Patch 1.4 BETA släppt.
Taget ifrån: http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=12354
Den nya (beta-)patchen, 1.4, har släppts, med den följer ett nytt spelsätt, "Infantry Only" och en ny karta följer med; Road to Jalalabad.
Beta-patchen kan endast spelas på orankade servrar som hostas på några av EAs utvalda. Just nu kan det vara väldigt få servrar, men de kommer att utöka dessa de närmaste dagarna.
GAMEPLAY TWEAKS
- The vehicle drop has been modified to help prevent exploits such as blocking enemy vehicles, destroying vehicles and commander assets, or as an alternative to artillery.
- C4 tossing distance has been reduced.
- A prone->crouch delay has been added.
BUG FIXES
- Fixed the Linux server hangs when trying to load a Special Forces Co-Op map.
- Another attempt at fixing the Red/Blue nametag bug.
- Fixed the missing server info on the map briefing screen.
- Fixed the server browser issues with updating info.
- Fixed the filter by maps size option in the server browser.
- Fixed a low reproducibility crash bug related to the vehicle drop.
- Fixed a crash in Co-op after a player is revived without a kit.
- Fixed a server crash on Linux 32 when trying to rotate maps in Coop Mode.
- Fixed the occasionnal red distance marker appearing on the ground.
- Fixed the bug that caused the player's arms to become invisible when switching weapons.
- Co-Op bot console commands now function on local servers.
- Fixed the excessive damage taken by the Muscle Car.
- Adjusted the minimum number of players to start the round on ranked servers.
- Re-enabled unlocks on unranked servers.
- Commander options are no longer available whilst commander is dead.
- Fixed bug where a spawn point is shown as selected when it is not if player has spawned in during the preview round.
- Co-Op (Local Server) - Fixed the issue where no other players may join the server if the server host is kicked and banned.
- Ranked Servers now force unlocks.
- Added support for multiple gamemodes in single maplist for mods
Hoppas det funkar!
.
"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!
A prone->crouch delay has been added. Det tycker jag bara är bra.. för vissa kan inte spela o möte en utan att slänga sig på marken o skjuta helt vilt med vapnet o döda en utan att vapnet har riktast mot en ens... Jag tycker det är en jävligt bra sak... Och i strid tror jag inte man slänger sig på marken o skjuter.. det hinner man liksom inte... Så det är klart en bra sak... enligt mig!
"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!
Att minska hoppandet var bara bra för det tog bort de som försökte hoppa iväg till skydd eller hoppa och skjuta samtidigt.
Men att sätta en delay på crouch och prone är ju dåligt! Det är ganska logiskt tycker jag att när man möter någon "head-on" så lägger man sig ned för att minska träffytan (på sig själv) och för att få ett stabilare vapen! Jag gör det själv ganska ofta och jag blir ju inte oövervinnerlig bara för det...
"Totalt. Jävla. IG!"
Men att sätta en delay på crouch och prone är ju dåligt! Det är ganska logiskt tycker jag att när man möter någon "head-on" så lägger man sig ned för att minska träffytan (på sig själv) och för att få ett stabilare vapen! Jag gör det själv ganska ofta och jag blir ju inte oövervinnerlig bara för det...
Det är bara tidsfördröjning när du går från liggande till hukande.
Det står ingenting om:
Stående till liggande
Stående till hukande
Hukad till liggande
Liggande till stående
Man kan anta att det inte kommer finnas någon ny tidsfördröjning på dessa tre.