Använder Ni Smoke-Grenades?

Medlem
Använder Ni Smoke-Grenades?

Tänkte bara ta och fråga, hur många av er använder smoke-grenades regelbundet? Bara nyfiken...
Jag tycker det verkar som att många tycker de är dåliga, men jag tycker precis tvärtom. Vet inte hur många gånger jag har överlevt eller gjort lyckade anfall tack vare dem.

För att nämna ett exempel är när man spelar Mashtuur som MEC, precis när man kommit upp ur floden vid brofästet nära moskén i mitten
("vänster" sida). Där är perfekt att lägga ut en smoke mellan huset och staketet. Jag kutade och slängde en smoke samtidigt som ca: 8pers sprang över och de jänkare som stod och skjöt mot oss (inkl. 1 HMMWEE(?) vid deras start missade med varenda skott, det hade de inte gjort om man inte hade slängt ut en smoke.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

jag använder men jag tycker dom är värdelössa.....


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Klart smoke är bra. Ibland kan det hjälpa en att komma undan med livet i behåll och ibland hjälper det en att döda någon med usel dator, genom att få hans spel att hacka ihop.

Medlem

Använder dom ganska ofta.. Gillar att använda dom på Wake eftersom den är såpass öppen..

Medlem

Smoke Ägde ju tills man fick flash iaf nu är de så mycket roligare att suga in en flash och springa in å kniva folk dock verkar den ju vara små buggig? fick en flash mitt framför fötterna engång och det hände inget för mig medans killen brevid blev blind i nästan en minut!:o


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Flash tycker jag inte passa in i BF utan i SF bara... .tycker det är skit jobbigt när folk teamflashar när man tex flyger heli lr plan...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Sharpblade:

...(inkl. 1 HMMWEE(?)...

HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle ) = hum-vee = hummer... !


signatur

Squeeze the trigger...

Inaktiv
Skrivet av Cnuut:
Skrivet av Sharpblade:

...(inkl. 1 HMMWEE(?)...

HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle ) = hum-vee = hummer... !

AKA: FATV (Future All-Terrain Vehicle)

Förövrigt bör det nämnas att en Humvee-kaross inte klarar av en träff från kastad gatsten


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Cnuut:
Skrivet av Sharpblade:

...(inkl. 1 HMMWEE(?)...

HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle ) = hum-vee = hummer... !

= not true.

Hummer är den midre, ej fullt så krigssäkra, civilversionen av "hummveen", alltså inte ett o samma fordon.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

använder den sällan, har hänt då och då. Dock så har den räddat mitt liv nästan alla gånger jag använt den. Så visst är den bra, synd bara att den täcker ett så litet område..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Fr3gU:
Skrivet av Cnuut:
Skrivet av Sharpblade:

...(inkl. 1 HMMWEE(?)...

HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle ) = hum-vee = hummer... !

= not true.

Hummer är den midre, ej fullt så krigssäkra, civilversionen av "hummveen", alltså inte ett o samma fordon.

HMMWV hade faktiskt smeknamnet "Hummer" innan de började tillverka den civila versionen, så där har du fel!

Inaktiv

Jo, rökgranater är grymt bra att använda, både som markörer (om man kör med några taktiskt begåvade piloter i laget) och som ett tillbehör vid försvar/attack! Synd bara att det finns så många n00bs överallt som inte inser dessa mäktiga granaters värde.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

rökgranater är bra men använder dom inte och hummve är ett smeknamn till hummern också

Medlem

"The Hummer H1 is basically a HMMWV built for civilian use; it has no armour or weapons"

http://en.wikipedia.org/wiki/Hummer


signatur

Spelat sedan q2 :)

1
Skriv svar