Medlem
Nazi Admins?

Blir så less på alla dumma jävlar till admins på vissa BF2 servrar alltså. satt å lirade lite på battlefield.no Wake only häromdagen. körde som kina i cirka 5 rundor som commander. höll mig till reglerna som säger att man inte får bomba hangaren eller den lilla ön med arti.

medans vi å andra sidan blev hårt utsatta för arti på våran flygbas vilket ska vara helt ok då den går att ta. iaf efter några rundor blir jag less på alla som bara campar flyget och hellien så ja gör över till USA på den kommande rundan. blir commander och drar iväg ett arti på flygplatsen och vad händer? bannad för baserap....

drog in på T3.se Kharkhand only. kör lite mec några tråkiga rundor. då USMEC inte enns försöker ta flaggorna utan de står bara å farmar kills mm vid första flaggen med tanks och APC's Ok byter till USMEC efter några rundor och tänker "jaha gör väll det samma jag då". PANG bann för baseraping

ja menar WTF? blir så förbannat less på admins som lackar ur när de blir dödade och sätter igång och bannar till höger och vänster.

kan ta att bli bannad om jag är medveten om att ja gör nått man inte ska "vilket man gör då och då"

men sånt där helt Obefogat skit blir man så less på.
värst var nog när en admin kicka mig för wallhacking. *döde dock admin 5 gånger i rad* men va tusan vem har inte råkat ut för nån som lyckas ha turen att ta en flera gånger i rad?

... jaa eh blev mest whine här men man blir ju så grinig när sånt här händer :F


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Var på en server "in the good old days" då det bara var 2 pers som fick röra Mec helin. Admin och hans kompis. Dem som inte lämnade helin eller gav den till dem blev bannade.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Var på en server "in the good old days" då det bara var 2 pers som fick röra Mec helin. Admin och hans kompis. Dem som inte lämnade helin eller gav den till dem blev bannade.

Känns som att jag hade bett dom dra åt helvete och aldrig spelat på den servern igen.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Det gjorde vi också. Eller ja, vi sa "dra år helvete" drog igång en kickvote mot admins vän, alla röstade ja, och sen blev alla med vår clantag bannade.

Men vi fick ut hans kompis iaf


signatur

Videomupp

Medlem

admins idag är riktiga F****r är dom ska spela... samma med på vissa TV2 servers oxå.. där ser man en Admin o hans polare i en o samma heli hela tiden o baserapare... så jävla elakt...


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Är på sånna servrar man TK:ar admin, spränger heling och skriver sina känslor i chatten, knappast någon förlust när man blir bannad.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

Wow en person som fått en kick vote att gå igenom. Otroligt trodde inte det var möjligt.

Medlem
Skrivet av HIDDen:

Wow en person som fått en kick vote att gå igenom. Otroligt trodde inte det var möjligt.

Jag har ställt in så att jag slipper alla kickvotes eftersom dom nästan alltid startades av någon som var irriterad på att han blev skjuten (och beskyllde denne för fusk).

De som verkligen borde kickas (statspaddare och tk) fick man ändå aldrig ut genom kickvote.

Medlem

nä.. kickvoten funkar aldrig... jävligt synd, hade den funkat så hade inte många tk och statspaddat lika mkt på serverna. Jag har aldrig varit med om att en Kickvote har gått igenom.. När det gör så blir det väll Historia.. hehe


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

URK
Medlem
Skrivet av Fanster:

nä.. kickvoten funkar aldrig... jävligt synd, hade den funkat så hade inte många tk och statspaddat lika mkt på serverna. Jag har aldrig varit med om att en Kickvote har gått igenom.. När det gör så blir det väll Historia.. hehe

den går igenom om man befinner sig på låg level servar så kan man bli vote och den går igenom för man är för bra. har hänt mej några gånger.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

ärligt talat så går kickvoten i princip nästan aldrig igenom eftersom att VBF2 communityn är så förbannat omogen. Det var en av dom främsta anledningarna till att jag konverterade till PRMM.
PRMM communityn är mycket mer mogen och där slipper man statpadders och teamkillers.

Inaktiv

Jag spelade på nån annan norsk server och hade kämpat livet ur mig med en tank, och hjälpt till att ta en flagga.
Jag tar det lite lugnt och går ut, helt synligt, och börjar laga vagnen.
Då kommer en admin och snor kärran... "jävla geni" tänker jag och ber honom gå ur. När han inte gör det blandar jag in lite grövre språk, men han bara kör på.
Till slut blev jag så förbannad så jag la en fordonsmina under honom.
Jag blev ju inte förvånad över att jag blev kickad/bannad men jag tycker han var en jävla skit som inte hoppade fast han visste att jag bara lagade tanken... inte ens när jag bad honom.

Medlem

det har hänt mig oxå... så jävla jobbigt.. Admina tror fan dom äger hela spelet o tror dom kan göra vad fan dom vill....


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Börjar likna cs, där admins bannar för att man är för bra eller att man "råkar" säga "fan" en gång på en kristen server.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Medlem

Finns dåliga admins och det finns bra admins.

Handlar om att välja rätt server.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vissa servrar har ju helknepiga settings jag blev kickad för att jag skrev "WTF!??" .... intressant att bli kickad för en förkortning hehe.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

På TV2 serverna brukar jag bli kickad väldigt mkt för ord som "fuck you","asshole" motherf*cker" m.m.. HAHA


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Jo att man blir kickad för regelrätta svordomar kan jag iofs förstå men att bli kickad för att man skriver en förkortning övergår mitt förstånd


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Har själv haft turen att slippa nazi admins men när jag läser saker som dessa blir man inte annat än J*** förbannad. Tycker hallt med BF2 bara blir sämre och sämre och man ser ingen aktion från EA eller dice utan de tänker bara på att tjäna mer pengar. Det är särför jag skippar alla dessa booster packs och 2142.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Har själv haft turen att slippa nazi admins men när jag läser saker som dessa blir man inte annat än J*** förbannad. Tycker hallt med BF2 bara blir sämre och sämre och man ser ingen aktion från EA eller dice utan de tänker bara på att tjäna mer pengar. Det är särför jag skippar alla dessa booster packs och 2142.

De tjänar pengar om folk köper spelen, ingen köper spelen om de är skit. Naturligtvis försöker DICE få till dåligt rykte, kassa patchar, trista expansioner och dåliga spel för då säljer de så bra...

Vad vill du att de skall göra maila nazi admins? Det finns dåliga admins överallt det är inte unikt för bf2


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Hunken:
Skrivet av redmac:

Har själv haft turen att slippa nazi admins men när jag läser saker som dessa blir man inte annat än J*** förbannad. Tycker hallt med BF2 bara blir sämre och sämre och man ser ingen aktion från EA eller dice utan de tänker bara på att tjäna mer pengar. Det är särför jag skippar alla dessa booster packs och 2142.

De tjänar pengar om folk köper spelen, ingen köper spelen om de är skit. Naturligtvis försöker DICE få till dåligt rykte, kassa patchar, trista expansioner och dåliga spel för då säljer de så bra...

Vad vill du att de skall göra maila nazi admins? Det finns dåliga admins överallt det är inte unikt för bf2

nej det menar jag inte, men de kan iaf lägga ned lite tid på att fixa problme med BF2 så som detta. Kanske skapa ett effektivare vote system, kanske inte låta admins ha fullt lika mycket makt vad gällande banning. Bara exempel på några få saker av många många brister som bör fixas. Dice och EA skiter i detta känns det som. Hoppas bara vanliga svenssons börjar förstå det och slutar köpa dess produkter.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag har själv varit med om (som tur är) bara ett fåtal miffo-admins. Men dom få som jag hade oturen att spela på samma server som var tillräckligt för att man skulle vilja stämma EA och DICE! Som exempel: En gång spelade jag på nån server (vet inte exakt vilken) och det var inte så många som spelade där. Som de flesta vet kan inte en match starta utan ett visst antal spelare, och medans jag väntade övade jag och en annan spelare knife-fighting på servern. Vi var oturligt nog i samma lag, dock, så det räknades som team-killing. Iaf, vi hade skitkul ett tag, men när vi hade dödat varann ca 5 gånger var så blev han plötsligt kickad av Admin för att han teamkillat mej! Och sen blev JAG kickad också p.g.a. teamkilling! Visst var det ju emot server reglerna att teamkilla på servern, men före att spelet startar så borde ju inte det räknas! Och det värsta var ju att vi aldrig fick någon sorts varning eller så, så vi trodde ju att det var OK att göra det.

Och så kommer jag ihåg en annan gång då jag spelade Wake (pre-round, som jag tror det kallas) och testade att flyga ett jetplan, eftersom alla alltid flockades runt dom i början av en runda. Hursomhelst så hoppade jag in och började flyga, men jag upptäckte snart att mina fötter hörde hemma på marken och jag kraschade (så klart) med planet. Jag blev lite sur för detta, men samtidigt road för att jag lyckats krascha på den lilla ön som finns mellan Kina's bas och USMC's. Iaf, jag skrev i chatten att jag sög på att flyga, vilket jag faktiskt gör, och då, helt plötsligt får jag en stor fet varningstext i chatloggen där det står: Dreadnaughty, stop cursing or you will be kicked!

Och ett till exempel (ledsen för att jag spammar, dock): Jag spelade Strke at Karkand eller vad den nu hette, och jag blev hela tiden öppet förolämpad av någon liten fjortis för att jag hade sämre stats än honom. Jag startade en kickvote för att få ut den jäkeln från servern, men den misslyckades (så klart!!). Då skrev han att jag var en jädrans n00b som försökte kicka honom för att han sa "sanningen." Just då vart jag så förbannad att jag TK'ade honom för att jag var så förbannad. Och vad händer? Jo, den miffo-admin som var på servern kickade mej! Och då p.g.a. EN teamkill, då det fanns andra som TK'ade många fler gånger än vad jag gjorde!

Så summan av kardemumman: Det finns miffo-admins överallt! Och det träligaste är ju att folk låter dom hållas också och vissa tycker t.o.m. att det är förbannat kul att se någon bli kickad för ingenting! :evil:


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Jag fattar inte varför du har kallat tråden "Nazi Admins?" Vet du ens vad en nazist är? Det verkar inte så.

Skrivet av Fanster:

Admina tror fan dom äger hela spelet o tror dom kan göra vad fan dom vill....

Tänk lite innan du skriver tack! Jag är själv admin på en server (bf2.ses) och jag kickar/bannar ALDRIG för att någon dödar mig gång på gång (även om det händer att man känner för att göra det ) och jag vet att jag inte är ensam om att inte göra det. De flesta admins är snälla och schyssta som lägger en del av sin tid på att göra så att andra ska ha det kul, men mest får klagomål tillbaka.

Skrivet av Hunken:

et finns dåliga admins överallt det är inte unikt för bf2

jag håller med dig om det, det finns knappast ett spel där det inte finns någon dålig maktmissbrukare som är admin på någon server.

Skrivet av redmac:

Kanske skapa ett effektivare vote system, kanske inte låta admins ha fullt lika mycket makt vad gällande banning.

är du seriös?? Servrarna skulle inte fungera om folk kunde rösta ut varandra hur som helst och admins inte kunde rycka in för att förhindra missbruk! Dessutom, varför skulle inte admins ha rätt att göra som de vill med sina servrar?? Vet du vad en rankad BF2 server kostar igentligen?? De är inte billiga och du får endå spela på dem utan att betala för dig!
Där emot så finns det regler som säger vad en admin inte får kicka/banna/göra på en rankad server och skulle de inte följa det kan spelarna raportera detta till EA och då om jag inte minns fel nu så blir det då så att EA först kontaktar den som hyr ut serven och varnar, sen kräver att rankningen tas bort på den aktuella serven och sen om inget händer tar bort uthyraren/företaget som äger serven, så att de inte kan ha rankade servrar längre.

Skrivet av Dreadnaughty:

Och så kommer jag ihåg en annan gång då jag spelade Wake (pre-round, som jag tror det kallas) och testade att flyga ett jetplan, eftersom alla alltid flockades runt dom i början av en runda. Hursomhelst så hoppade jag in och började flyga, men jag upptäckte snart att mina fötter hörde hemma på marken och jag kraschade (så klart) med planet. Jag blev lite sur för detta, men samtidigt road för att jag lyckats krascha på den lilla ön som finns mellan Kina's bas och USMC's. Iaf, jag skrev i chatten att jag sög på att flyga, vilket jag faktiskt gör, och då, helt plötsligt får jag en stor fet varningstext i chatloggen där det står: Dreadnaughty, stop cursing or you will be kicked!

Det där var med största sanorlikhet ett script som varnade dig, det finns massor med sånna script, där admins lägger in vilka ord som inte får skrivas och skrivs de så kommer scriptet att varna den som skrev det, det gäller både för det som man skriver till alla, egna laget och squaden, den övervakar allt.

1
Skriv svar