Battlefield 2 & Special Forces för 349kr?

Medlem
Battlefield 2 & Special Forces för 349kr?

Såg i senaste Elgiganten reklambladet (inte det som ligger uppe på deras hemsida, det är gammalt) att de säljer BF2 tillsammans med Special Forces för 349kr. Verkar vara ett rätt bra pris? Samma bundle går på 449kr på Webhallen.. Går verkligen i köpetankar just nu.. Någon mer som köpt eller ska köpa?

Inaktiv

köp inte SF du kommer bara ångra dig.

URK
Medlem

det är ett bra pris och SF är bra fast det kräver lite mera ifrån datorn. nackdelen med SF är att det finns för få bra servar. det bra är att man slipper stor det av obalansen som finns med flyget och de helin som finns är mera balanserat med antiair fordon.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Köp bara BF2 och sen kan du tanka hem AF för mindre än hundra spänn... Du kommer inte att spela SF, det är typ ingen som gör det. Igår när jag skulle testa SF igen för första gången på länge så upptäckte jag att det typ fanns 44 stycken rankade servrar och det var totalt två stycken som det var folk på och totalt så var det 3-4 stycken som spelade. Så om du har för mycket pengar kan du köpa SF (lr bättre ge dem till mig ) annars tycker jag du ska spara dem och bara köpa vanilla (vanliga BF2) och sen köpa bosterpacket Armory Fury (AF)

Medlem

Jag finner att SF är ganska kul, men som sagt tidigare. Få servrar. Som om man ska köpa AF beror på hur du vill spela BF. Gillar du att sitta i tanks eller flyg, så go ahead. Men för en annan som vill ha infanteri mot infanteri med endast vissa inslag av fordon och inte bara tanks så är det nog överflödigt. Sedan så får du ju sköna unlocks med SF, även om det finns sätt runt detta rent allmänt, men iaf.

För övrigt så älskar jag de saker de lagt till i SF såsom grappling hooks och zip lines. Ger en extra touch i spelet.


signatur

Videomupp

Medlem

Men ifall man har SF och unlockar vapnen - kan man då använda dessa i vanliga BF2? Köpte båda två för 349kr nu.. Vanliga BF2 hade kostat 289kr och 60kr för SF känns helt okej faktiskt, har spelat det förut och det är helt okej..

Vad innebar AF boosterpacket?

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag finner att SF är ganska kul, men som sagt tidigare. Få servrar. Som om man ska köpa AF beror på hur du vill spela BF. Gillar du att sitta i tanks eller flyg, så go ahead. Men för en annan som vill ha infanteri mot infanteri med endast vissa inslag av fordon och inte bara tanks så är det nog överflödigt. Sedan så får du ju sköna unlocks med SF, även om det finns sätt runt detta rent allmänt, men iaf.

För övrigt så älskar jag de saker de lagt till i SF såsom grappling hooks och zip lines. Ger en extra touch i spelet.

jo, om man bryr sig om unlocks kan man köpa SF (sjävl har jag slutat spela med unlocks eftersom det inte ger bra träning inför klanmatcher)... men då kan man lika gärna gå till ett internet kafe och spela SF där eller låna av en kompis...

Men det stämmer, SF är mer infanteri, men samtidigt, tänk va bra AF banorna kommer att vara när den nya serverinställningen "infatry only" kommer till 1.4 patchen!

Medlem

Mjo, men för 60kr tyckte jag det var värt det. Det är nästan inga pengar alls..

Medlem

Jo, men som jag sa. Det finns vägar runt SF unlocksen. Sen om AF banor kommer bli roliga med Infantry only låter jag vara osagt, eftersom jag inte har det. Men att banor gjorda för Tanks och flyg skulle vara roliga utan dessa låter mystiskt. Men jag har ju inte lirat dem men ändå.

AF är btw ett booster paket. 3 nya kartor med nya viechles med fokus på tank och flygplansstrider


signatur

Videomupp

URK
Medlem
Skrivet av skottet:
Skrivet av WildThing:

Jag finner att SF är ganska kul, men som sagt tidigare. Få servrar. Som om man ska köpa AF beror på hur du vill spela BF. Gillar du att sitta i tanks eller flyg, så go ahead. Men för en annan som vill ha infanteri mot infanteri med endast vissa inslag av fordon och inte bara tanks så är det nog överflödigt. Sedan så får du ju sköna unlocks med SF, även om det finns sätt runt detta rent allmänt, men iaf.

För övrigt så älskar jag de saker de lagt till i SF såsom grappling hooks och zip lines. Ger en extra touch i spelet.

jo, om man bryr sig om unlocks kan man köpa SF (sjävl har jag slutat spela med unlocks eftersom det inte ger bra träning inför klanmatcher)... men då kan man lika gärna gå till ett internet kafe och spela SF där eller låna av en kompis...

Men det stämmer, SF är mer infanteri, men samtidigt, tänk va bra AF banorna kommer att vara när den nya serverinställningen "infatry only" kommer till 1.4 patchen!

ska han betal mer för mindre 60kr för SF som inne håller mera kartor mera vapen bättre balans i visa fall. + han får mera unlocks till bf2

eller 100kr för AF som har mindre kartor mindre vapen och är till för flygrapare.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av skottet:
Skrivet av WildThing:

Jag finner att SF är ganska kul, men som sagt tidigare. Få servrar. Som om man ska köpa AF beror på hur du vill spela BF. Gillar du att sitta i tanks eller flyg, så go ahead. Men för en annan som vill ha infanteri mot infanteri med endast vissa inslag av fordon och inte bara tanks så är det nog överflödigt. Sedan så får du ju sköna unlocks med SF, även om det finns sätt runt detta rent allmänt, men iaf.

För övrigt så älskar jag de saker de lagt till i SF såsom grappling hooks och zip lines. Ger en extra touch i spelet.

jo, om man bryr sig om unlocks kan man köpa SF (sjävl har jag slutat spela med unlocks eftersom det inte ger bra träning inför klanmatcher)... men då kan man lika gärna gå till ett internet kafe och spela SF där eller låna av en kompis...

Men det stämmer, SF är mer infanteri, men samtidigt, tänk va bra AF banorna kommer att vara när den nya serverinställningen "infatry only" kommer till 1.4 patchen!

ska han betal mer för mindre 60kr för SF som inne håller mera kartor mera vapen bättre balans i visa fall. + han får mera unlocks till bf2

eller 100kr för AF som har mindre kartor mindre vapen och är till för flygrapare.

Visst det kan låta konstigt... men själv så tycker jag inte att SF är värt något och vill man ha något som är värt något så tycker jag att man ska sattsa på AF...

Men som sagt, bryr man nu sig om unlocks så kan man gå till ett internet kaffe och lira SF där eller spela hos en kompis/låna av en kompis

Medlem

Det ena utesluter inte det andra, jag kan mycket väl komma köpa AF, och bara för att jag köpte SF nu utesluter inte att jag köper AF vid ett senare tillfälle. Hade jag inte köpt SF hade jag fortfarande inte köpt AF nu i alla fall.

Vad kostar det inte att spela på ett internetcafe? Har inga kompisars om har SF, så det blir ju lite svårt. För min del tycker jag att SF var värt 60kr, och det finns ju inte mycket mer till en diskussion eftersom jag - som köpte det - tycker att det var värt pengarn

1
Skriv svar