Lösning på "connection have been lost" problemet

Medlem
Lösning på "connection have been lost" problemet

Jag har haft STORA problem med "connection lost" på min nya dator. Jag kunde få "connection lost" så fort jag dubbelklickade på en server i browsern, eller efter några sekunder inne i spelet. Jag har provat massor med saker innan jag hittade lösningen.

Denna lösning funkar endast för dig med flera cpu:er eller kärnor (exempelvis amd x2 processorerna).

När du startat spelet så går du tillbaka till windows och startar task managern. Sedan högerklickar du på bf2.exe och väljer att bf2 enbart ska köra med en CPU/kärna.

Notera att lösningen bara funkar för ovan nämda fall av "Connection Lost", och inte om du får det ibland (pga kass/belastad lina eller serverkrash)


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

jag har bara en cpu.. men hur fan sänker jag tempen CPU:n??? har satt in en liten bordsfläkt vid datan o försökt men det funkar inte, CPU:n är på ca 50c hela tiden....


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv
Skrivet av Fanster:

jag har bara en cpu.. men hur fan sänker jag tempen CPU:n??? har satt in en liten bordsfläkt vid datan o försökt men det funkar inte, CPU:n är på ca 50c hela tiden....

Ta en takfläkt istället...:D


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

hehe.. så stor data låda har jag tyvärr inte... :/ hehehe.. me ndet var ett bra förslag.. ehhe


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Tja, du kan ställa datorn i ett svalt rum, se till att luftcirkulationen funkar, dvs att du flyttar runt kablar så du får så mycket fritt i datorn som möjligt. Annars kan kanske sista utvägen vara ny CPU fläkt. Orginalgrejerna funkar sällan så bra som man vill.


signatur

Videomupp

Medlem

Eller köp två fläktar till, en som suger in frisk luft in i datorn och en som suger ut den gamla.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

50 grader är väl inte så farligt....eller?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Nej, tror inte de iaf, men ju lägre desto bättre presterar den antar jag.


signatur

Videomupp

Inaktiv

50 grader är helt ok om det är under belastning. En CPU ska väl klara runt 80-90 grader innan det börjar skita sig. Men visst känns det bättre när CPU:n inte har hög temp men jag tror inte att CPU:n mår sämre för det eller presterar sämre, det är bara när den närmar sig max-tempen som det kan börja hända saker.

Medlem

Grafikkort kan dock vara farliga under hetta
Mitt eget fick värmeproblem då den gick sönder. Watch the result

http://img156.imageshack.us/img156/8626/wowscrnshot1031051857...


signatur

Videomupp

Medlem

Det hade säkert inte med värmen att göra WildThing, det var för att du spelade WOW


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Haha, jajo. Men jag har fler bilder från andra spel också dock var det Q4 singleplayer, som var aktuellt då mitt kort gick sönder


signatur

Videomupp

Medlem

mitt kort brukar oxå ligga på runt 50c...även när jag inte spelar bf...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Ett annat tips kan ju vara att dammsuga kylflänsen till prollen, jag tyckte jag hade hög idle temp (50 C) så jag dammsög och tempen var sedan nere på 43 C.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

har kollat den o där är inget skit... men har öppnat fönestert o satt en fläkt där så jag får in frisk luft till datan


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Jag köpe en ny router och, lo and behold, får aldrig "There is a problem with your connection" längre, förutom under 1.3-serverkrascher och rund-slut, då de kan inträffa för alla. Nämnas bör, är att jag hade en äldre router innan som förmodligen inte klarade sortera alla paket tillräckligt snabbt. Ungefär som Postens anställda, skulle man kunna säga...

Peace out!


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

1
Skriv svar