Ser ni fram emot reklamen?

Inaktiv
Ser ni fram emot reklamen?
Skrivet av IGN:

Even so, we still had fun, though heard one disheartening fact. It seems Battlefield 2142 will be incorporating in-game advertising in the form of textures on billboards. According to a representative from developer DICE, this won't translate into any kind of benefit for gamers, such as a price drop. There also won't be any way to turn it off. It seems the absurdity of placing contemporary company ads in a game set 136 years in the future wasn't a factor when the contract was signed. As to who'll be providing the ads, DICE wouldn't say.

Hela artikeln: http://pc.ign.com/articles/730/730329p1.html

Känner plötsligt för att vänta på Bad Company/ET:QW istället...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

inga problem med det
Förhoppnignsvis är det snyggt gjord


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Har hört att Playboy har bokat hela första veckan stämmer det?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Hunken:

Har hört att Playboy har bokat hela första veckan stämmer det?

Muhahaha, Det blir ju Kniv Spelarnas paradis i så fal. Några hål i ryggen lär man själv få.

Första MOD som kommer till BF2142 lär vara att hindra reklam kampare.

Medlem

tror nog inte att reklamen kommer vara så störande.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

Jag har inga problem med reklam IG.

Medlem

jag slutade spela SWAT4 när dom införde reklam, men som zipa sa, det kommer säkert en mod som tar bort reklamen.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Ska ni inte klaga på att marken inte är verklig ochså? Finns så mycket reklam i andra spel så det här är väl inte speciellt nytt.. I BF2 finns/fanns det ju en poster av BF42/V på någon väg det är ju ochså en sorts reklam kan man säga.

Medlem

BF2 utspelar sig i nutid, så det är ju inte så konstigt om det fanns en poster på BF42/V någonstans i spelet. Förmodligen är det mer en rolig grej. Nu pratar vi ju om en framtida värld. Visst är det ju bara ett spel, men många av oss gillar att bli uppslukade av illusionen. Det är svårt nog som det är, men blir omöjligt om de t.ex. slänger in en bild på den där avskyvärda Paris Hilton som gör reklam för något idiotiskt.

Förhoppningsvis kan man ändra något i HOSTS-filen så datorn inte kan kontakta reklamservern och ladda ner nytt. De är inte lite fräcka att kräva fullpris för en produkt som de förmodligen outsource:at en stor del av utvecklingen till fördelaktigt pris, och som de kommer sluta stöda nästan direkt efter release, och är full av showstopper-buggar som inte fixas, och DESSUTOM vill ha ytterligare inkomst genom reklam.

Medlem

Lyckas dom göra att det smälter in i världen så fine. Då tycker jag det är helt ok med reklam (Dock verkar det som att dom inte kommer att sänka priserna ). Tex har ett fotboll/hockey lir reklam på sargen runt banan är det ok, eller en billboard där nån dryck gör reklam där man sen kan hoppa upp på och grinda med din skateboard är helt ok också!

Dock ska det ju inte va världens störtsta neonrosa skyltar som ska stå mitt i banan och göra reklam för nått värdelöst, i en värld som BF2142.

Medlem

Har inget emot reklamen alls. Kommer vara för upptagen att stompa ner infanteri med min "walker" för att kolla på det iallafall.

Medlem

Jag kommer nog inte ha tid att bry mig om reklamerna i spelet. Bara de inte är som Jamba's irriterande reklamer. Där ett sjukt ljud spelas så fort man rör muspekaren på den.

Ser fram emot spelet

Medlem

har inte fattat det hela med reklamen.. vaddå? ska dom ha reklam för olka företag i spelet eller???


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Vill inte ha någon jävla reklam, räcker med tv!
sure, kommer köra demot, suger det vilket jag misstänker för betan var inget att ha, så vet jag vad jag tar istället!

Börjar på Q

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Kommer inte att ha några problem med reklamen alls om de löser det lika snyggt som i t.ex SWAT4 och RS där reklamen smälter in i miljön och ser verklighetstrogen ut. Men flyger jag ett plan i BF2142 och får en stor fet neon-blinkande affish i rosa med reklam för Always Ultra i nyllet så kommer jag flyga i bitar... bokstavligt talat...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

1
Skriv svar