försöka samla ihop priser på lite olika ställen här, om jag har missat något så skriv gärna en liten kommentar om det så lägger jag till den!

Sverige:
Namn - Pris - Frakt - Extra?

cdon.com - 426 kr - 0 kr - Fri frakt, möjlighet att vinna ett Sound Blaster® X-Fi ExtremeGamer?-ljudkort (läs mer här)
webbhallen.se - 449 kr - olika pris beroend på vilket sätt du betalar på (mer info här)
komplett.se - 499 kr
spelbutiken.se - 449 kr - 25 kr
megastore.se - 439kr - 29 kr
dustinhome.se - 439 kr - 59 kr
discshop.se - 449 kr - 25 kr - De 500 första som bokar Battlefield 2142 hos discshop.se får Battlefield Vietnam på köpet
gameshop.se - 399 kr - fri frakt?
shg.biz - 494 kr - 125 kr
EA downloader - 49,99 ? (476,62 SEK 10/9-06) (Det finns andra varianter av kostnaderna, för mer info läs här) - Ingen frakt - Du får ladda ner spelet direkt till din dator och kan komma igång direkt på releasen, du får demot 24h i förväg!
cd-wow - 359 kr - fri frakt

Resten av världen
Namn - Pris - Extra?

Play.com - £26.99 (376 kr 11/9)
Amazon.co.uk - £25.99 (362 kr 11/9)
dvdEmpire.com - $49.95 (372 kr 11/9)
Games Universe - $52.65 (392 kr 11/9)
PC World - £19.99 (278,58 kr 11/9)
cd-wow.com - £24.99 (348 kr 11/9)
Gameseek.co.uk - £29.97 (417 kr 11/9)

Billigast just nu:
Sverige: cd-wow
Resten av världen: PC World

Kom ihåg att saker kan ändras och du bör därför kolla upp vad som gäller när du köper INNAN du beställer på försäljarens egna hemsida! Detta är endast för att hjälpa dig att få en lite överblick över priserna

EDIT:
*Fixade till lite fel (10/9)
*La till EA Downloader (10/9 13.40)
*La till cd-wow (14.00)
*La till info om de andra priserna från EAs downloader (10/9 14.10)
*Redigerade ett fel (10/9 14.15)
*Påbörjade resten av världen (10/9 23.40)
*Jag har nu lagt till mer affärer från resten av världen (11/9 18.00)
*Redigerade några fel (11/9 22.30)
*Cdon.coms pris uppdaterat. Verkar vara en tillfällig rea på cdon.com (12/9 23.40)
*Cdon.com länk fixad, spelbutiken.ses pris ändrat (höjt ), gameshop.ses pris ändrat, shg.bizs pris ändrat, samtliga priser kontrollerade. Bytt billigast i Sverige! (13/9 16.30)
*Lagt till extra erbjudande/tävling på cdon.com (13/9 17.00)

Inaktiv

bra sammanställning, me like

Medlem

Bra jobbat kanske värt en sticky om du fortsätter uppdatera den vid ev ändringar


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag hade tänkt att göra det, fram till releas ungefär.. kan ju inte uppdatera den för alltid

Men jag hoppas att om någon hittar någon ändring/fel i den skriver en kommentar, för då ändrar jag i den!

Inaktiv

Starkt jobbat, tackar!!!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

är det verkligen sant?? 299:-??


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:

är det verkligen sant?? 299:-??

Ja, det stämmer...
Skickade ett mail till dem och frågade när man skulle få spelet om man förhandsbokade svaret blev:

Citat:

förbokar man nu så kommer man ha spelet på releasedagen som senast.

Så man får väll lita på det..

Medlem

fan vad nice, någon som ska boka därifrån???


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

jag gör nog det

Medlem

funderar att göra det själv oxå.. men undrar om det inte kommer någon liten extra kostnad....eller?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

frakt på 25 kr... annars tror jag inte det är det.. men jag lovar inget, bättre att du kollar på deras hemsida

Medlem

Hur kan EA downloader vara dyrare än massa andra ställen?? Är ju värre än nakenjannes nakenchock!


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem
Citat:

De 500 första som bokar Battlefield 2142 hos discshop.se får Battlefield Vietnam på köpet

Hehe! Nån som spelar Vietnam fortfarande?

Medlem

Alla priserna kontrollerade (alltså, jag har kollat så att butikerna inte har ändrat priser, inte vad valutan kostar om det är ett annat land)

Medlem

så det kostar fortfarande 299:- +25 för frakt?? jag beställer därifrån


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

nej, inget företag säljer för det priset längre!
Spelbutiken.se hade det priset tidigare, men det berodde på ett fel som hade blivit. det var inte tänkt att vara så billigt (har jag hört)

Medlem

299 kändes som ett lagom pris för BF2142, men 449 känns lite väl mycket för något som inte är så kul i längden. Avbokat.

Medlem

jag tycker att cd-wow har ett bra pris och själv så kommer jag att köpa från dem (tror jag )!

Medlem
Skrivet av Kyraal:

299 kändes som ett lagom pris för BF2142, men 449 känns lite väl mycket för något som inte är så kul i längden. Avbokat.

Liten uppföljning bara. De skrev ju tillbaka och sa att de som hade bokat den då priset låg på 299 kommer få det till det priset också, så kändes lika bra att behålla bokningen. Är slutgiltiga versionen riktigt dåligt som jag misstänker så kan jag alltid ge det till lillebror min..

Medlem

blir cd wow för mig med tack för tipset skottet!

Inaktiv

Finns en liknande tråd som är mer strukturerad på http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=591

Men bra gjort ändå skottet.

Medlem
Skrivet av SharkBaiT:

Finns en liknande tråd som är mer strukturerad på http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=591

Men bra gjort ändå skottet.

Men som du vet, SharkBaiT, så är det en kopia av den här tråden (den finns på bf2142.se oxå):
http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=561

Det var på grund av Jazze som är den admins som "snodde" min tråd som jag slutade med även den här... tappade helt lusten och det var även efter det som jag slutade tipsa andra om grejer som finns på bf2142.se...

1
Skriv svar