Startar inte efter 1.3

Inaktiv
Startar inte efter 1.3

Spelet vägrar starta. Får se Battlefield 2 loggan. Skärmen blir svart och sen är jag tillbaka till skrivbordet.

Detta efter att jag installerat 1.3 patchen. Suck säger jag bara och så la jag spelet på is i någon månad men nu är jag sugen på att spela igen och konstigt nog har det inte fixat sig själv.

Så jag avinstallerar och installerar. Kör sedan fulla patchen (1.3) utan resultat. Testar att installera senaste ATi drivrutinerna vilket inte heller hjälpte. Har läst FAQen utan hjälp och börjar bli rätt trött på det här. Känns som man måste vara aktiv hela tiden för att ha en aning om alla fulhack och skit man måste pyssla med för att hålla spelet igång.

Några idéer?

Medlem

Välkommen till 1.3. Jag har ingen lösning, men det jag kan tänka på är att se om den uppkommande 1.4 kanske löser detta.


signatur

Videomupp

Inaktiv

taskigt

Tur för mig själv att jag inte spelar så mycket för tillfället. Störiga var ju att det tog riktigt lång tid att få tag på cd-nyckeln som jag glömt 'hemma' (har nyligen flyttat).

Inaktiv

Jag har en ide, när du avinstallerade spelet, tittade du om hade kvar inställningarna för knappar och upplösning? För ibland när man installerar en patch, så ändras upplösningen och så stämmer inte den längre och spelet startar inte...har för mig att du får radera den filen, och att den generaras på nytt fast du då får ställa in allt igen, men spelet startar
Jens

Skrivet av tjoff:

Spelet vägrar starta. Får se Battlefield 2 loggan. Skärmen blir svart och sen är jag tillbaka till skrivbordet.

Detta efter att jag installerat 1.3 patchen. Suck säger jag bara och så la jag spelet på is i någon månad men nu är jag sugen på att spela igen och konstigt nog har det inte fixat sig själv.

Så jag avinstallerar och installerar. Kör sedan fulla patchen (1.3) utan resultat. Testar att installera senaste ATi drivrutinerna vilket inte heller hjälpte. Har läst FAQen utan hjälp och börjar bli rätt trött på det här. Känns som man måste vara aktiv hela tiden för att ha en aning om alla fulhack och skit man måste pyssla med för att hålla spelet igång.

Några idéer?

Inaktiv

Jo, hade tagit bort den (men sparat en backup) innan jag installerade det igen. Och testade först utan den gamla profilen men när det inte funkade testade jag även med den gamla utan resultat.
(har även testat att ta bort både den gamla och den som skapades vid installationen)

Inaktiv

Hmm, tror jag hittat felet. Lekte lite och kollade i genvägen till BF2.
"....BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1
Ändrade fullscreen till 0 och får nu ett felmeddelande istället.

Citat:

Debug assertion failed!

Version 1.1.2878-710.0 Build date:2006-6-4 19:37
Module: RendDX9
File: D:\DiceCanada\BoosterPack2\Code\BF2\RendDC9\VideoOptions.cpp
Line:234

Text: Unknown DynamicOption value 1024x768@120Hz

Current confile:

Cancel Try Again Continue

Skärmen klarar inte av den frekvensen, det hade jag på min förra skärm (detta är en temporär skärm). Men det där var ju för förra installationen. Jag har även testat att ändra i min förra profil till en upplösning som fungerar men det hjälpte inte då.

Sökvägen gör mig lite förbryllad också.
D: är min DVD (där BF2 skivan ligger) och den har ingen katalog som heter DiceCanada.
Sen så innehåller ju sökvägen BoosterPack2. Mycket möjligt att jag installerat det. Men det var isåfall för förra versionen...

Jag har inte ens någon profil så verkar konstigt om den deafultade på 120 Hz.

Att spelet inte startar utan återgår till skrivbordet verkar vara vanligt för jusst det som netjens2 säger så är antagligen det som är problemet. Frågan är bara vart den har lagrat den upplösningen.

1
Skriv svar