Battlefield 2142-Åsikter

Inaktiv
Battlefield 2142-Åsikter

Snart kommer det om si så där 121 dagar.

Har någon funderat på att köpa det?
Har ni åsikter om det?
Vad förväntar ni er?

Jag tror det kommer bli ett grymt spel, särskilt med det nya vapnena och Titan spelläget, och så hoppas jag mycket på teamplay delen.

P.S : Admin: Vet inte om det finns något liknande ämne någonstans, ta bort min tråd i så fall.:)

Inaktiv

Jag förväntar mig att det kommer vara hängsist jämfört med OFP
:gammalgnällgubbe:

Medlem

Var negativ mot det i början, men sedan när jag fick lite mer information om spelet så har mina förväntningar höjts.
Dock så gillar jag inte riktigt hur dom mjöklar conceptet (något som Dice alltid gjort).

Medlem

"ArmA åt folket"

Njaa ser inte framemot de alls. va skit happy när man fick sitt bf2 på posten men blev lika snabbt besviken. Så tyvärr köper jag "INGET" mer spel från EA förens dom har slutfört bf2...

BTW: köper inte 2142 endå skulle jag tro.. gillar mer "nu tid" ?

Medlem
Skrivet av theOden:

Jag förväntar mig att det kommer vara hängsist jämfört med OFP
:gammalgnällgubbe:

Mhm, BF2142 känns inte alltför lockande. Känns tamt och trist. Nu är iofs inte BF2142 likt opf oden.. Men men. :>
:gnällungdom:

Medlem

För se hur det blir.. Kommer det ett demo och det spelas som BF2 demot blir det nog ett köp..

Medlem

Jag tror att ET: Quake Wars kommer spöa skiten ur BF2142.

Edit: Titel jag lånar din avatar. Hoppas du inte misstycker.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

Jag kommer definitivt att köpa det.

Medlem

hur många BF spel finns det nu? 43453st? snälla varför mjölka så in i helvete..


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag spelade Battlefield 1942 som bara den. Minns hur mycket vi spelade demot på mitt gamla jobb på luncherna, hur underbart som helst! Efter det känner jag inte alls samma glädje när jag spelar dess uppföljare :/.. Battlefield 2 på Xbox 360 var ganska bra, men jag fastnade inte för det ändå konstigt nog. Jag tvekar att Battlefield 2142 kan ändra på den saken, men det ser ju lite småhäftigt ut med mechs och sånt.

Inaktiv

Jag tycker battlefield-serien börjar bli lite för mycket nu. Det är precis som någon nämnde tidigare. Konceptet mjölkas ur... Battlefield 2 kändes för mig lite väl mycket att behöva sätta sig in i. Fan, varenda grej man gjorde var man ju tvungen att öva ordentligt på för att kunna göra ifrån sig hyfsat. Problemet är bara att jag även har ett liv utanför datorn med jobb osv. Ser således inte alls fram emot bf2142.. Lite bojkottingkänslor istället.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Tja, det med att man måste sätta sig i utav bara hvete i bf2 behöver inte vara negativt. Ger lite mer realism och kontroll över sakerna. Men i bf2142 ska man ju kunna skapa sin egen trupp typ, eller iaf välja sin gear mkt bättre vad man kan nu. Sedan att det mjölkas ur kan man ta lite hur som helst. Folk ser ju fram emot vissa uppföljare på bra spel, och en uppföljare måste ju ha en ny miljö. Ingen klagar på att ET:QW förmodligen kommer ha exakt samma koncept som Bf serien hade. Så hur skulle dem kunna ha gjort BF serien bättre? Hur skulle ett BF-spel se ut om NI fick bestämma?

De har redan tagit WW2, Nutid och då är väl logiskt bara framtiden kvar att göra spel av? Lets face it, tror ni folk hade köpt ett spel då du sitter på din häst, använder ditt svärd och stormar borgar?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag tycker för all del inte att spelet är kasst. Problemet för mig är dock att jag inte kan spendera dessa 100 timmar på att bara lära mig spelet innan man kan börja njuta av det till fullo. Men visst, för den som har tiden på sin sida så kan ju BF2 vara en riktig höjdare. Speciellt om man spelar med de rätta människorna.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

det e heftigt med mechs o titan spel läget men jag kommer nog köpa quake wars istället. det e saker som att strogerna och gdf styrkorna är helt asymetriska till skilnad från många anndra spel där det finns två jämnlika sidor bara olika skins för att se olika ut och så har Splash Damage designat gdf's fordonen som de tror att människornas fordon kommer att se ut om ungefär 50 år

Inaktiv

Istället för att göra Battlefield 2 KUnde dom gjort battlefield cold war med ubåtar och bomb plan. Det skulle vart häftigare än Battlefield 2.

Medlem

En liten mix av detta och det här :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Overrated.

Vill spela BF 42 istället; Yxa, Pilbåge och svärd

Medlem

det som gör bf2 så bra är att teamplay uppskattas, squads och commander mm. det som är så tråkigt är att det är mindre taktiskt än CS. kämpa som ett djur med 3 kompisar för att ta ut en tank/heli bara för att ladda om och sen behöva ta ut den igen. artilelry var 5 sekund. där tror jag ETQW kommer vara roligare, ska bli kul och se vad ETQW teamplay kommer att bli som. är omöljigt att säga nåt nu. finns det några ligor till wolfenstein:ET som kan tänkas börja med QWET.

Medlem
Skrivet av IceMan:

hur många BF spel finns det nu? 43453st? snälla varför mjölka så in i helvete..

spelar inte du UT?

Medlem

Jag har absolut inge förvätningar på spelet, jag kommer nog köppa det då jag har alla spel i BF serien. Men BF2 förstörde mitt förtroende för DICE/EA så det finns inte.

Medlem

Jag väntar med min åsikt tills nästa vecka då beta informationen dyker upp i eposten.

Är väl inte så mycket mjölk eftersom de inför det där nya spelkonceptet? Titan, hette det väl? Men, jag är inte så hypad på det. Kommer säkert att bli bra, kanske lite buggigt och med samma stela känsla som i BF2 men ändå bra.

Medlem

Ser Verkligen fram emot Battlefield 2142. Det har typ 5 gånger så mer belöningar än Bf 2. Ser grymt fram emot det nya spelläget Titan Mode. Själv har jag bokat det.!!!:)


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Inaktiv

ville inte ha det först, men nu har jag bokat det iaf =/, fan , har man alla spel i serien, så är det ju lika bra och ta det sissta med, och kommer köpa quakewars med

Inaktiv
Skrivet av fazer:

ville inte ha det först, men nu har jag bokat det iaf =/, fan , har man alla spel i serien, så är det ju lika bra och ta det sissta med, och kommer köpa quakewars med

samma här, är redan bokat och väntar på ET:QW det med, varför ska man ta det ena och skita i det anndra?

Medlem

Som många andra ser jag mer fram emot ET:QW.
Men BF2142 kommer bli ett kul spel att roa sig med tills QW.

Men mycket ligger i hur bra demot/betan är.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av fazer:

ville inte ha det först, men nu har jag bokat det iaf =/, fan , har man alla spel i serien, så är det ju lika bra och ta det sissta med, och kommer köpa quakewars med

samma här, är redan bokat och väntar på ET:QW det med, varför ska man ta det ena och skita i det anndra?

Hallojs!
Undrar var ni har bokat bf2142 och hur mycket det kostar där.
Måste Ju förhandsboka det ju!:)

Fortsätt att diskutera!:D

Inaktiv

tog mitt från cdon

Medlem

Jag har inte heller förstått det där med att bojkotta ett spel för att det liknar ett annat. Dum tanke, det är som om man skulle bojkotta UT för att bara spel Quake, eller bara spela Red Alert 2 för att de andra strategispelen är för likt det.

Men iaf, hoppas att de lyckas med betan nu och att de fixar till problemen som fanns i Bf2, Bf:vietnam och Bf1942.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jo, det kommer nog att införskaffas om ekonomin tillåter.

123
Skriv svar