Medlem
Bomba med plan

Har börjat lalla runt rätt mycket med flyg och helis. Största problemet med helin är att få tag med en schysst gunner

Dogfights är riktigt kul med flyg och jag börjar bli hyffsat bra. Dock har jag stora problem med att få bomberna att sitta där de ska. Hur sjutton ska jag göra för att få in fullträffar?


signatur

Spelat sedan q2 :)

Inaktiv

Har precis återinstallerat BF2 efter lite sommaruppehåll, så jag kan gärna hoppa in och skjuta lite åt dig...

För att få in (mark-)bomberna från flyg beror det mycket på din inflygningsvinkel. Men grundregeln är att ligga i en rak bana mot målet och släppa bomberna när målet ligger någonstans på den lodräta pinnen i siktet, exakt var beror helt på inflygningsvinkeln.
Det krävs lite övning för att få in det, ett tips kan vara att trycka F11-Chase front precis när man släppt lasten, för att se var det landar. Men glöm inte att ta upp planet samtidigt

A2A-missiler är knepigare, men ett tips där att ha markbomb aktiverat tills man får ett riktigt bra läge eftersom den andra piloten inte får någon varning förrän det kanske är för sent...

Medlem

tjena apan. Så du var tvungen att avinstallera för att kunna ta sommaruppehåll?

Jag hittade en rätt bra guide här: http://www.brywright.co.uk/nsforum/index.php?showtopic=7946

Smart det där med bombhud tills man ligger i bra läge bakom ett plan.

Kör du xfire? Jag ska installera det igen på nya datorn.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

Pinnen ändrar sig efter din vinkel, så det är bara att ligga rakt så är det barnsligt enkelt.

Inaktiv

Glöm det förra jag skrev, det var ett tag sedan jag flög. Men som sagt var bomberna hamnar beror på inflygningsvinkeln, men guiden som länkas ovan är bra. Det man ska komma ihåg är dock att alltid sikta ovanför målet, hur mycket beror på din egen inflygningsvinkel...

URK
Medlem
Skrivet av Apan76:

Glöm det förra jag skrev, det var ett tag sedan jag flög. Men som sagt var bomberna hamnar beror på inflygningsvinkeln, men guiden som länkas ovan är bra. Det man ska komma ihåg är dock att alltid sikta ovanför målet, hur mycket beror på din egen inflygningsvinkel...

om du släpper en bomb jag fast det är knappast så man behöver göra det. det är bara trycka på knappen några gånger när målet är inom om fång under dej så har du sprängt allt där under + mycket till.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

1
Skriv svar