Inaktiv
2142 betan!

Jag fick betan igår och har lirat en del...Underbart!
Väldigt bra gjort av DICE att betatesta spelet på detta sätt för att få det så buggfritt som möjligt vid release...WTG DICE!!!:)
Gillar man BF2 så...Ja, då älskar man BF2142!
Jag tyckte först att det va lite skumt med mechs o sånt, men det passar perfekt in i spelets atmosfär...allt är förstklassigt, proffsigt in i minsta detalj.
Jag tänker fortsätta prenumerera på Fileplanet, helt suveränt att få ladda ner demos och patchar osv utan väntetid eller "Sidan kan inte visas" och störande popups...Att man sen får förtur till vissa betor är ju bara en bonus. Hastigheten är det inget fel på, ligger på 1 Mb/s (Megabyte). Har 100 mbit-lina från B2.

Sarge


signatur

God coded the world in six days

Medlem

Hur får man tag på en nyckelgyckel utan att betala på FP?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

D^ får man vänta tills betan blir public eller nån ger bort sin beta key


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

connection lost.... WTF... inte igen ... servrar crashar...


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

typ du vet tuning beta då får man ta buggar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hoppas dom fixar "Connection lost" buggen/problemet.. Händer ofantligt ofta..

Edit: Till BF2 alltså..

Medlem

Folk som betalar till Fileplanet äcklar mig. Man visar ju på så vis att man tycker det är OKEJ att stora sidor köper upp betatester, som antagligen annars varit gratis, för att sedan släppa det till en exklusiv grupp betalande användare. Fler och fler sidor kommer börja göra på detta vis då de ser att det faktiskt finns folk som är villiga att betala för sådant, och det hela kommer sluta med att inga demos eller betatester blir publika. Ni förstör för er själva.

Medlem

Jag betalade inte men fick demot före FP i alla fall

men jag håller med asker om att man förstör för sig själv (och alla andra) om man går med på att betala..

Men nu är ju situationen inte riktigt så illa, betan ska ju släppas senare helt öppet. Anledningen till att det inte är så många som har fåt betan ännu är att de vill kunna ta in alla tips från oss som testar den, så att de inte missar något (lr nått sånt )..

Inaktiv

Håller med asker. Förstår att folk är snea på EA när de gör såhär!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av asker:

Folk som betalar till Fileplanet äcklar mig. Man visar ju på så vis att man tycker det är OKEJ att stora sidor köper upp betatester, som antagligen annars varit gratis, för att sedan släppa det till en exklusiv grupp betalande användare. Fler och fler sidor kommer börja göra på detta vis då de ser att det faktiskt finns folk som är villiga att betala för sådant, och det hela kommer sluta med att inga demos eller betatester blir publika. Ni förstör för er själva.

Jo, jag förstår vad du menar...Men nu prenumererar jag inte enbart för att få testa betor, utan, som jag skrev, få ladda ner demos, patchar, filmer och sånt utan väntetid och till maxfart. Visst, när internet var relativt ungt då jag skaffade det -96 så var i stort sett allting gratis.
Men det kostar att driva stora sajter, med bra bandbredd och mycket lagringsplats. Att sedan ta betalt för att man ska få delta i en beta är ju en sanning med modifikation, man prenumererar ju på FP och det är ju det man betalar för, inte betan i sej. Exklusiva betor är ju en bonus för de som prenumererar...


signatur

God coded the world in six days

Medlem

Jag hade lite pengar över, så personligen betalade jag bara för att få tillgång till betan på Fileplanet. Allt annat de erbjuder får jag vanligtvis hos GameSpot där jag har ett Total Access-konto, som även det kostar pengar. Om det är något som jag tycker är värt att betala för, så gör jag det. Det är så en fri marknad fungerar. Jag har inte särskilt mycket pengar att röra mig med vanligtvis, men just denna gång så hade jag lite slantar över, unnade mig lite..

Jag kan inte klandra Fileplanet för allt detta. De är ett vinstdrivande företag. De vill ha många betalande användare, och det är i deras natur att göra avtal som dessa för att uppnå just detta mål. Det försigår i alla branscher. Vissa mobiltelefoner kan du bara få genom vissa operatörer, till exempel, som del av avtal och abonnemang.

Medlem

Kyraal
*ger Kyraal en kartong-MCG*
BF2142 kommer regera så hårt när det går live.

Medlem

Hej på dig, NookiE Såg dig under någon match, men det var lite väl intensivt då jag ensam försvarade en Titan (lite som PlanetSide..) så hann inte säga hej innan du försvann

Medlem


Kändes som om jag spelade 2142 hela dagen igår.. Satt uppe till 2 på natten och lirade (natten till måndag alltså) sen hela kvällen när jag kom hem från jobbet

Medlem

Jösses, jag trodde man letade fel i betor, inte bara råspelade

Medlem

De flesta felen hittar man när man gör samma sak om och om igen dock. Därför funkar råspelande bra i betatestning.

Inaktiv

Ja, jag spelade också ganska mycket i går o förrgår...Hade turen att hamna i en squad väldigt duktiga lirare (duktiga som i teamplay). Känns som en värdig uppföljare till BF2.

Sarge


signatur

God coded the world in six days

Inaktiv

jag hade oturen att inte få en nyckel till betan. såg en kompis till mig spela bf2142 på Xfire. jag fråga var har du fått bf2142 ifrån. det har ju inte släppts. då skrev han att nycklarna var slut. då fattade jag att det fans en beta. snacka om otur skulle vilja ha en nyckel. måste prova bf2142.

Inaktiv

Förhandsboka på Webhallen...Får en nyckel då...


signatur

God coded the world in six days

Medlem

Får man fråga ungefär hur länge betan håller i sig? Tills slutet av veckan?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Vad jag har hört till den 12 sep. Men det kan komma att förlängas...


signatur

God coded the world in six days

1
Skriv svar