Fixa BF2 först, sen kan vi gå vidare, KANSKE.

Medlem
Fixa BF2 först, sen kan vi gå vidare, KANSKE.

Bojkotta BF2142 tills dom fixar BF 2.

Eller kanske kan vi få pengarna tillbaka?
Det är ett år nu och produkten funkar inte bra alls.

Medlem

håller med! hoppas att dom fixar det mesta med 1.4 och inte förvärrar det!

Medlem

Skulle lägga mina pengar på att det är 2 olika lag som arbetar på det. Det kanadensiska sysslar med patcharna och det svenska 2142 om jag minns rätt. Så det är ingen ide att bojkotta 2142 pga av att BF2 är ofullständigt. Se istället till att Svenska avdelningen sysslar med patcharna istället för den kanadensiska, så får dem som gjort koden finsjustera den.


signatur

Videomupp

Själv tycker jag inte att det är så mycket fel på BF2, om man letar buggar så är det klart att man hittar dem, men så kan man ju göra med i princip alla spel...

Medlem

Wow, BF2 har några av de största buggarna. Vad säga som Cartillery (inte bugg, men kan säkert fixas i patch), att man kan komma in i byggnader och skjuta på alla men inte skjuta tillbaka, eller kanske att spelet stänger ner sig i tid och otid pga en dålig kod? BF2 har stora buggar, men självklart är spelet spelbart.


signatur

Videomupp

Medlem

Det är inte så mycket fel på BF 2?

Titta lite på WildThings lista....
Spelet kräver en super dator, Quake 4 till ex ser bättre ut och funkar mycket mycket bättre ---> BF 2 har skit dålig kod.

Design vis har jag ingen jävla aning vad dom tänkte med dom där jävla vehicle drop, snabbare gameplay? hade dom inte tänkt man kommer använda det mot tanks och infantry?
Jag orkar inte ens skriva alla små fel i spelet, WildThing har sagt dom viktigaste.

P.S:
Det fins en ledning till varför I.D software släpper ett spel varje några år, och inte varje sommar.

Medlem
Skrivet av PsyX:

I.D software släpper ett spel varje några år,

?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

BF2 är väldigt segt även på en medel bra dator.(som min)
Jag kan köra spel som har bättre grafik med 30FPS+ och medel-höga grafik inställingar och BF2 med 15-30FPS och allt på lägsta och 1024x768x75hz(kör alltid spel i 1024x768).

OT: kanske ska få en Intel Pentium 4 3Ghz och 512MB RAM extra av en kompis(vi byter, fast jag får bättre)

Medlem

Varför spela Battlefield 2 när Battlefield 2142 kommer ut? Skippa all support för Battlefield 2 och ge allt på Battlefield 2142. Oj... nu kommer jag halshuggas!

Inaktiv

Sluta klaga så förbannat. Spela å ha kul istället.

Medlem
Skrivet av Gr@mse:

Sluta klaga så förbannat. Spela å ha kul istället.

Det är ju problemet!!!

At vi spelar men har inte kul!!!

Inaktiv

De är bara å spela nåt annat spel då.

Svårare än så är de inte.

Jag har spelat i 50 timmar nu å jag har inte haft
några som helst problem. (Jag vet 50 timmar är inte mycke.)

Men men smaken är som baken.

Medlem

Är väl svenskar som pumpar ut patchar till BF2 och Dices utländska utvecklarteam som putsar på 2142, right?

Upplys mig nån.

Inaktiv
Skrivet av Gamersvampen:

Själv tycker jag inte att det är så mycket fel på BF2, om man letar buggar så är det klart att man hittar dem, men så kan man ju göra med i princip alla spel...

Så sant så sant! Låt dom bojkotta medan vi gamear röven av oss................

Medlem
Skrivet av mullins:

Är väl svenskar som pumpar ut patchar till BF2 och Dices utländska utvecklarteam som putsar på 2142, right?

Upplys mig nån.

Tja, av vad jag har hört så består alla problem av att Kanada inte riktigt kan koden, de byggde den ju inte. Så det är där alla bugagr kommer ifrån.


signatur

Videomupp

Medlem

Bah, jag har inte haft så tokmycket problem med spelet (Mest korkade användare som stört mig under min speltid), jag tror nog att BF2142 kommer att bli bättre än BF2.

Medlem

Även jag har inte haft några stora problem med bf2, men spelar jag för skojs skull så har säkert missat de där livsviktiga missarna som typ att folk kan gå in i byggnader och skjuta. Glitchar finns ju i de flesta spel, brukar kunna skötas snyggt av admins.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag har nästan aldrig haft problem med BF2, visst har man stött på några buggar då och då som kan vara irriterande, men inget som man inte överlever. Det som är mest jävligast med BF2 är alla puckade människor som spelar det.

Efter mitt fina inlägg här, skall man inte diskutera BF2142 i BF2142-forumet och INTE BF2...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Det är valfritt att spela BF2. Visst, det har buggar, en del allvarliga, andra mindre allvarliga. Att jämföra Quake 4 och BF2 är ju lite speciellt, och ganska korkat tbh. Men OM, och jag säger om, nu BF2142 skulle vara ett asbra spel, varför bojkotta det? Kan du inte släppa att du tycker att de skött ett spel dåligt så är det ju bara du själv som förlorar på det. Vilka företag har ett fläckfritt förflutet med idel fantastiska spel utan problem? Det är ju tur att folk inte är lika gråtfärdiga över alla spelföretag, för då hade ingen spelat något.

Medlem

Valfritt? Står inget om att servrar crashar flera gånger om dagen i manualen.

Att en patch crashar servrar är för mig en gåta att man inte fixar det på 1-2 dagar. Ne Dice är inte mycket att hänga i tallen.

Medlem

Det jag tror Karmalicious menade var att det är inget tvång att lira BF2. Ni måste inte lira det om ni tycker spelet är helt ospelbart. Om ni inte gillar det, gör som man borde göra vid dålig service. Gå till närmaste konkurrent istället och spela där.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:

Valfritt? Står inget om att servrar crashar flera gånger om dagen i manualen.

Att en patch crashar servrar är för mig en gåta att man inte fixar det på 1-2 dagar. Ne Dice är inte mycket att hänga i tallen.

Det är ju tur att du inte spelar WoW iaf. (Det är omöjligt att du gör det).

Vad var dig poäng? Att det inte är valfritt att spela ett spel? Känner du dig tvungen att spela ett skitspel så tycker jag att du ska söka hjälp snarast.
Du är inte tvungen att spela BF2142 heller. Oavsett vad rösterna i huvudet säger. Men skulle det nu vara bra, så är man ju dum i huvudet om man avstår från det för att man tycker att en annan produkt är dålig. Det är faktiskt nästan som att inte spela Quake 3 för att elite forces använder samma motor.

Medlem

Vad då valfritt?
Jag köpte ett spel för att spela det och ha kul, skulle du köpa en nu bil och vara nöjd om den hade software problem eller kanske körde fel????

Det är bara i dator världen det är "ok" om en produkt har FEL, för att det är software, självklart det kommer finnas problem...
Microsoft har haft problem med sina produkter t.o.m från början , men det är ok alltså... det är ju software.. och att betalla tusen lappar för produkterna är helt ok, eller hur?

Vad är det här för bullshit?

Dom har haft ett år att fixa sina problem , med dom har inte gjort det ännu, det är vad som suger.

-Att en server ska krascha flera gånger om dagen till exempel är inget LITET problem.

-Att logga in och få sina vapen och rank bort är inget litet problem.

-Att skjuta och träffa moln är inget litet problem.

-Grafix fel är inget litet problem

- Crash 2 desktop är inget litet problem..

Och listan är lång...

Visste ni att Q.A sektionerna i console världen är MYCKET bättre och noggrann? föra att där kan man inte släppa en patch varje månad för att fixa skitet.

Jag har tagit upp spelet Quake 4 för att visa hur en mycket bättre och kraftigare spelmotor funkar mycket bättre och på högre FPS, med 16 spelare i en liten korridor.
Jag vet att dom har två spelen är inte lika alls.

Som sagt, vi vill inte se nya häftiga spel som BF2142 när ni inte har fixat ett år gammalt spel först? vad är ni så stolta för DICE?
Att ni kan göra nya modeller?

Och vad tar så jävla lång tid att fixa fellen på BF2???? FYFAN!

Sluta runka med BF2142 och fixa jävla BF 2 , eller kanske kan jag få mina pengar tillbaka för BF 2 och BF 2 : SF.

Ett jävla år och allt är skit, och vi har inte ens börjat prata om cartillery och squad jumping, fyfan.

"Where is the fucking front line in this game? why do people need to chase the battle" - Många spel kritiker och jag tycker dom har rätt.

P.S: Förstå mig , jag tycker att BF 2 är ett skit bra och kul spel, men alla dom här problem förstör spelet, jag skulle inte lägga in så mycket tid och energi på ett dåligt spel, BF 2 är skit bra, men supporten och alla fel gör mig och många många andra väldigt förbannad.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av C.A.B-05:

Valfritt? Står inget om att servrar crashar flera gånger om dagen i manualen.

Att en patch crashar servrar är för mig en gåta att man inte fixar det på 1-2 dagar. Ne Dice är inte mycket att hänga i tallen.

Det är ju tur att du inte spelar WoW iaf. (Det är omöjligt att du gör det).

Vad var dig poäng? Att det inte är valfritt att spela ett spel? Känner du dig tvungen att spela ett skitspel så tycker jag att du ska söka hjälp snarast.
Du är inte tvungen att spela BF2142 heller. Oavsett vad rösterna i huvudet säger. Men skulle det nu vara bra, så är man ju dum i huvudet om man avstår från det för att man tycker att en annan produkt är dålig. Det är faktiskt nästan som att inte spela Quake 3 för att elite forces använder samma motor.

Vad har WOW med saken att göra? Min poäng är att du köper ett spel du tycker är roligt, sen efter några månader patcher dom sönder den.

Köper du en ny bil och den skulle vara trasig dagen efter, skulle du nöja dig med att säljaren säger -byt till ett annat märke då, det är ju ingen som tvingar dig köra med den där bilen. Det är valfritt

sen är det ingen som säger något om BF 2142, Vad har samma motor med med deras buggar att göra?

Medlem

Egentligen så tycker jag att för 500 kronor så kan man inte förvänta sig så mkt. Det är en engångskostnad och du får mkt tid för de pengarna. Man ska inte förvänta sig enorma ändringar och support i ett spel om det inte ligger en liten kostnad då och då. Det är därför WoW patchas mkt mer och snabbare än spel som BF2, det är inte ekonomiskt givande att patcha BF i nuläget skulle jag tro, eftersom det inte drar om mkt pengar länge och folk väntar hellre på 2142. Spel patchas ju mer i början än senare pga av att spelet ska fortsätta sälja.


signatur

Videomupp

Medlem

så att servern crashar flera gånger om dagen är inte så farligt för att 500kr är inte så mycket (för vissa)? förväntar mig igentligen inte så mycket, bara att spelet ska fungera normalt. precis som ett spel som kostar 500kr ska göra.

Om två bagare bakar en kaka, en bakar en ganska äcklig kaka och den andra en god, vilken skulle du handla oss nästa gång?

klart det är ekonomiskt att göra en bra produkter och ha god service fast dom längre inte säljer den produkten som tidigare. Varför tror du många är så skeptiska till nästa lir från DICE? Kan det vara för en sån god suport och en sån buggfri produkt?

Medlem

Handhavandefel


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Handhavandefel att servern crashar?, förklara hur vi ska göra så attt servern vi hyr inte crashar. Skulle hjälpa många jag vet som har servrar. så snälla förklara.

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:

Handhavandefel att servern crashar?, förklara hur vi ska göra så attt servern vi hyr inte crashar. Skulle hjälpa många jag vet som har servrar. så snälla förklara.

Hade jag vetat lösningen så naturligvis hade jag postat den Vet bara att servern jag spelar på som hyrs av bekanta verkar rulla hela tiden. Sedan har vi en unranked som också rullar på. Fast våra spel verkar fungera mest hela tiden och vi har roligt när vi lirar. Ledsen, måste vara oss det är fel på. :\


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Ok, eftersom så många bölar på mig får jag väl svara.

Den som tycker att Q4 är en så bra och kraftig motor har inte den blekaste jävla aning vad den pratar om. Kolla lite på Q4 forumet och se om du inte kan hitta dramatiska FPS-drops bara för att det blir lite öppet. Som ett exempel.

Varför inte ladda hem demot och upptäcka nästan alla fel på direkten? Jag testkör bilar innan jag köper dem. Skulle de braka ihop så köper jag den inte. Vet du hur många bilar som har mjukvarufel? Inte så få kan jag avslöja. Allt som oftast uppdateras bilen när den lämnas in på service. Ibland strular den nya mjukvaran till saker. Men kör du runt med din Saab Amazon. Du kan spela Risk, kinaschack m fl också. Igen risk för buggar.

http://www.webhallen.com/avd_start.php?avd=1
åttonde plats på Webhallen efter 1½ år. Har inte dessa människor läst de tusentals recensioner som finns, eller laddat hem demot?

Visste du att man nu visst kan patcha spel varje månad på konsollerna om man så vill? Och visste du att det finns så mååånga konsollspel som är helt ospelbara bara för att man inte hade möjligheten att patcha dem.

Två bagare, A och B, bakar varsin kaka. A bakar en jättegod smaskig kaka (Quake 3). B bakar en äcklig kaka (BF2). Sedan bakar A en äcklig kaka medan B bakar en god kaka. Eftersom att du får provsmaka båda kakorka vet du hur de smakar. Köper du Kaka A för att första kakan var god? Grattis! Du är i testet en Quake 4 köpare. Du tyckte förra spelet var bra och utgick därför att nästa skulle vara det med. Att något annat var bättre kvittade då den tidigare "bagaren" inte levt upp till dina förväntningar. Klart att det finns skepsism till nästa produkt av DICE, men att kategoriskt säga "jag kommer inte köpa BF2142 för att deras förra spel vad dåligt" är ju korkat då du inte vet om du kommer tycka att det är kul, eller om det är bugfritt mm.

Kommenterar inte kraschen av server då jag inte leker med det alls. De servrar jag spelar på kraschar ytterst sällan.

WoW-referensen var för att där fuckar de till saker titt som tätt med patchar och då sitter du ändå och pröjsar dryga hundringen i månaden för spelet. Fatta vilka krav du skulle haft på det spelet.

De personer som känner sig träffade var antagligen de personer jag riktade inlägget till.

12
Skriv svar