Vilken version är det som gäller?

Medlem
Vilken version är det som gäller?

Hade tänkt att börja spela BF2 igen efter ungefär 3 månaders uppehåll, men jag känner mig lite konfusisk. Vilken version ska jag lira? 1.3, mitt eget lilla hatobjekt, är ju fortfarande aktivt eftersom 1.4 är "bara en beta". Gillar inte att använda betor, men jag är även sugen på nya banan, och för att se om det ändras något. Men vilken version kör alla med nu egentligen?


signatur

Videomupp

URK
Medlem

det version som är nu är 1,3 som suger rätt hårt.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Okej, men 1.4 då? Även om det är en beta så kanske folk lirar iaf pga 1.3 idiotin. Lirar folk den? och finns det något datum på den slutgiltiga versionen?


signatur

Videomupp

Medlem

jag lirade 1.4 beta 1 mycket ett tag, men har inte spelat så mycket BF2 den senaste tiden (sommarlov från BF2 ).
1.3 är det som gäller om man vill spela på rankade servrar.

Men mitt förslag är att du kör med båda patcherna om du vill testa 1.4 beta 2 men iaf ha 1.3 instalerat.

För att köra med båda patcherna gör du så här:
1) Kopiera mappen "Battlefield 2". (standard: C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\).
2) Lägg kopian i samma mapp som "Battlefield 2". (blir C:\Program Files\EA Games\kopienamn )
3) Patcha 1.4 beta 2
4) Du kan nu på bara några sekunder växla mellan patcharna genom att ändra namn på mapparna. Den mappen som har namnet "Battlefield 2" är den du kommer spela med.

källa: bf2.se
med ändrat från 1.3 till 1.4 beta 2

Medlem

Strunta i 1.4 och du inte seriöst har tänkt att rapportera alla buggar du hittar till EA, annars kör på 1.3.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Okej, 1.3 it is. Men hur är det med den nya banan? Finns den ute än?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Okej, 1.3 it is. Men hur är det med den nya banan? Finns den ute än?

Vet inte om jag förstod dig rätt, men ska försöka svara.
Den nya banan finns ute ja, men bara i 1.4 beta, då banan fortfarnande är i beta fasen.

Hoppas att jag svarade på det du undrade nu!

Medlem

Jo, det var det jag undrade Tänkte om Road to Jalabad fanns på 1.3, men jag får väl bara vänta då. Den som väntar på något gott


signatur

Videomupp

Medlem

1.4 beta 2 är rankad


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av Z4XXOR:

1.4 beta 2 är rankad

Det ska den inte vara, men DICE/EA skulle mycke väll kunna klantat till sig så att den har blivit rankad.

Vad är din källa till att den skulle vara rankad??

1
Skriv svar