Finns det servrar där Artilleri är permanent inaktiverat?

Medlem
Finns det servrar där Artilleri är permanent inaktiverat?

För jag och en kompis börjar seriöst bli less på att undvika artilleri i BF2 helatiden

Om artilleri absolut måste finnas med ska det vara max 1 gång per 30:e minut.

Nu kommer några av er som av någon konstig anledning tycker att artilleri har något i spelet o göra säga något i stil med "Jaha du är less på artilleri? så bli spec-ops och spräng dom då?"

Men vad är det för mening med det? kommandern droppar en supply crate där och sedan så är artilleri bombningen igång igen inom 3 minuter.

Om det går att göra så att artilleri är disabled kan någon då någon instruera mig hur man gör detta? för det skulle nästan vara värt o hyra en egen server då och köra på denna.

Artilleri förstör spelet som det är nu, precis som spelet Planetside vart förstört av att det regnar "Orbital strikes"(Artilleri) varannan minut.

Medlem

Hmm, iaf borde man göra så att inte supply crates reparerar artilleri. Då hade det varit bättre iaf


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hmm, iaf borde man göra så att inte supply crates reparerar artilleri. Då hade det varit bättre iaf

Japp, det hade varit bra. Då hade någon varit tvungen att masa sig dit för att få dem att fungera, det hade förmodligen minskat användningen lite iallfall...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hmm, iaf borde man göra så att inte supply crates reparerar artilleri. Då hade det varit bättre iaf

Ja det skulle göra en liten skillnad men inte stor alls.

Istället för 3 min kanske det skulle ta 5 min då Commandern som oftast sitter gömd i basen (om han är en bra sådan och fokuserar på att ge order och bombardera folk) antagligen bara skulle ta suicide och spawna som engineer om han nu inte redan är det.

Antar att det ej ännu finns någon server option för artilleri? för då borde jag ha stött på åtminstone 1 vid det hära laget.

Får väl hoppas på att dom lägger in det i någon patch då och då kan dom även passa på att se till så att commander droppade vehicles inte kan döda snipers, dice är värkligen säker på att lägga in content som screwar upp gameplay

Inaktiv

Har sett att de med flyget bombar sönder commanderns leksaker i armed fury. Med bra piloter kan man nog hålla commandern fullt sysselsatt med att försöka få ordning på sina commassets...


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Har sett att de med flyget bombar sönder commanderns leksaker i armed fury. Med bra piloter kan man nog hålla commandern fullt sysselsatt med att försöka få ordning på sina commassets...

ja, det är så det borde fungera - tyvärr så tycker de flesta piloter att det är roligare att bomba fotgängare


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Föreslå detta till EA? En server inställning som gör så man kan välja hur lång tid emellan bombningarna..

Medlem
Skrivet av Qrush:

Föreslå detta till EA? En server inställning som gör så man kan välja hur lång tid emellan bombningarna..

Ja det skulle vara jäkligt bra, men lyssnar dom?

Dom brydde sig ju inte om när en jäkla massa folk klagade på "squad jumping" och ville ha en server inställning för det.

Inaktiv

finns det inte en serverinställning där man kör utan commander överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av SecretaryOfState:

finns det inte en serverinställning där man kör utan commander överhuvudtaget?

nope.. finns inte "än" hehe.. men man kan ju hoppas att det kommer iframtiden, för jag börjar bli less på arty, för var dom än bomndar får jag alltid det på mig :S


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Fanster:
Skrivet av SecretaryOfState:

finns det inte en serverinställning där man kör utan commander överhuvudtaget?

nope.. finns inte "än" hehe.. men man kan ju hoppas att det kommer iframtiden, för jag börjar bli less på arty, för var dom än bomndar får jag alltid det på mig :S

Precis, i ett game jag körde började jag nästan undra om inte commandern var sur på mig eller något för jag dog helatiden av en skur artilleri oftast så vart jag träffad av första "pjäsen" som kommer så det var inte som att man kunde springa undan heller :evil:.

Sjuka är väl igentligen att artilleri är så "billigt" (snabb reuse) att han kan slösa det på tex en ensam spec ops som är på väg mot basen, det är därför som en rejält påökad recharge time skulle göra undervärk (om man nu absolut måste ha artilleri i spelet ö.h.t)

1
Skriv svar