Lösningsförslag: Problem med att mus och tgb hänger sig i BF2

Inaktiv
Lösningsförslag: Problem med att mus och tgb hänger sig i BF2

Hej!

Vet inte om det har funnits nån post om detta innan, men jag stötte på ett enormt irriterande problem igår kväll när jag efter jobbet ville in och kriga.

Problem : När BF2 kartan har laddats klart och man ska gå in och spela så slutar mus och tangentbord att fungera korrekt, musen går inte att rubba och spelet svarar bara på vissa tangenter (dvs nästan alla förutom escape grrr!)

Lösning: Jag upptäckte att problemet låg i profilen, skapa en NY profil vid inloggningsrutan när du har startat BF2. Logga in på den nya profilen och bind upp dom önskade kontrollerna. Avsluta BF2 och gå sedan in i mappen "Mina dokument" (Du har den förmodligen på skrivbordet) gå in i din personliga mapp och sen Battlefield 2 mappen, och slutligen profiles.
Då ska sökvägen vara följande :
personlig mapp\Battlefield 2\Profiles\

Under profiles mappen så ligger dina profiler i nummerordning, så 001 är den första profilen du skapade, 002 den andra osv.

Gå in i den mapp som representerar den profil du nyss skapade i BF2 (förmodligen 002 om du är den enda där hemma som spelar BF2). Kopiera filen controlls.con (har för mig den hette så, kommer inte ihåg eftersom jag är på jobbet) gå in i 001 mappen (dvs din mainkaraktär) och ersätt filen.

Sen ska det funka!

Jag vet inte om detta är ett vanligt problem, men om du stöter på det så testa detta.

hade gött!

1
Skriv svar